Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet Ida Marie?

Ikke tenk på at det er et mye brukt navn. Jeg er veldig glad i Ida, og barnefaren favorittnavn er Marie/Maria..

Synes dere det er et "lavstatusnavn" etter som så mange heter det?

Anonymous poster hash: 9679d...05f

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Jeg syns det er et fint navn jeg (eller to fine navn da).

Legger til: Jeg kjenner kun En Ida, og en Mare. Ingen av barna i bhg til barna heter noen av navnene, så SÅ vanlige navn kan det ikke være.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Skrevet

Syns Ida Maria er finere enn Ida Marie, det siste høres litt vel pertentelig ut i mine øre...

Anonymous poster hash: 4fbf8...7a5
  • Liker 1
Skrevet

Syns Ida er penest alene. Marie er helt greit, men det er kjedelig og veldig brukt.

Skrevet

Kjempe fint navn!

Klinger bra sammen, og er lett å si.

Tenker dere å bruke begge navnene? I så fall bør dere kansje legge inn en bindestrek.

Veldig mange bruker bare første navnet ved f.eks opprop/lege osv hvis det ikke er bindestrek, og begge hvis det er.

Anonymous poster hash: f86db...46c
  • Liker 1
Skrevet

Syns det er fint men ca alle Ida jeg vet om heter Ida Marie. Men eg syns det er fint uansett :)

Anonymous poster hash: f19e5...602

• Liker 1
Skrevet

Er sjelden jeg liker dobbelt navn, men Ida Marie likte jeg veldig godt :) likte ikke så godt Ida Maria...

• Liker 2
Skrevet

Et veldig fint navn, og jeg kjenner selv ei lita frøken som heter det. Men vi sier bare Ida. Bruk bindestrek og vær nøye med at dere bruker begge navnene selv om dere ønsker at andre gjør det.

Datteren min har også mellomnavn men vi bruker det ikke. Derfor bruker ingen andre det heller.

Skrevet

Liker det ikke så godt.

Kjenner to som heter det, er vel en ganske vanlig kombinasjon.

Skrevet

Jeg synes det er kanskje verdens kjedeligste navn, men overhodet ikke lavstatus. Kjør på om du liker det :)

Anonymous poster hash: 912b9...4e5
Skrevet

Kjenner en Ida Marie, har bare positive assosiasjoner :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er fint jeg. Eneste er kanskje at det er litt kjedelig/vanlig siden mange heter det? Ikke overjålete, men heller ikke noe som knyttes til grinete sure bestemødre :)

Skrevet

Vet om ei som heter Ida Marie, hun ble bare kalt Ida.

Jeg synes kombinasjonen er fin:)

Anonymous poster hash: 4aaa9...d6b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns Marie er veldig fint. Ser ikke noe "lavstatus" over noen av navnene, eller kombinasjonen. Klassiske navn. Selv syns jeg kombinasjonen blir litt kjedelig, siden begge er veldig vanlige navn i dobbeltnavn nå, men ser at du selv ikke er så opptatt av det.

Skrevet

Synes kanskje Ida Amalie er finere. :)

Anonymous poster hash: 7a8d0...8c1
Skrevet

Liker det ikke, høres bondsk ut

Anonymous poster hash: eda98...782
  • Liker 1
Skrevet

Jeg heter Ida Marie. Bruker riktignok som regel bare Ida, men har aldri, i løpet av mitt snart tjue år lange liv, vært flau over navnet mitt. Ikke plager det meg at det som regel alltid er minst en Ida til i forsamlinger heller.

Mulig jeg ikke er helt objektiv, men jeg synes Marie er det navnet som står best til Ida.

Ida Amalie har jeg aldri hørt før, og synes det kanskje blir litt tungt å si.. Det gjelder forøvrig alle navn der det neste navnet begynner med samme bokstav som det forrige sluttet..

• Liker 3
Skrevet

Og ja; jeg synes ikke dere bør gå for bindestrek, selv om dere ønsker å bruke begge. Jeg har ikke bindestrek, men det er noen som tidvis kaller med IdaMarie, (i ett ord) og det synes jeg ikke er så veldig vakkert...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...