Gå til innhold

undervekt og fysisk form

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er undervektig (BMI 16,5), og får i meg 1600 kalorier daglig. Jeg er relativt lav og veier derfor lite så jeg går litt opp i vekt nå som jeg spiser 1600 kalorier. Jeg har tidligere trent mye, både styrke og løping/spinning. Nå har jeg kuttet ned på treningen. Problemet mitt er at jeg nå føler meg veldig muskelsvak, føler jeg mister musklene, på morgenen føler jeg meg veldig tom i kroppen og det svimler for meg med en gang jeg reiser meg. Hvorfor blir den fysiske formen dårligere nå som jeg spiser mer? Føler at kroppen min spiser av musklene mine nå. Dessuten har leggene mine blitt betydelig tynnere etter at jeg sluttet med hard trening. Er dette normalt? Blåser musklene seg veldig opp ved trening. Et annet spørsmål: vil jeg bare legge på meg fett hvis jeg går opp i vekt uten å trene styrke? Bør jeg trene endel mens jeg går opp i vekt? ( er inneforstått med at jeg da må spise mer for å legge på neg)

Anonymous poster hash: 0be26...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hverken ernæringsekspert eller treningsekspert. Men maten du spiser, er det sunn mat? Man kan lett få i seg for lite av næringsstoffene man trenger, selv om man spiser nok kalorier. Er du sikker på at 1600 kcal er nok? Kanskje dette er noe du kan snakke med legen din om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...