Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble tatt med falsk leg, ikke oppgitt mitt eget navn, og politi ikke tilkalt.. Hvor stor er sjansen for at noe skjer? Kommer de til å ringe personen legget tilhørte?

Anonymous poster hash: 5a97f...411

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke tok legget eller skrev ned navnet så blir det vel vanskelig å ringe eieren.

Og blir også vanskelig å få med politiet, spesielt mtp. at de ikke vet ditt navn.

Tror det verste som skjer er at du ikke kommer inn/får kjøpt det du vil kjøpe. MEN kan vel også bli sett på som at du har prøvd å stjele identiteten til noen, eller noe slikt...

Skrevet

Er vel lite som kan skje om ikke politiet ble tilkalt. Anse deg selv som jævlig heldig. Boten for å ha falsk legg + ikke oppgi personalia til politi er minimum 7500 kr. For å ikke nevne at det havner på rulleblad, kan gi problemer senere i livet, slipper feks ikke inn i alle land med noe på rullebladet.

Anonymous poster hash: 9b317...e51

Skrevet

Legitimasjonen kommer antakeligvis til å bli levert inn til politiet til mandag, deretter er det opp til politiet om personen på legget blir kontaktet eller ei.

Ikke lån leg for å komme inn på utested igjen ts (eller i det hele tatt prøv å komme inn før du er gammel nok), for det første kan det gå utover deg selv, for det andre kan det gå utover den du lånte det av, og for det tredje kan det gå utover utestedet. Utestedet kan i verste fall bli stengt om de har mindreårige inne, noe som kan føre til at mange mennesker mister jobben sin, en bedrifteier kan miste levebrødet sitt, og mange mennesker kan miste utestedet de er glad i å reise til i helgene. Det er rett og slett ikke verdt det..

Anonymous poster hash: 06065...75c

• Liker 2
Skrevet

Aiaiai. :(

Har hørt at det er straffbart med fake legg, så jeg skal få meg fake skjegg og legge an på damer som er too old to get laid. ;)

Skrevet

Straffelovens paragraf 372 brytes ved bruk av falsk legitimasjon. Strafferammen er bøter eller fengsel i inntil fem måneder for den som blir tatt, og bøter eller fengsel i inntil tre måneder for den som vel vitende overlater legitimasjonen sin til andre.

Alle som blir tatt med falske identitetskort kan bli anmeldt og ilagt bøter på minimum 1500 kroner.

Blir saken anmeldt, hanvner det på rullebladet

Anonymous poster hash: feb39...9bd

Skrevet

Det pleier av og til å være sånn at dørvaktene lar det gå, for de gidder ikke ringe politiet osv, for det er en del styr med det. Men jeg håper nå at du har lært, for dokumentforfalskning er svært alvorlig.

Anonymous poster hash: 0db38...5f7
Gjest Wanderlust
Skrevet

Er vel bare å be personen du lånte leget av om å ikke si noe. De gidder vel neppe å sette i gang full etterforskning for å finne den i omgangskretsen til eieren som lånte det, altså deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...