Gå til innhold

Hjelp meg - sminkekrise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en slik som vil at foundationen min skal vare hele dagen.

Jeg bruker både primer og settingspray. Og sminken sitter hele dagen også!

Problemet er vel at jeg bruker alt for mye foundation. Det ser bra ut i speilet, men når jeg ser meg selv i et speil ute eller i en bil ser det ikke bra ut. Men føler jeg må bruke såpass mye som jeg faktisk gjør. Har liksom en slags "angst" for at jeg skal sitte igjen med ingenting i løpet av dagen.

Et annet, men likevel stort problem er at jeg får fort oljete hud. Derfor pøser jeg på med pudder. (bruker et transparant) for det samme, er redd for at det skal se oljete ut resten av dagen.

Om jeg sminker meg før jobb, og er på jobb i 8 timer, ser jeg faktisk bedre ut når jeg er kommet hjem. Alt sminken sitter på, men det ser mye mer naturlig ut, ikke pudrete, men likevel ikke oljete. Akkurat slik jeg vil det skal være. Bruker såpass mye pudder at man liksom ser hårene i ansiktet om dere forstår hva jeg mener. Har prøvd å dempe det, men da ender det opp med å se helt grusomt ut etter bare en time.. Føler jeg ikke ser ut som meg selv.

Jeg bruker de rette fargene for meg, og det ser heller ikke spesielt kakete ut, Er helst det med at det vises så godt de to første timene at jeg har mye pudder på.

Er det noen som kan anbefale meg noen produkter? En foundation som har medium dekkevne, og som sitter på lenge? Og et pudder man ikke trenger å bruke så veldig mye av, men som matter godt?

Hadde satt pris på alle tips og råd. :)

Anonymous poster hash: a24a1...971
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen produkter ser fine ut viss man pøser på med et altfor tykt lag!! Jeg pleier å legge primer oppå serum og fuktighetskrem, og deretter et ganske tynt lag foundation, som jeg blender godt inn i huden. Har med meg foundation, svamp, pudder, rouge og kost, og `går over` ansiktet i løpet av dagen, hver gang jeg går på toalettet. Viss man har litt problemfull, oljete hud, så er det ingen produkter som holder hele dagen, selv om de lover det i reklamen. Jeg bruker forresten smashbox sin grønne primer(som nøytraliserer rødhet og jevner hudtonen), og Dior sin Nude foundation. Dette oppå serum og fukt fra Ole Henriksen. For meg funker dette fjell!!! (Og jeg har prøvd det meste..) Eneste foundationen som jeg liker bedre er fra La Prarie, men synes den er altfor dyr...

Skrevet

Bruk mindre foundation, og mer tid på å trekke den utover og blende? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...