Gå til innhold

Ansiktet mitt ser annerledes ut fra speil til speil, bilde til bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er så rart! :(

I speilet det jeg vanligvis sminker meg, ser jeg for å være ærlig ganske pen ut. Om jeg går i en butikk rett etterpå, og ser i et speil ser jeg helt annerledes ut, både ansikt og hår.. alt ser helt feil ut. :( I et annet speil hjemme ser jeg også annerledes ut.. noen ganger ser jeg veldig fin ut, mens andre ganger er det helt katastrofe..

Det samme gjelder bilder! Om jeg nettopp har vært på toalettet og synes at jeg har en bra dag (om jeg feks er på en fest) og så stiller frivillig opp på bilder, så ser jeg totalt annerledes ut på de..

Jeg vet ikke hvordan jeg EGENTLIG ser ut. :( På noen bilder ser jeg ut som meg selv på en bra dag, mens på mange andre bilder er det som en annen person. Skjønner det ikke.. :sjokkert:

Anonymous poster hash: f6568...59b
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det nok for alle..lys og skygge har mye å si..

• Liker 1
Skrevet

Tror dette er noe alle kan kjenne seg igjen i :)

Hovedårsaken er ulike lysforhold (vinkler etc) samt at ulike speil "forvrenger" speilbildet i forskjellig grad. Det samme skjer med bilder avhengig av kameralinsens brennvidde. Feks mobil kameraer har ofte vidvinkel, som som gjør at motivet blir "dratt ut" (spesielt merkbart på ansikter som man kjenner i detalj).

Anonymous poster hash: a2cc7...104
Skrevet

Forskjellen på speil og bilder generelt kommer jo av at du på bilder ser deg selv speilvendt i forhold til hva du er vant til.

Anonymous poster hash: 9a417...bb0
  • Liker 1
Skrevet

Forskjellen på speil og bilder generelt kommer jo av at du på bilder ser deg selv speilvendt i forhold til hva du er vant til.

Og når ser man seg selv uten speil eller bilder?

Skrevet

Last ned mirrorgram på mobilen. Det er en app! Der kan du se hvordan du ser ut hva andres vinkel.

Anonymous poster hash: a5dd5...180
Skrevet

Og når ser man seg selv uten speil eller bilder?

Heh? Nå tror jeg ikke du skjønte poenget. Har jeg sagt at man ser seg selv uten speil eller på bilder?

Skrevet

Kjenner meg så veldig igjen gitt. Og siden jeg dessverre knytter mye av selvtilliten opp mot utseende, selv om jeg jobber med saken, er dette utrolig slitsomt... Og når jeg er på ferie ett sted jeg ikke har vært før,kan synet av meg i ett ukjent baderoms-speil få meg til å miste noe fotfeste.

Anonymous poster hash: 59125...069
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...