Gå til innhold

Glutenfritt mel uten sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et glutenfritt mel uten sukker. Jeg vet allerede om Jytte, men ønsker et annet mel som variasjon. Skal brukes i brød. Fordel om det er å få kjøpt i større dagligvarer, men kan godt handle på Iherb.

Toros melblandinger inneholder druesukker. Semper sine inneholder sukker. Schär inneholder druesukker.

Anonymous poster hash: 3b11b...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Baker dere alle brød med sukker altså?

Skrevet

Jeg tror veldig mange av dem som lever glutenfritt har lært seg å leve uten brød. Knekkebrød av frø er et alternativ, eller rett og slett bare spise andre ting.

Usikker på om det virker, men har du prøvd bokhvetemel?

Skrevet

Finax sine melmikser er uten sukker eller druesukker.

Anonymous poster hash: 2293e...8bf
Skrevet

Du kan også kjøpe rismel, maismel, potetmel, bokhvetemel,quinoa osv, og lage egne melblandinger.

Skrevet

Takk for svar!

Hvilket type mel anbefales å bruke sammen med Jytte? Jeg har allerede en god oppskrift på hverdagsbrød, men ønsker meg et litt lysere brød som avveksling. Burde jeg prøve rismel da?

Skrevet

Takk for svar!

Hvilket type mel anbefales å bruke sammen med Jytte? Jeg har allerede en god oppskrift på hverdagsbrød, men ønsker meg et litt lysere brød som avveksling. Burde jeg prøve rismel da?

Rismel, maisstivelse og/eller potetstivelse er det som oftest brukes i "hvitt brød".

Jeg anbefaler deg å google etter oppskrifter på "glutenfree white bread", siden det er mye mer vanlig å blande egne melblandinger i andre land.

Mange oppskrifter har noe sukker i seg, det er fordi sukkeret fungerer som næring til gjæren,

Skrevet

Fiberfin , bakepro?

Tåler du mandler? Du kan lage mandelmel. Samme for solsikker,Fin mal alt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...