Gå til innhold

Plastisk kirurgi - poser under øynene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

har hele livet hatt poser under øynene (er nå 22 år) og det blir jo selvfølgelig ikke noe bedre ettersom jeg blir eldre. Har store komplekser pga disse posene og vurderer å ta en operasjon for å få de fjernet.

Er det noen her som har gjort dette før? Ble resultatet bra? Varte resultatene lenge etterpå?

Anonymous poster hash: 89a3c...b23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne gjorde det for ca 5 år siden - hun hadde ganske tydelige poser under øynene (arvelig belastet) og så konstant trøtt og sliten ut. (Hun var ca 30 når hun tok operasjonen). Hun ble utrolig fin etter operasjonen, så både yngre og betraktelig mer våken ut! Og absolutt ikke sånn fake stram, mer naturlig og uthvilt rett og slett! Ville garantert gjort det selv hvis det er snakk om skikkelig poser under øynene pga overskuddshud/fettansamling under øynene som ingen kremer eller søvn kan fjerne!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort det selv, men kjenner 6 personer som har gjort plastikk på enten øvre , nedre eller både øvre og nedre øyelokk. Alle har blitt kjempefine. Arrene synes ikke, og de ser bare mer våkne og freshe ut. Lite smerter i forbindelse med operasjonen, ikke så himla dyrt heller. Og det beste er at de også føler seg mer opplagte!! Jeg tror jeg kommer til å gjøre dette selv når alderen innhenter meg litt mer. Har antydninger til tunge øyelokk og poser(kun meg selv som ser det), men vil vente til jeg føler det blir irriterende. Foreløpig forebygger jeg det jeg kan med botox, restylane, peelinger og gode hudpleieprodukter. For øynene bruker jeg serum og øyekrem fra Gratiae. Det er ganske dyrt, litt overpriset, spør du meg(1500 per produkt), men er drøyt i bruk og gir umiddelbare resultater. Har du råd, ca 14000, og du føler problemet ikke kan `fikses` med kremer, så ville jeg gått for kirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte bort poser under øynene for endel år siden. Jeg har ikke angret et sekund!

Det var ikke bare av skjønnhetsmessige hensyn jeg gjorde det. Jeg bestemte meg da jeg fikk vite at jeg ikke fikk en jobb jeg hadde søkt på fordi "jeg hadde sett så sliten ut". Sjefen der hadde sagt til en kollega at det så ut som jeg kanskje festet for mye og sov for lite..... Og jeg som trodde at jeg så både pen og velstelt ut i jobbintervjuet.

Anonymous poster hash: f7ec6...375
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Godt å høre at resultatene har blitt bra :) Men noen få ting til lurer jeg på; blir huden under øynene noe tynnere etter operasjonen? Hadde du/de også mørke ringer under øynene før operasjonen og ble de borte/mindre etter operasjonen? Eller omvendt, at du/de fikk mørkere ringer under øynene etter operasjon?

Har endel mørke ringer under øynene i tillegg til posene som gjør at jeg bare ser enda mer sliten ut om jeg ikke legger på litt concealer. Hadde vært fint å kunne slippe å "herje" sånn med huden og bare la den få være i fred og ro etter en evt. operasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også lurer på dette, om det er mulighet til å ta en sånn operasjon i ung alder? Jeg er også 22, og får poser under øynene hele tiden, som har begynt å gjøre seg permanente... Må man vente til man er 30-40 og det har rukket å bli ille.. eller kan man ta en slags "forebyggende" operasjon?

Anonymous poster hash: f451f...46e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Jeg har ikke merket noe til at huden ble tynnere. Jeg har også mørke ringer under øynene, og de ble nok ikke borte etter operasjonen. De ble vel hverken lysere eller mørkere, men de ble mye lettere å dekke til med litt sminke.

Til siste AB: Du er ikke for ung. Men jeg blir litt usikker på at du sier at "du får poser under øynene hele tiden"? Hvis det ikke er permanente poser, er de jo umulig å ta bort? Tror ikke du kan operere deg forebyggende. De fjerner posene, ikke årsaken til posene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste AB: Du er ikke for ung. Men jeg blir litt usikker på at du sier at "du får poser under øynene hele tiden"? Hvis det ikke er permanente poser, er de jo umulig å ta bort? Tror ikke du kan operere deg forebyggende. De fjerner posene, ikke årsaken til posene.

Med det mente jeg at noe har blitt permanent, og at det ser ut til å bli verre siden jeg våkner opp med poser under øynene hver dag. (Noe går bort i løpet av dagen, mens noe er kommet for å bli.)

Det største problemet jeg har med det er at det legger seg linjer den posene har kommet, sånn at jeg får meget tydelige rynker når jeg smiler. (Mye mer enn andre på min alder, har sett etter...) Derfor lurte jeg på om noe kunne gjøres forebyggende, slik at det kan bli tatt før det forårsaker permanente rynker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det mente jeg at noe har blitt permanent, og at det ser ut til å bli verre siden jeg våkner opp med poser under øynene hver dag. (Noe går bort i løpet av dagen, mens noe er kommet for å bli.)

Det største problemet jeg har med det er at det legger seg linjer den posene har kommet, sånn at jeg får meget tydelige rynker når jeg smiler. (Mye mer enn andre på min alder, har sett etter...) Derfor lurte jeg på om noe kunne gjøres forebyggende, slik at det kan bli tatt før det forårsaker permanente rynker også...

Samme problem som meg! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oreokaka

Jeg sliter også med det, og er bare 20 år! Ser alltid trøtt ut. En dag slang mamma ut "Har du blitt slått eller!?" når jeg gikk sminkeløs, fordi jeg hadde så store poser under øynene, mørke er de også.

TS, kunne du ha lagt ut et bilde slik jeg kunne ha sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...