Gjest Dårlig samvittighet Skrevet 29. april 2004 #1 Skrevet 29. april 2004 For noen år siden hadde samboeren min og jeg kjempeproblemer i forholdet. Han hadde et forhold til min beste venninne bak min rygg (i ett år ), og jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke var verdens snilleste jente jeg heller. Jeg synes dog ikke at jeg krysset noen store grenser. Ingen kyssing, ingen form for sex, men heftig flørting og ganske hete tekstmeldinger med en jeg gikk på skole med. Vi var vel i grunnen litt forelska, men gjorde ingenting med det annet enn å prate om det. Samboeren og jeg tok et kjempeoppgjør, hadde pause og fant ut at vi ikke kunne leve uten hverandre tross alt som hadde skjedd Dette er nå tre år siden, og vi har hatt det fint sammen siden det! Eks-bestevenninna mi har flytta til utlandet (!) og gifta seg, og burde derfor ikke være noe problem. Helt til jeg fant ut at han har henne på kontaktlista si på MSN... og da jeg sjekka loggen (ja, jeg vet det er stygt!), fant jeg ut at de faktisk prater sammen om "gamle dager", hvor de hadde seg osv Jeg kan forsåvidt takle dette, siden hun er på andre siden av verden og ikke har tenkt seg hjem igjen. Men i natt drømte jeg om ham jeg var småforelsket i den gangen... Ikke noe seksuelt eller noen ting, jeg drømte faktisk at vi snakka sammen på telefonen, og han var lei seg for at jeg ikke hadde svart da han sendte meg melding for en stund tilbake (det skjedde faktisk). Jeg fikk kjempedårlig samvittighet, og det første jeg gjorde da jeg våkna i dag, var å finne nr hans på opplysninga. Så slo det meg at hvis samboeren min hadde gjort det samme, så hadde jeg blitt utrolig såra og lei meg. Så nå sitter jeg her, men telefonen ved siden av meg, og lurer på om jeg skal sende en melding og spørre om han har det bra... jeg er ikke interessert i noe forhold eller noe i nærheten en gang, men jeg var faktisk ganske glad i ham en gang, og lurer oppriktig på om han har det bra. Så lurer jeg på hvorfor jeg skal gjøre det. Han får det neppe noe bedre av at jeg tar kontakt igjen. Livet mitt blir ikke mindre komplisert av det. Jeg kan ikke fortelle det til samboeren min, som jeg deler alt med, uansett. Kjære dere kloke hoder, hva synes dere? Det var godt å bare skrive det ned også, for jeg har ingen å snakke med om dette. Jeg vet hva mitt eget råd ville vært, slett nr hans igjen og ikke tenk mer på det, ikke ødelegg det dere har bygd opp igjen. For vi har det veldig, veldig bra nå! Vi planlegger familieforøkelse og huskjøp, og det er ingen tvil i min sjel om hvem jeg vil bli gammel sammen med. Men hva synes dere? Skal jeg ta kontakt, bare for å holde linja åpen, på en måte? Sånn at jeg kan si "hei" hvis jeg møter ham på gata en gang? Føler at jeg ikke kan det nå (ikke at jeg har sett ham siden, men hva hvis). Kunne godt ha tenkt meg å gitt ham en klem også, som takk for at han orket å høre på meg da jeg hadde det vondt i forholdet. Det har jeg aldri fått sagt. Har så dårlig samvittighet ovenfor både den ene og den andre, og ja, det er samboeren som er den viktige her. Jeg vet det. Men jeg lurer likevel. Hjelp! :klø:
*Lene* Skrevet 29. april 2004 #2 Skrevet 29. april 2004 Hmmm... For meg høres det nesten ut som om du vil ta kontakt bare fordi du har oppdaget at samboeren din fremdeles har kontakt med en eks. Jeg ville tatt det opp med samboeren min jeg. Og IKKE sendt mld til denne mannen! Du skriver at dere deler alt? Høres ikke slik ut egentlig? Uansett, lykke til!
Joplaya Skrevet 29. april 2004 #3 Skrevet 29. april 2004 Hvorfor kom du til å tenke på han igjen? Fordi du oppdaget at samboeren din fremdeles snakker med din eks-venninne? Om du tar kontakt med denne gutten igjen uten å kunne fortelle om det til din samboer, synes jeg svaret blir ganske tydelig i grunn. Og du sier jo selv du vet hva det rette er... Hva med heller å snakke med din samboer om det du fant i loggen? Du trenger jo ikke si du fant det, men bare spørre av nysgjerrighet om ditt og datt?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. april 2004 #4 Skrevet 29. april 2004 :trøste: Ser ut som du trenger en sånn! Jeg synes du skal snakke med samboeren din jeg. Stoler du virkelig på ham? Kan skjønne at du fikk et støkk da du fant henne på msn'n hans. Jeg hadde nok sjekka om det var en logg der jeg også. Er det derfor du har lyst til å ta kontakt med denne fyren igjen? For å "ta igjen", på en måte? Kan han, så kan du? Det synes jeg du skal holde deg for god til, og det virker som om du vet det. Hold deg unna du, og slett nr hans før du kommer i en kinkig situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå