Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en periode hvor jeg ikke orker at noen tar på meg, allerminst kjæresten. Og jeg har forklart han dette, hvorfor og alt sånt. Allikevel blir han dritsur når jeg ber han om å ta bort hånden sin, eller når jeg viser at jeg ikke orker å få klinekyss på kinnet. Han blir så utrolig sur, dere aner ikke!

Det er da min kropp?! Hvorfor kan han ikke forstå at det oppleves som et press med stadige berøringer og klinekyss??

Hva kan jeg gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke klart å være med en person som ikke verdsatte kos og berøring.. Men jo, det er din kropp..

• Liker 15
Skrevet

Jeg har en periode hvor jeg ikke orker at noen tar på meg, allerminst kjæresten. Og jeg har forklart han dette, hvorfor og alt sånt. Allikevel blir han dritsur når jeg ber han om å ta bort hånden sin, eller når jeg viser at jeg ikke orker å få klinekyss på kinnet. Han blir så utrolig sur, dere aner ikke!

Det er da min kropp?! Hvorfor kan han ikke forstå at det oppleves som et press med stadige berøringer og klinekyss??

Ta en alvorsprat med han. Han bør respektere deg. Gjør han ikke det, bør du avslutte forholdet og finne en mann som behandler deg med kjærlighet og respekt.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvis dette er over en lengre periode ville jeg også blitt sur.

Skrevet

Jeg ville ikke klart å være med en person som ikke verdsatte kos og berøring.. Men jo, det er din kropp..

Hvor sier jeg at jeg ikke setter pris på kos og berøring? Jeg har har en tøff periode hvor kos og berøring faktisk virker imot sin hensikt.

Skrevet

Hvor sier jeg at jeg ikke setter pris på kos og berøring? Jeg har har en tøff periode hvor kos og berøring faktisk virker imot sin hensikt.

Det var det jeg tolket ut i fra åpningsinnlegget ditt.. Leste tydeligvis feil da.

Skrevet

Fordi du ikke har forklart ham det på en god nok måte!

Anonymous poster hash: 649ca...045
  • Liker 2
Skrevet

Klart det er din kropp. Du bør kanskje forklare ham litt hva det er som skjer, sånn at han skjønner at det ikke har noe med han å gjøre?

Anonymous poster hash: d0cf7...4b6
  • Liker 1
Skrevet

Ta en alvorsprat med han. Han bør respektere deg. Gjør han ikke det, bør du avslutte forholdet og finne en mann som behandler deg med kjærlighet og respekt.

Jeg har forsøkt å snakke med han, men det virker som om det ikke når inn.

Han tar det så personlig.

Jeg tror jeg trenger noen forslag til hvordan jeg kan si ting på en klar og tydelig måte.

Skrevet

Snakk med ham.

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som ikke respekterte mine personlige grenser. Noen mennesker trenger å ha litt rom rundt seg en gang iblant - det må man bare respektere.

Anonymous poster hash: 4b259...76f
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du det?

Problemet kan være at han ikke respekterer henne og ikke har medfølelse og kjærlighet til henne.

Skrevet

Jeg vet snart ikke hvor mange ganger jeg har forsøkt å forklare han dette. Har du forslag til hvordan jeg kan si det tydelig og klart da?

Og ikke "skrik" til meg er du snill.

Skrevet

Jeg har forsøkt å snakke med han, men det virker som om det ikke når inn.

Han tar det så personlig.

Jeg tror jeg trenger noen forslag til hvordan jeg kan si ting på en klar og tydelig måte.

Har du sagt at det ikke har noe med han å gjøre, og at dette er ekkelt for deg i perioder?

Det burde være nok, til at han forstår.

Det kan være at han er egoistisk og er svært opptatt av sine egne behov.

Skrevet

Jeg vet snart ikke hvor mange ganger jeg har forsøkt å forklare han dette. Har du forslag til hvordan jeg kan si det tydelig og klart da?

Og ikke "skrik" til meg er du snill.

Ettersom du har forklart det mange ganger, så burde han både ha forstått og begynt å ta hensyn til deg for lenge siden.

Jeg tror ikke at det er noe i veien med måten som du har sagt det på til han.

Kan du gi eksempel på hva du har forklart han da?

Skrevet

Klart det er din kropp. Du bør kanskje forklare ham litt hva det er som skjer, sånn at han skjønner at det ikke har noe med han å gjøre?

Anonymous poster hash: d0cf7...4b6

Det har jeg gjort, men tydeligvis ikke godt nok.

Og samtidig syns jeg det er så rart, det at han ble sur. For jeg har vært der med han i går når han var nede pga noe annet. Da holdt jeg rundt han. Frivillig. Så jeg syns ikke han har rett til å bli så sur.

Skrevet

Det må være en forferdelig følelse for deg, når han ikke forstår det.

Håper det ordner seg og at han forstår hva han gjør med deg.

Skrevet

Har faktisk en kompis som var litt som du beskriver. Ville liksom ta på meg eller bare sitte nært meg og slikt hele tiden. Ikke noe romantisk eller seksuelt ladet, bare vennskapelig - men det var nok til at jeg følte meg overkjørt og truet når han ikke tok meg på alvor når jeg bad ham holde litt avstand.

Det endte med at jeg ble greit forbannet, og lekset opp á la: "Men for helvete, da! Når jeg sier jeg ikke vil bli tatt på får du faen meg respektere det. Jeg har en sterk intimsone til vanlig, noe du vet, og nå har jeg en dårlig periode og trenger å ha litt rom rundt meg selv. Enten respekterer du det, eller så kan du ta med deg sjåvinismen din og ha deg til helvete ut av livet mitt!"

Voldsomt, ja, men noen folk trenger å få det banket inn i skallen. De mener ikke nødvendigvis noe vondt med det, men vi lever i et samfunn hvor man slettes ikke blir opplært til å ta folks personlige intimgrenser på alvor - især kvinner.

Anonymous poster hash: 4b259...76f
  • Liker 2
Skrevet

For meg, er dette nok til å forstå at du har problem med at kjæresten din tar på deg i perioder.

Du har forklart han dette. Og da burde han ha tatt hensyn til deg.

Du trenger ikke å forklare hvorfor, engang, synes jeg. Det er mer enn nok å si det som du sa her (merket i fet skrift) til han, og han burde deretter respektere dette.

Skrevet

Jeg sliter veldig med leddsmerter og kan derfor ikke holde mannen min i hånda, ligge tett over lang tid, bli holdt rundt eller holde rundt han over lang tid osv. Da får jeg sinnsykt vondt og sliter med å sovne (hvis dette er ved leggetider).

Har snakket med mannen min om dette og forklart at jeg virkelig vil og at jeg liker å kose, men at det er veldig vondt når jeg ikke får snudd meg eller strukket på meg ofte nok. Har blitt enige om at det skal skje litt på mine premisser når det er på kveldstid slik at jeg kan snu meg rundt og legge meg når han har sovna om vi skal ligge tett.

Så da er det jeg som holder rundt, han kan holde lett på meg (slik at jeg kommer meg løs når jeg skal snu meg) også kan jeg legge meg bedre til rette på "min plass" når han har sovnet. Han sovner raskt og jeg bruker minst 1time på å sovne pga smerter.

Han forstår og respekterer dette.

Når jeg skriver dette så høres dette veldig fælt ut, men vi har det veldig fint sammen til tross for mine plager.

Dette er jo ikke samme situasjon som din TS, men kanskje du kan spørre om han kan la deg komme til han når du har slike perioder og at du sier klart ifra om det på forhånd i disse periodene. Er jo ikke sikkert han ser at du er i en slik periode heller og da blir han sikkert lei seg når han prøver å vise kjærlighet og får kjeft for det.

Ha en rolig og ordentlig samtale om dette og forklar hvordan du har det, la også han forklare hvordan det føles for han

• Liker 1
Skrevet

Har du sagt at det ikke har noe med han å gjøre, og at dette er ekkelt for deg i perioder?

Det burde være nok, til at han forstår.

Det kan være at han er egoistisk og er svært opptatt av sine egne behov.

Ettersom du har forklart det mange ganger, så burde han både ha forstått og begynt å ta hensyn til deg for lenge siden.

Jeg tror ikke at det er noe i veien med måten som du har sagt det på til han.

Kan du gi eksempel på hva du har forklart han da?

Jeg har forklart at jeg trenger en periode uten seksuelle berøringer, klemmer og kyss for å kjenne at jeg er tilstede i kroppen min. I det siste har jeg ikke følt for å ta initiativ fordi det blir så mye berøring og en form for press hver dag. Han er den typen som gjerne som vil ha sex hver dag.

Jeg har ikke noe imot nærhet som å sitte nært og å prate. Men så snart det blir en seksuell tone fra han så blir det for mye. Jeg likte det før, men nå føler jeg det blir for mye. Jeg trenger litt fysisk avstand. Og dette har jeg sagt til han. Jeg er redd for at dersom han fortsetter med å presse meg så bryter jeg fullstendig ut av forholdet. Og det ønsker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...