FrøkenBaker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Hei! Har noen av dere matguruer noen gode oppskrifter på brød som skal brukes som frokost, lunsj, matpakke? Med klassikerne syltetøy, kokt egg, pølsepålegg e.l. Er litt kresen og så mange oppskrifter nå er på veeldig grove brød, men jeg vil ha noe finere, uten at det blir loff-brød. På forhånd takk.
Gjest navnelapp Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Eg brukar denne oppskrifta, det brødet syns eg alltid blir smakfullt og godt.
Frk. Belle Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Sjekk ut brødosppskriften påå bloggen Matpåbordet. Der er det mange fine.. F.eks havrebrød. Selv synes jeg at sammalt mel (rug,hvete) FINmalt fungerer best. Min egen oppskrift er ca slik: 100g fin hvetemel (fint) 100g havregryn 50g rugmel (sammalt, finmalt) 250g grov hvete (sammalt, finmalt) 1.5ts salt 1/4 ts tørrgjær (bitte lite!) 4-5dl vann (evnt yoghurt + vann). Men du kan selvfølgelig har mer fin hvete hvis du ønsker mindre grove brød Lykke til med brødbakingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå