Gå til innhold

Nært bånd til søsken i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere søsken som jeg kommer kjempegodt overens med, og jeg tilbringer faktisk ganske mye tid med dem nå i voksen alder har jeg lagt merke til. (30 år ++) Ikke bare er de familien min, de er også veldig gode venner føles det som.

Er det noe fasitsvar på hvor OK det er å tilbringe masse tid med søsknene sine i voksen alder? Eller blir det litt merkelig?

Hvordan er det for deg?

Anonymous poster hash: 0927e...921
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster er også en av mine beste venninner, sånn har det alltid vært. Ser ikke noen grunn til at det skal endre seg fordi vi blir eldre?

Ikke at vi henger sammen så ofte, men vi er i kontakt nesten hver dag.

Skrevet

Er det noe fasitsvar på hvor OK det er å tilbringe masse tid med søsknene sine i voksen alder? Eller blir det litt merkelig?

Hvorfor skal du bry deg om det så lenge det er frivillig fra begge parter?

Skrevet

Min søster er 4 år eldre enn meg, og vi er veldig gode venner. Tilbringer en del tid sammen, og snakker omtrent daglig i TLF.

Jeg trives med det, og ser helt klart fordelen av å ha ett godt forhold til henne (har ikke flere søsken)

Skrevet

Snakker med den ene søstra mi hver dag. Vi er ganske avhengige av hverandre, snakker om alt og begge liker å gjøre det samme. Vi har ofte besøk av hverandre, men også hvert vårt liv. Hun er 29, jeg er 26.

Har hent seg at jeg har kommet hjem til nyvasket leilighet med blomster og kort på bordet som en slags velkommen hjem-gave, enda jeg bare har vært borte i en uke. Hun er ikke bare søstra mi, men også min beste venn! :)

Tror ikke det finnes en fasit på hvor mye man skal omgåes søsken. Ingen av de jeg kjenner synes vi har et rart forhold, heller er de ganske sjalu på at vi har det så bra sammen. Så nyt heller tiden du har med søsknene dine istede for å tenke på at det er rart. For det er det ikke :)

Anonymous poster hash: 0ef93...f47
Skrevet (endret)

Syns ikke det er noe som er merkelig med å tilbringe mye tid med søsknene sine. Nå er ikke jeg "godt voksen" da, men jeg har et veldig godt forhold til mine søsken og de har med tiden blitt noen av mine beste venner.

Endret av facepalm
Skrevet

Jeg er kjempegod venn med begge brødrene mine :) Storebroren min er 2 år eldre enn meg, og lillebror er 3 år yngre enn meg. Storebroren min har fått barn så de er ikke så spontane som tidligere. De bor 1,5 timer unna her vi bor så merker at det ikke er så ofte lenger. Men vi snakkes hele tiden på telefon.

Lillebroren min bor i samme by som meg så han ser jeg ofte :)

Anonymous poster hash: 29b3a...08a
Skrevet

Det er 6 år mellom meg og min søster, og vi prates så og si hver dag, bor noen timer unna hverandre. Hun er en av mine beste venner, og tror vi kommer til fortsette å ha et godt forhold til vi vugger på gamlehjemmet.

Prater ikke så ofte med min bror (selv om vi vokste opp sammen med kun noen år mellom), tror begge kjenner på at vi ikke har så mye å snakke om.. Får litt vondt av han noen ganger, for han ser jo at jeg og søster er så gode venner, mens han er litt utafor. Men vi prøver i allefall, er ikke noe som betyr så mye som familie for meg :)

Anonymous poster hash: 569f6...9e3
Skrevet

Jeg har ikke noe nært forhold til mine halvsøsken, men de er en del år yngre enn meg. Det er også vanskelige familieforhold.

Anonymous poster hash: 39570...085

Skrevet

lillesøster har jeg god kontakt med,snakker i tlf,vi bor langt fra hverandre. men vi drar på ferier sammen å gjør mye hyggelig når vi kan. lillebror har jeg god kontakt med,men han er ganske stille av seg og har ganske ulike interesser så er ikke kjempe mye med han.

har 2 søsken som ikke er voksne enda,men har kjempe god kontakt med de og. og jeg håper det varer selv når de blir voksne .

Anonymous poster hash: fe3f9...c03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...