Gå til innhold

Vil jeg eller vil jeg ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å gjøre en lang historie kort!

Jeg og min kjæreste har vært sammen i noen år. Der begynnelsen starta med en utrolig sjalu eks som skulle ha han tilbake og gjorde alt i sin makt. Hun klarte det ikke, men hun gjorde meg så usikker at det har forfulgt meg siden.

Det har altså ført til at kjæresten min har fått plutselig møtt med utbrudd av skepsis fra meg. Særlig med tanke på da han skal ut e.l.

Dette førte til brudd da han ikke orket mer.

men vi har nå valgt å prøve på nytt, men jeg merker at jeg klarer ikke å ha full tillit.

Det stammer fra den gangen for lenge siden og ikke fra hva han har gjort.

Men min usikkerhet har ofte ført til at han har unnlatt å si ifra hvis han har møtt noen eller hatt kontakt med noen som er hunnkjønn, og jeg har da klikket da jeg har fåt vite det og mener han er utro fordi han skjuler det.

Men, nå har vi begge gitt det en sjangse til, men hvordan kan jeg snu hvordan jeg er?

Og så det er sagt, da det var brudd så klarte jeg ikke å stole på andre gutter heller. Så det ligger nok hos meg og ikke pga han vil jeg tro.

Men kommer jeg alltid til å være sånn? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å "jobbe med det" heller.

Anonymous poster hash: d6a45...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere? og hvor lenge har det vært sånn?

Anonymous poster hash: 67964...cd8
Skrevet

Hvor gamle er dere? og hvor lenge har det vært sånn?

Vi er i midtenav tjueårene og det har vært sånn siden det skjedde. Rettere sagt, JEG har vært sånn.

Skrevet

Hmmm.. så det er eksen hans som har gjort DEG sånn? hmmm vanskelig!

Skrevet

Hmmja. Det ligger nok mest hos deg TS, som en konsekvens av den verst tenkelige bakgrunn omtrent. Det er klart slikt sitter spor og får en til å være skeptisk av natur. Forståelig nok, men du må jo nesten finne ut hvordan du kan "jobbe med det" da.

Men spørsmål. Vegrer du deg pga fordommer..? Eller er der mer en lignende 'fobi'? Eller er det ren og skjær usikkerhet som psyker deg selv ut?

Og vet du hva, du egentlig står foran?

Du sier dere begge nå har gitt det en sjangse til. Hva innebærer det..?

Er dere mennesker som ser langt frem i tid eller tar dere kun en dag om gangen?

Du snakker også om full tillit og slikt. Du vet hvordan man etablerer noe slikt? Ved å ta en sjangse.. Man gambler jo noen ganger, og man kan tape stort og miste svært mye av seg selv skulle det skje, men hvis man vinner jackpot i stedet, så finnes det ikke noe bedre egentlig.

Når en kan vite at en kan stole 1000 % på en person. Regne med dem til enhver tid og har ei noen problemer med å ligge sin sjel i deres hender om nødvendig, fordi en har så god erfaring med hvor godt denne personen ønsker det for ens egne vegne.

Så betyr det jo mye for hvordan erfaring man har, både generelt óg med denne personen en vil åpne seg for; og gi sin tillit til.

Erfaring ja. Kan man skape nye erfaringer?

Og utover det, må en lære seg å kjenne en person, for å kunne begynne å stole på dem. Man må oppleve dem på nært hold og kjenne på hvordan det føles, for sitt eget velvære.

Du nevner at mye har skjedd.. Men at dere begge har gitt det en sjangse til.

En sjangse til hva? En sjangse for å stole på noen igjen, samt stole på at det medfører noe positivt med å slippe dem inn på seg?

Ja, det er sårbart å slippe noen inn på seg. Men det er bare sensitivt og mykt og ikke nødvendigvis sårt som i betent , eller garantert at en kan bli infisert av noe.

Men ja, uansett, det slik man begynner å stole på noen. Man slipper dem innpå seg og "tester dem" inntil det ene eller det andre er bevist gjerne, med en naturlig skeptisme i starten inntil videre.

Skrevet

Hmmm.. så det er eksen hans som har gjort DEG sånn? hmmm vanskelig!

La meg omformulere meg; etter hendelsen med eksen så har jeg blitt sånn. Trakassering på meldinger og ryktespredning og i flere måneder gjorde noe med meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...