AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #1 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg har aldri vært ordentlig plaget av kviser. Gjennom puberteten fikk jeg kun 3-4 småkviser av gangen. Men nå er jeg 25 og har det sånn fortsatt. Jeg har egentlig fin hud - litt tørr på nesa og pannen. Men jeg har så godt som alltid 3-4 kviser på haka. Kvisene er ganske små. Av og til får jeg en underjordisk, som jeg kaller det. Sånn vond kule under huden som bruker evigheter på å forsvinne. Jeg klemmer alltid alle, for det er så kvalmt å gå med de når de er modne. Så problemet er egentlig de små røde skorpene jeg får. Jeg blir gal. Haka er stygg uansett om jeg har concealer og foundation på. Så hva kan jeg gjøre? Jeg leste i en tråd for en stund siden om et produkt som tørker dem ut over natten så de forsvinner, og andre sånne produkter som er gode for småkviser. Noen som vet mer om dette? Anonymous poster hash: 76f7c...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Indi Skrevet 27. september 2013 #2 Del Skrevet 27. september 2013 Kosthold har innvirkning. Drikk mye vann. Ta tran. Ikke spis rafinert sukker. Bruk en skikkelig god skrub (md er god) morgen og kveld. Ansiktsvann mot uren hud og en god fuktighetskrem. Lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg skal innrømme at jeg ikke har det beste kostholdet. Så det kan godt være problemet. Trenger en quick fix denne gangen da Jeg er ikke særlig god på hudpleie. Har aldri brukt scrub og ansiktsvann. Er det det samme som rensemelk og slikt? Det eneste jeg gjør er å fjerne sminke med sminkeservietter og ta på fuktighetskrem og øyekrem på REN. Har kjøpt en ansiktsmaske for tørr hud som jeg ikke har testen enda. Er det noe mer en scrub og ansiktsvann jeg trenger? Og det eneste stedet jeg har uren hud er jo på haka. Resten av ansiktet er jo tørt. Trenger jeg da 2 forskjellige, og ta den mot uren hud på haka, og den andre ellers i fjeset? Anonymous poster hash: 76f7c...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Indi Skrevet 27. september 2013 #4 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg skal innrømme at jeg ikke har det beste kostholdet. Så det kan godt være problemet. Trenger en quick fix denne gangen da Jeg er ikke særlig god på hudpleie. Har aldri brukt scrub og ansiktsvann. Er det det samme som rensemelk og slikt? Det eneste jeg gjør er å fjerne sminke med sminkeservietter og ta på fuktighetskrem og øyekrem på REN. Har kjøpt en ansiktsmaske for tørr hud som jeg ikke har testen enda. Er det noe mer en scrub og ansiktsvann jeg trenger? Og det eneste stedet jeg har uren hud er jo på haka. Resten av ansiktet er jo tørt. Trenger jeg da 2 forskjellige, og ta den mot uren hud på haka, og den andre ellers i fjeset? Anonymous poster hash: 76f7c...c6c Med en god scrub, en rens(ikke rensemelk, bruk noe til uren hud, Garnier har en 'billig en') og ansiktsvann kommer du langt. Ja, du trenger da forskjellige. Et lite tips til å dekke til de små skorpene du har er å bruke en neglfil og file forsiktig ned skorpen før du tar en god conceler på. Ta bare litt conceler, så litt løspudder, så litt conceler, så litt løspudder etc og skorpen blir godt dekket til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #5 Del Skrevet 27. september 2013 Oi, det var mye greier man trenger. Tydelig at jeg ikke har fulgt helt med i hudpleie-verdenen. Trenger jeg både rens og ansiktsvann? Hva gjør egentlig ansiktsvann? Tipset om å file ned skorpene var kjempebra, det skal jeg huske. Jeg pleier å plukke de av, men da blør det bare, og når det tørker blir det ny skorpe... Anonymous poster hash: 76f7c...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. september 2013 #6 Del Skrevet 27. september 2013 Hake er vanskelig å få bukt med... Drikk mye vann og få i deg nok av vitaminer. Dermalogicas clay cleanser anbefales varmt! De har også en clean start serie du får på apoteket som er kjempefin. Jeg ville derimot unngå å bruke neglfil i ansiktet da du risikerer riper i huden. En god skrubb, og å være obs på å klemme forsiktig med papir holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaky Fly Skrevet 27. september 2013 #7 Del Skrevet 27. september 2013 Sliter med nesten det samme. I mange måneder har jeg fått kviser på haka. Kun en om gangen, og når den har vært borte i en uke eller to kommer det en ny på nesten samme sted.. Har ikke uren hud ellers, så jeg synes det er litt merkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 27. september 2013 #8 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg ville iallefall ikke brukt rensegele i stedet for rensemelk, som noen foreslo her. Du har jo tørr hud på nese/panne, og den kommer til å bli verre viss du bruker renseprodukt for fet hud. Kanskje du til og med får kviser der også som et resultat. Høres ut som at du har samme type hud som jeg -vanligvis- har (akkurat nå er jeg plaget med kviser overalt, men det er en -forhåpenligvis- unntaktstilstand etter å ha sluttet å amme). Jeg har også tørr panne/nase, men av og til noen kviser på haken. Kosthold skal visst ha lite å bety for huden. Ekspertene sier iallefall det, at får du i deg de viktige næringsstoffene som alle trenger (og som huden virkelig trenger for å "gløde"), kan man fint spise snop uten å få noen innvirkning på huden av det. Så det er mer en myte at sukker gir kviser. Jeg merker at kvisene på haken blir verre av å gå med høyhalset gensere/jakker, friksjon er altså best å unngå. Av samme grunn prøver jeg å unngå å skrubbe for mye. Skrubber heller huden ellers i ansiktet hvor jeg ikke har kviser, for å få mer glød/mindre hudormer. Men på steder man allerede har kviser bør man som sagt minske friksjonen. Jeg var til hudpleier for noen mnd siden for en hudanalyse, og jeg hadde visst veldig lite underhudsfett, og fikk beskjed om at huden behøvde mye fuktighet -ja selv om jeg hadde noen kviser nå og da- og fruktsyrebehandlinger med antioksidanter for å styrke min litt tynne og skjøre hud. Men fikk veldig skryt for at huden var så ung og fin for alderen (såg ti år yngre ut). Og jeg har nesten aldri brukt solkrem, skrubbet huden eller brukt ansiktsmasker. MEN -har vert veldig påpasselig med å bruke rensemelk, rensevann, og fuktighetskrem for tørr hud, selv om jeg har kviser. Og jeg tror det har hjelpt huden min å holde seg ung og fin. Og jeg har iallefall ikke holdt meg unna sukker -det spiser jeg mye av hver dag (uten å vere stolt av det ). Jeg tror kvisene på haken er hormonelt, og da er det forbannet vanskelig å bli kvitt altså. Men kviser på haken er noe dritt, så finner du vidunderkuren så let me know!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #9 Del Skrevet 27. september 2013 TS her. Kviser på haka er noe dritt, ja. Spesielt om man som regel alltid har et par stykker av dem. Jeg tror det kan være jeg ikke får i meg nok mengder av alle vitaminer, så jeg skal prøve vitamintilskudd og omega-3 og se om det hjelper noe. Skal prøve å få kjøpt meg noe rensevann og rensemelk og slikt. Men finnes det ikke noe produkt man kan ta på over natten for å fjerne dem raskt ? Jeg har lyst til å gå innom Kicks e.l. for at de kan anbefale meg helt riktige produkter for min hud. Men jeg er ikke så flink til å si nei, så jeg er redd jeg kommer til å ende opp med masse dyre produkter... Det er derfor jeg graver litt her isteden Anonymous poster hash: 76f7c...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #10 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg har kviser på haka, og fikk Diane p-piller for det. Og en slags krem som heter Dalacid. Anonymous poster hash: 5786d...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 28. september 2013 #11 Del Skrevet 28. september 2013 kviser på haka kommer av hormoner. Husker da jeg slutta med p piller fikk jeg masse kviser på hake slike underjordiske. Begynte fort på pillen igjen,ingen varig løsning men orker ikke å ha så mye kviser nå. Ellers vil jeg annbefale tetre olje den tørker ut kvisene så å si på natta til og med de underjordiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Indi Skrevet 28. september 2013 #12 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg ville iallefall ikke brukt rensegele i stedet for rensemelk, som noen foreslo her. Du har jo tørr hud på nese/panne, og den kommer til å bli verre viss du bruker renseprodukt for fet hud. Kanskje du til og med får kviser der også som et resultat. Høres ut som at du har samme type hud som jeg -vanligvis- har (akkurat nå er jeg plaget med kviser overalt, men det er en -forhåpenligvis- unntaktstilstand etter å ha sluttet å amme). Jeg har også tørr panne/nase, men av og til noen kviser på haken. Kosthold skal visst ha lite å bety for huden. Ekspertene sier iallefall det, at får du i deg de viktige næringsstoffene som alle trenger (og som huden virkelig trenger for å "gløde"), kan man fint spise snop uten å få noen innvirkning på huden av det. Så det er mer en myte at sukker gir kviser. Jeg merker at kvisene på haken blir verre av å gå med høyhalset gensere/jakker, friksjon er altså best å unngå. Av samme grunn prøver jeg å unngå å skrubbe for mye. Skrubber heller huden ellers i ansiktet hvor jeg ikke har kviser, for å få mer glød/mindre hudormer. Men på steder man allerede har kviser bør man som sagt minske friksjonen. Jeg var til hudpleier for noen mnd siden for en hudanalyse, og jeg hadde visst veldig lite underhudsfett, og fikk beskjed om at huden behøvde mye fuktighet -ja selv om jeg hadde noen kviser nå og da- og fruktsyrebehandlinger med antioksidanter for å styrke min litt tynne og skjøre hud. Men fikk veldig skryt for at huden var så ung og fin for alderen (såg ti år yngre ut). Og jeg har nesten aldri brukt solkrem, skrubbet huden eller brukt ansiktsmasker. MEN -har vert veldig påpasselig med å bruke rensemelk, rensevann, og fuktighetskrem for tørr hud, selv om jeg har kviser. Og jeg tror det har hjelpt huden min å holde seg ung og fin. Og jeg har iallefall ikke holdt meg unna sukker -det spiser jeg mye av hver dag (uten å vere stolt av det ). Jeg tror kvisene på haken er hormonelt, og da er det forbannet vanskelig å bli kvitt altså. Men kviser på haken er noe dritt, så finner du vidunderkuren så let me know!! Jeg ville iallefall ikke brukt rensegele i stedet for rensemelk, som noen foreslo her. Du har jo tørr hud på nese/panne, og den kommer til å bli verre viss du bruker renseprodukt for fet hud. Kanskje du til og med får kviser der også som et resultat. Høres ut som at du har samme type hud som jeg -vanligvis- har (akkurat nå er jeg plaget med kviser overalt, men det er en -forhåpenligvis- unntaktstilstand etter å ha sluttet å amme). Jeg har også tørr panne/nase, men av og til noen kviser på haken. Kosthold skal visst ha lite å bety for huden. Ekspertene sier iallefall det, at får du i deg de viktige næringsstoffene som alle trenger (og som huden virkelig trenger for å "gløde"), kan man fint spise snop uten å få noen innvirkning på huden av det. Så det er mer en myte at sukker gir kviser. Jeg merker at kvisene på haken blir verre av å gå med høyhalset gensere/jakker, friksjon er altså best å unngå. Av samme grunn prøver jeg å unngå å skrubbe for mye. Skrubber heller huden ellers i ansiktet hvor jeg ikke har kviser, for å få mer glød/mindre hudormer. Men på steder man allerede har kviser bør man som sagt minske friksjonen. Jeg var til hudpleier for noen mnd siden for en hudanalyse, og jeg hadde visst veldig lite underhudsfett, og fikk beskjed om at huden behøvde mye fuktighet -ja selv om jeg hadde noen kviser nå og da- og fruktsyrebehandlinger med antioksidanter for å styrke min litt tynne og skjøre hud. Men fikk veldig skryt for at huden var så ung og fin for alderen (såg ti år yngre ut). Og jeg har nesten aldri brukt solkrem, skrubbet huden eller brukt ansiktsmasker. MEN -har vert veldig påpasselig med å bruke rensemelk, rensevann, og fuktighetskrem for tørr hud, selv om jeg har kviser. Og jeg tror det har hjelpt huden min å holde seg ung og fin. Og jeg har iallefall ikke holdt meg unna sukker -det spiser jeg mye av hver dag (uten å vere stolt av det ). Jeg tror kvisene på haken er hormonelt, og da er det forbannet vanskelig å bli kvitt altså. Men kviser på haken er noe dritt, så finner du vidunderkuren så let me know!! Oi, det var mye greier man trenger. Tydelig at jeg ikke har fulgt helt med i hudpleie-verdenen. Trenger jeg både rens og ansiktsvann? Hva gjør egentlig ansiktsvann? Tipset om å file ned skorpene var kjempebra, det skal jeg huske. Jeg pleier å plukke de av, men da blør det bare, og når det tørker blir det ny skorpe... Anonymous poster hash: 76f7c...c6c Ser du har fått noen gode og mange lite opplyste svar her. Håper de som skriver at kosthold er uvesentlig for kviser og at det er friksjon som er årsaken bare skriver dette fordi de faktisk ikke vet bedre og ikke for å ødelegge for deg. Det er mange faktorer som kan føre til kviser. Blant annet har det vi putter inn i munnen mye å si for hvordan huden ser ut. Sukker bidrar til at hormonet testosteron frigjøres. Testosteron øker talgproduksjonen i talgkjertlene, og dette er en av hovedårsakene til at du får kviser og fet hud. Alkohol inneholder mye sukker og påvirker også også dette hormonet, og kan føre til at plagene forverres. Stress kan også utløse kviseutbrudd, og påvirker huden i mye større grad enn mange tror. Stress innvirker på hormonsystemet vårt, og stimulerer talgkjertlene i huden til å produsere mer talg. Når talgkjertlene tettes kan dette føre til betennelser i huden - og det er nettopp dette som kalles en kvise. Friksjon er kun En aknevariant kalt «acne mechanica» forårsakes av varme, «innestengt hud» og friksjon mot huden. Slik akne kan skyldes for eksempel mobiltelefonen din, klær – ofte med syntetiske fibre, skulderputer, hjelmer og lue. Ansiktsvann bukes for å få huden ph verdi til normal, lukke porer og rense rester av urenheter. Du kan ikke få 'riper' i huden av neglfil!! Men sørg for at den er ren! Gode scrubbkremer er alfa og omega. det bør brukes på både fet og tørr hud. Tørr hud bør scrubbes godt for å bli kvitt døde hudceller, hvis ikke får ikke huden glede av den fugtkremen du påfører. Hvis du henvender deg til feks Bunæs klinikken e.l. kan du også kjøpe OBAGI, det vil virke i dybden, er fantastisk mot kviser, forynger huden, kort forklart et program du må bruke i 8 uker, du vil flasse av ekstremt mye hud, bli kvitt alle små linjer, kviser og pigmentflekker. noen tips under; http://idaholm.blogg.no/1369748088_diy_legende_oppstramm.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serpica Skrevet 28. september 2013 #13 Del Skrevet 28. september 2013 Kjøp Basiron krem på apoteket og smør et tynt lag på haka hver kveld før du legger deg. Når du står opp renser du det vekk. Det gjør jeg, og er det eneste som funker. Får nesten alltid sånne hormonelle kviser en gang i mnd, men kremen tørker de ut og roer de, samt at jeg får kviser veldig sjeldnere nå når jeg bruker Basiron. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertedama Skrevet 28. september 2013 #14 Del Skrevet 28. september 2013 Mange har svært god effekt av Nuskin sine Clear action produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erica❤ Skrevet 28. september 2013 #15 Del Skrevet 28. september 2013 Hvis du er redd for å ikke si nei når de i butikken vil ha deg til å kjøpe den dyreste varen, men du vill gjerne ha hjelp: dra til butikken uten lommebok;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GirlWithOneEye Skrevet 30. september 2013 #16 Del Skrevet 30. september 2013 Kan jeg slenge inn et spørsmål her? Hva er forskjellen på rensemelk, rensegele og flytende rens, osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Indi Skrevet 1. oktober 2013 #17 Del Skrevet 1. oktober 2013 Kan jeg slenge inn et spørsmål her? Hva er forskjellen på rensemelk, rensegele og flytende rens, osv?Har ikke noe fasit, men ganske sikker på at det er mest konsistens og innhold; rensemelk er mer fulgtgivende (for tørr hud), gele vil jeg gjette er mer for fet hud.men det beste er å velge et kvalitetsmerke, google det og finne ut hva som er best for din hudtype. (etter taxfree med mye utvalg)En vanlig butikk vil bare selge det de har og anbefale det, uansett om det passer eller ikke.Kanskje noen andre her har litt mer/ bedre råd?jeg har iallefall funnet at hva som passer min hudtype godt og kjøper dette på nett, mye billigere enn i butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #18 Del Skrevet 1. oktober 2013 jeg sliter også med kviser på haka. klorer på de så jeg får røde prikker. får dekket de med concealer så er ikke det som er problemer, men hvorfor får jeg dem?! har ikke hatt noe særlig kviser før. nå har jeg 3-4 på haka. har eller normal/ren hud. hverken tørr eller fet. så at noen skrev at det kan ha med p-piller å gjøre. jeg har vært ganske slurvete med dette i det siste og hatt en liten peroide hvor jeg ikke tok de i det hele tatt. kan det være en årsak? Anonymous poster hash: 4ed71...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #19 Del Skrevet 1. oktober 2013 At det skyldes kosthold er i hovedsak en myte, og er bare en måte de som ikke har slike problemer psyker ned de som har det på. Anonymous poster hash: 5f21c...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå