Gå til innhold

Jeg har angst og er avhengig av black metal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, hvis ikke dette er en sær problemstilling vet ikke jeg...

Folk flest ser meg som veldig søt og snill, litt forsiktig men kvass hvis det trengs. Ikke spesielt mørk og dyster av meg, selv om jeg liker litt mer intellektuell tyngde og surrealisme når det gjelder musikk, litteratur og andre kunstformer.

Men så har det seg slik at jeg har angst og når den slår inn som verst er det kun black metal som hjelper. Og jeg snakker ikke om Ulver eller annen myk metal, men om virkelig svart black metal. Taake og Mayhem er favorittene akkurat nå. Jeg elsker å sitte helt stille med lukkede øyne og bare høre på verkene deres på full guffe, jo høyere jo bedre. Det drukner ute stemmene i hodet mitt og gjør meg rolig, lar meg slippe unna alt som er vondt og skummelt for en liten stund. Kan bare lytte til deres beretninger og forsvinne litt, føler jeg.

Men det er jo nokså rart og folk flest ville aldri tatt meg for en black metal-person. Jeg liker jo ikke konserter og slikt heller, det er bare musikken jeg er ute etter. Miljøet har jeg ingen tilknytning til. Men likevel. Jeg vil jo ha en kjæreste og nære forhold en gang, men jeg vil ikke gi slipp på musikken. Den har fått meg gjennom mye og den hjelper meg veldig. Det er den eneste musikken som virkelig hjelper. Angsten blir mye lettere å hanskes med.

Er det turnoff at jenta liker å høre på folk som skriker om å voldta Jesus?

Anonymous poster hash: 5ea26...0cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svartmetall er også en av min favorittsjangre, kanskje ikke mange som gjetter det om de ikke kjenner meg. Mener nå at svartmetall er blitt nokså stuereint de siste åra, var kanskje litt annerledes tidlig på nittitallet. Nå er jeg ikke gutt, men kan ikke tro at noe stor "dealbreaker" at ei jente liker kølsvart-metall;)
Bruker òg ofte musikken til "terapi", finnes ikke noe bedre å sette på Taake når man trenger å få ut litt aggresjon!"
En reise i hodet jeg proever aa glemme
Kjoenn og doed paa Vestlandet hjemme"

Skrevet

Det gjør vel ingenting? Ville bekymret meg mer for ansten enn for musikken. Jeg hører på mye rar musikk og ser på tragiske ting på TV og YouTube som ingen vet om. Man må ha noen hemmeligheter i livet. :fnise:

Anonymous poster hash: b2a61...cbf
  • Liker 3
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Har aldri opplevd at noen har sett på dette som noe negativt, generelt er det vel ikke musikksmaken til en potensiell kjæreste som er viktig.

Skrevet

Svartmetall er ikke min type metall, men så lenge du har hodetelefoner er det ikke noe problem i seg selv. Det viktigste er at du kan håndtere angsten og ikke la den få overtaket.

Anonymous poster hash: 5d3a8...e3d
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Interessant å lese dette, da det for meg er så utenkelig at noen kan lytte til slik musikk. Grøss.

Men hjelper det deg får du jo bare lytte...!

Gjest NerdMedSverd
Skrevet (endret)

Gigantisk pluss å like black metal. Det er mange som liker sjangeren uten å "se sånn ut", ser som oftest helt streit ut selv. Tviler på at noen har problemer med at du liker det, jeg har hvertfall ikke fått noen negative reaksjoner når folk blar i platehylla.

Klarer ikke å dy meg, men det at du kaller Ulver myk metal er feil. Bergtatt kan jeg gå med på, men hør Nattens Madrigal. Ørene dine kommer til å blø etterpå :)

Endret av NerdMedSverd
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Gigantisk pluss å like black metal. Det er mange som liker sjangeren uten å "se sånn ut", ser som oftest helt streit ut selv. Tviler på at noen har problemer med at du liker det, jeg har hvertfall ikke fått noen negative reaksjoner når folk blar i platehylla.

Klarer ikke å dy meg, men det at du kaller Ulver myk metal er feil. Bergtatt kan jeg gå med på, men hør Nattens Madrigal. Ørene dine kommer til å blø etterpå :)

Stoffer´n. :hjerter:

Endret av Gjest
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Hvorfor skulle det være negativt? Må jo være dust den som ikke vil være sammen med deg bare du bruker black metal som angstdempende medisin.

Musikk hjelper meg også, jeg har angst selv og liker metal. Deilig å høre på bra musikk på full guffe og ikke tenke på noe annet :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg FÅR angst av sånn musikk, jeg. Men jeg synes det er en veldig bra måte å takle angsten din på, det er jo mye bedre enn å ta medisiner eller gjøre destruktive ting.

Anonymous poster hash: 5c085...59d
  • Liker 2
Skrevet

Har det sann selv. Eneste som på en måte roper høyere enn angsten er black metal. Blir helt helt dopet.

Skrevet

For meg er det ikke overhodet ikke noe problem med jenter som liker svartmetall, uansett hvordan du nå ellers fremstår. U2 er derimot langt mer problematisk.

Nå er jeg så heldig at jeg ikke er plaget med angst, men det hender at ting gjør meg litt forbannet.
Da pleier det å funke veldig bra å høre på Mysticum med "Black Magic Mushroom" for å roe meg litt ned.
Kjenne at musikken harmonerer med meg, og det i seg selv er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...