Gå til innhold

Klumper i rismelk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har gått til innkjøp av et stk rismelk fra produsent "Rice Dream". Best før datoen er 01.08.2014. Det er små hvite klumper i melken, er det vanlig for rismelk? Det står at den skal ristet godt før bruk, noe jeg naturligvis har gjort.

Takk for svar alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det alltid, jeg har liksom alltid bare gått ut fra at det er ris-delen av rismelka. Har hvertfall drukket litervis av det, merket ikke noe og smaken er som den skal. :)

Skrevet

Ok? Jeg har helt ut sikkert 2 kartonger pga klumper. Trodde de var dårlige :O

Skrevet

Små "korn" er normalt - men ikke større klumper.

Husk å riste den godt for bruk, da :)

Jeg personlig har valgt å gå over til havremelk fordi rismelk inneholder ganske høye verdier av arsen(arsenikk), langt høyere enn lovlige mengder i drikkevann - så om du drikker erstatning daglig som jeg gjør ville jeg vurdert å variere rismelka med havre.

Men det var avsporing :)

Anonymous poster hash: 5cf6e...774
Skrevet

Små "korn" er normalt - men ikke større klumper. Husk å riste den godt for bruk, da :) Jeg personlig har valgt å gå over til havremelk fordi rismelk inneholder ganske høye verdier av arsen(arsenikk), langt høyere enn lovlige mengder i drikkevann - så om du drikker erstatning daglig som jeg gjør ville jeg vurdert å variere rismelka med havre.Men det var avsporing :)Anonymous poster hash: 5cf6e...774

Har du noe kilder på dette? Eller står det på kartongen?

Anonymous poster hash: b9bc8...ee9

Skrevet

Helt normalt! Rist kartongen godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...