Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #1 Del Skrevet 29. april 2004 To spm i samme tråd: Er det forventa at brudeparet dansar brudevalsen i bryllupet sitt? Fekk litt angst her då eg begynte å tenke på det. Vi kan ikkje danse. Burde meldt oss på dansekurs, men slikt eksisterer ikkje her ute på "bygda".. Og så lurar eg på kva slags antrekk brudgommen brukar å ha? Vanleg dress? Kor mykje kostar det eventuelt å leige noko til mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 29. april 2004 #2 Del Skrevet 29. april 2004 Skal brudgommen ha "vanlig" dress bruker dem vel å ligge på fra 1000 - 2000 i utleie, alt etter hva slags type dress vil jeg tro..... Sjakett etc er vel noe dyrere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 29. april 2004 #3 Del Skrevet 29. april 2004 Blir nok forventet at brudeparet danser brudevals. Selv bekymrer jeg meg fint lite over det, selv om jeg IKKE kan danse vals!! Tar det med en god porson humor vi :-) Vi skal nok få svingt oss.. Eneste jeg vet med vals er at den har denne rytmen: ku-rompa, ku-rompa Så jeg får nynne det inni meg ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 29. april 2004 #4 Del Skrevet 29. april 2004 Det forventes nok att dere danser vals,men dere kan vel bare danse tett inntil hverandre og.. Sjakett her i oslo ligger på 1700kr leie,smoking 900kr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 29. april 2004 #5 Del Skrevet 29. april 2004 De fleste regner nok med en dans, vi skal bare ha en rolig dans! Min kjære skal ha sjakett og den koster det 1400kr å leie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. april 2004 #6 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg mener at det er opp til dere selv å bestemme om dere vil danse "brudevalsen". Ingen kan bestemme hvordan noen skal ha det i bryllupet sitt, og ønsker dere ikke å danse alene, så skal dere ikke gjøre det. Ellers kan han få kjøpt vanlig dress for ca 1000 kr på dressmann, og da har han jo dress i ettertid. Ellers er det veldig vanlig å bruke smoking eller sjakett i bryllup, og det kan en få leie til alt i fra 1500 og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 29. april 2004 #7 Del Skrevet 29. april 2004 Man kan fint velge om man vil ha valz eller ikke. Hva med en rolig dans til favorittsangen deres? Vi skal ha valz av den enkle grunn at jeg ELSKER å danse, og har danset konkurransedans i mange år. Har en veldig danseglad familie, og hadde ikke vi lagt inn bryllupsvalz i programmet hadde de fleste rett og slett blitt sjokkert tenker jeg Skal åpne dans/bar m/ polonese etter middagen. Min mann skal ha helt brokade-sett. Betaler nok 2 100,- dersom han velger det han fallt for på bilde (har ikke prøvd enda). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 29. april 2004 #8 Del Skrevet 29. april 2004 Dere må ikke danse vals. Men hvis dere har lyst til å lære det, så kan dere gjøre som vi gjorde: Vi kontaktet en swingklubb og spurte om de hadde medlemmer som var gode i vals. Det hadde de :-) (det er sikkert en eller annen danseklubb i nærheten av dere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 29. april 2004 #9 Del Skrevet 29. april 2004 Mener det er nettside også jeg, hvor man kan lære seg det pr. nett!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #10 Del Skrevet 29. april 2004 Den nettsida skulle eg gjerne fått adressa til, Penelene. For nei, det er ikkje nokon danseklubb i nærheten her.. Ikkje likar vi å danse heller... Hmm.. Får sjå kva vi finn på. Ang. manneklede veit eg ikkje heilt kva vi finn på. Vanleg dress har han jo, men den er litt kjedeleg syns eg. Kva slags dressar er det vanleg at brudgommen brukar då? Utanom smoking og sjakett, meiner eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. april 2004 #11 Del Skrevet 30. april 2004 HVis dere ikke vil danse -la vær. Det er deres dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. april 2004 #12 Del Skrevet 30. april 2004 Dere trenger ikke å danse vals - en rolig dans går også bra. Vi kunne ikke danse vals, men det tok omtrent 5 minutter å lære det. Hør med noen dere vet kan det. Mannen min valgte vekk både dress, smoking og sjakett til bryllupsdagen, og valgte istedet Norsk Festdrakt! i og med at den ikke har så mange detaljer passer den godt til hvit brudekjole og han fikk masse skryt for den. Kosta (komplett med bukse, skjorte, sko, vest, bukseseler og jakke) ca 1500 kroner og han kan bruke den til mange anledninger senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julibrud 2004 Skrevet 30. april 2004 #13 Del Skrevet 30. april 2004 To spm i samme tråd: Er det forventa at brudeparet dansar brudevalsen i bryllupet sitt? Fekk litt angst her då eg begynte å tenke på det. Vi kan ikkje danse. Burde meldt oss på dansekurs, men slikt eksisterer ikkje her ute på "bygda".. Og så lurar eg på kva slags antrekk brudgommen brukar å ha? Vanleg dress? Kor mykje kostar det eventuelt å leige noko til mannen? Vi kan heller ikke danse vals. Men blir til å ta en rolig dans. Bor også på bygda og det finnes ingen slike kurs her heller :-? Mannen min kjøpte seg en pen sort dress, for han måtte ha ny dress allikevel, så kjøper han skjorte,vest og kravatt i tilegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 30. april 2004 #14 Del Skrevet 30. april 2004 Mannen min valgte vekk både dress, smoking og sjakett til bryllupsdagen, og valgte istedet Norsk Festdrakt! i og med at den ikke har så mange detaljer passer den godt til hvit brudekjole og han fikk masse skryt for den. Kosta (komplett med bukse, skjorte, sko, vest, bukseseler og jakke) ca 1500 kroner og han kan bruke den til mange anledninger senere Hvor får man kjøpt norsk festdrakt? Jeg likte denne veldig godt og tror nok også at min kjære vil like denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 30. april 2004 #15 Del Skrevet 30. april 2004 Den grå brokadedressen her blir nok valget for min sambo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wayah Skrevet 30. april 2004 #16 Del Skrevet 30. april 2004 Skal få mamma til å lære oss vals :-) Jeg kan det selv, men helten er litt rusten... Heldigvis har han upåklagelig rytmesans Vi fikk som jeg tidligere har nevnt en asiatisk skredder til å sy brudgomantrekket. Noe dyrere enn å leie, men det avhenger alt av stoff osv. Uansett er det MYE billigere enn å få en norsk skredder til å prøve seg, og flink var han også. Antrekket sitter som et skudd, og det er så klart også billigere enn å kjøpe konfeksjonssydd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå