Gå til innhold

brudens tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes dere det er rart om jeg som brud nevner min døde far i talen?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Kvifor skulle det vere rart? Han er vel i tankane til (minst) halvparten av gjestene likevel, syns berre det er fint at du nevner han eg...

Så tøff du er som skal halde tale, veit ikkje heilt om eg tør det enno eg... :roll:

Skrevet

Ikke i det hele tatt.

Hvis jeg en gang i fremtiden skal holde en brudens tale, kommer jeg også til å nevne min døde far. For meg ville det vært naturlig å inkludere han i talen.

Skrevet

Har ikke heeelt bestemt meg for å holde tale enda,men brudgommen skal ikke,så èn av oss må vel si noen ord...?Jeg har jo snakket med alle disse menneskene mange ganger før,bare ikke til alle samtidig :wink:

Gjest gjest1
Skrevet
......bare ikke til alle samtidig :wink:

Hehe, det er akkurat det... Forstår ikkje kvifor eg er så nervøs for det, igrunnen, har absolutt ikkje sceneskrekk, har stått åleine på revy-scene foran fleire hundre, men... Vi får sjå.

Skrevet

Synes det er utrolig flott om du gjør det. Min far er også død, men det hadde vært for sårt og nevnte dette i talen. Derfor utelot jeg det, men jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å nevne ham.

Skrevet

Så sant du tror du kan klare det, synes jeg det er rørende å nevne ham. Det er jo en veldig følelsesladd dag, og selvfølgelig har også alle gjestene tenkt på ham i løpet av dagen. Å inkludere ham på den måten viser at han lever videre i dere, og at han fortsatt er elsket, og jeg tror ingen vil synes det er rart.

Skrevet

Ikke rart i det hele tatt!

Selv nevnte jeg en død kamerat, da jeg var forlover for min venninne! Ble naturlig å gjøre det!

Skrevet

Jeg synes også det er flott hvis du tar med din far i talen. Det kommer garantert til å være noe alle setter pris på, og vil huske. Synes også du er tøff dersom du bestemmer deg for å si noen ord. Er selv veldig usikker. I det hele tatt på hvordan jeg vil reagere gjennom dagen - spesielt i kirken når dørene går opp og alle snur seg. Dersom alt går bra, og nervene stort sett er under kontroll før middagen, kan det være jeg plinger i glasset. Skal ihvertfall skrive den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...