AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Jeg (21) har vert sammen med verdens beste fyr (27) (i mine øyne) i 3 år nå, bodd sammen i 2! Han er enebarn og har 2 foreldre som har så mye penger at det kommer aldri til å gå tomt, altså skamrike! Men, han har for ett år siden kjøpt en dyr leilighet hvor jeg leiler hos han! Han har utbetalt ca 25000 i mnd og jeg med en fultid og en deltidsjobb fra 20000-25000 i mnd! Han betaler sykt mye på lånet over halvparten av lønna, da han sitter igjen med ca 6000 kr igjen til andre reininger og mat! Noe jeg ikke sjønner er at hvordan foreldrene har fått han til å kjøpe denne leiligheten, når han faltisk ikke har råd i mnden til det! De hjelper med et NØDSKRIK! Men de er så harde at han tørr ikke å spørr om hjelp! Hvorfor gjør de dette? Hadde han ikke vert sammen med meg kunne han ikke ha bod der i det hele tatt! Han kjøper ALDRI noe til seg seøv, bruker penger på kun det han må bruke penger på å klarer ikke å spare en eneste krone, noe foreldrene forventer! De forventer at han skal klare å spare endel og at han ikke har problemer med lånet! Vi har tom snakkes om og flytte å få en billigere leilighet! En dag kommer han til å arve absolutt alt å sitte på flere 100 millioner! Men det føles som de "straffer" han! Det virker som at de viø at han skal vite hvordan "normale mennesker har det! Kan jeg gjøre noe uten for å hjelpe? Hva bør gjøres her? Anonymous poster hash: f26fe...872
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 SÅ samboeren din lever som mange andre med nyinnkjøpt bolig og det er et problem? Dette er en del av livet og ja det er bra at foreldrene hans ikke bærer ham frem på gullseng. Anonymous poster hash: c484e...449 36
MissEi Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Foreldre vil vel at han skal klare seg selv ? Ser det fornuftige idet, at han skal lære verdien i penger å ikke sløse selv om han kan . 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 For å lære han hva penger er verdt, antageligvis. Anonymous poster hash: f8c24...1ae 8
Gjest Naria Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Han er en voksen mann, dersom han har kjøpt seg en leilighet han ikke har råd til må han selv ta konsekvensene av det. Dersom han føler at han bor seg ihjel står han helt fritt til å selge leiligheten å finne noe som er billigere. 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 6000 igjen er da ikke så ille? Mye mer enn hva studenter har. Har foreldrene dine tvunget han til å kjøpe leiligheten eller noe? Kjøper han noe han ikke har råd til er det jo ikke så rart at økonomien er stram. Selvfølgelig må en voksen mann klare seg selv. Anonymous poster hash: efe8f...6ca 12
Gjest Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Samboerne din er voksen, og det er han selv som til syvende og sist tar avgjørelser om sin økonomi. Du kan ikke skylde på foreldrenen hans. Det er han som skulle forstå at han ikke hadde råd til denne leiligheten. Ikke foreldrenes ansvar. Han skal heller ikke forvente hjelp av de støtt og stadig. At de har penger, betyr ikke at han har tilgang på de samme. Mye kan skje. Kanskje går forretninger i konkurs og alle verdiene han har sett seg ut blir borte i dragsuget. Du må behandle han som en voksen mann. Du må la han ta ansvar for sin økonomi. Han skal ikke "reddes" og du skal ikke betale for han. Om dette ikke fungerer for han, så får han faktisk selge leiligheten, leie noe billig, gjøre opp et eventuelt restlån, og gjøre et nytt forsøk på boligmarkedet senere. 2
Pinto2013 Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Jeg skjønte ikke helt problemstillingen jeg. Har foreldrene tvingt han til å kjøpe seg en alt for dyr leilighet? Eller bestemmer de over økonomien hans på noen måte? 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 TS Her: Dette er han ANDRE kjøp av leilighet! Tidlig pensjonerte foreldre og en som har vert sjef i bank så dette burde de kunne som har peilig på slikt å ikke bare forlange av han hele tiden! De hjalp han å finne leiligheten, de ville han skulle invistere i denne! Han er en EKSTREMT selvstendig man! Men dette med foreldrene som forventer og forventer syns jeg er galt! Jeg merker han blir deprimert av dette! Han er veldig flink med pengene sine! Bruker aldri penger på tull! Anonymous poster hash: f26fe...872
Meridian Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Han får utbeltalt 25 000 i mnd og bruker over halvparten av lønna på huslånet? Også sitter han igjen med 6000 til regninger og mat? Halvparten av 25 000 er 12 500 ... Og du får utbetalt 20 - 25 000 i mnd og leier hos han? Hvor mye betaler du? Føler regnestykket var litt rart ... Uansett, når man er voksen må man klare seg selv, og foreldrene hans har ingen ansvar for hans økonomi. Mange foreldre hjelper barna sine i begynnelsen til de kommer seg på bena økonomisk, men nå er han 27 år og kan ikke være avhengig av foreldrene lenger. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Samboerne din er voksen, og det er han selv som til syvende og sist tar avgjørelser om sin økonomi. Du kan ikke skylde på foreldrenen hans. Det er han som skulle forstå at han ikke hadde råd til denne leiligheten. Ikke foreldrenes ansvar. Han skal heller ikke forvente hjelp av de støtt og stadig. At de har penger, betyr ikke at han har tilgang på de samme. Mye kan skje. Kanskje går forretninger i konkurs og alle verdiene han har sett seg ut blir borte i dragsuget. Du må behandle han som en voksen mann. Du må la han ta ansvar for sin økonomi. Han skal ikke "reddes" og du skal ikke betale for han. Om dette ikke fungerer for han, så får han faktisk selge leiligheten, leie noe billig, gjøre opp et eventuelt restlån, og gjøre et nytt forsøk på boligmarkedet senere. han forventer ikke hjelp, disse foreldrene spør man ikke om å få låne litt penger av, da er bomba løs! Han forventer forståelse av at økonomien ikke strekker til og HJELP TIL RÅD! Ikke penger! Anonymous poster hash: f26fe...872
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 TS Her: Dette er han ANDRE kjøp av leilighet! Tidlig pensjonerte foreldre og en som har vert sjef i bank så dette burde de kunne som har peilig på slikt å ikke bare forlange av han hele tiden! De hjalp han å finne leiligheten, de ville han skulle invistere i denne! Han er en EKSTREMT selvstendig man! Men dette med foreldrene som forventer og forventer syns jeg er galt! Jeg merker han blir deprimert av dette! Han er veldig flink med pengene sine! Bruker aldri penger på tull!Anonymous poster hash: f26fe...872 Du seriøst, han lurer deg trill rundt. Det er mange som liker å leve sånt. Trangt som faen, men hver måned ser de hvor mye mindre lånet blir, og hvor mye rikere de selv blir (overskudd fra leiligheten). Det er sånn man blir rik, noe han sikkert har lært hjemmefra. Mener han at det blir for trangt så kan han selge leiligheten og kjøpe en billigere en. Han sitter igjen med mer penger i måneden enn hva jeg gjør så jeg synes ikke synd på han i det hele tatt. Herregud, han eiger en leilighet for fan. Det er IKKE synd i han. Anonymous poster hash: 8a58a...1a8 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 han forventer ikke hjelp, disse foreldrene spør man ikke om å få låne litt penger av, da er bomba løs! Han forventer forståelse av at økonomien ikke strekker til og HJELP TIL RÅD! Ikke penger!Anonymous poster hash: f26fe...872 Så får han SELGE LEILIGHETEN da! Anonymous poster hash: 8a58a...1a8 6
Pinto2013 Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Så problemet er at foreldrene ikke viser forståelse, og ikke gir han økonomisk rådgivning? 1
Gjest Silje Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 Kan du ikke kjøpe deg inn i leiligheten hans da? Da får du investert dine penger på den mest fornuftige måten samt at han får fristilt ganske mye kapital. Du må jo da ikke legge det frem slik at du "redder ham", men at du ønsker å invistere i leilighet og siden dere allerede bor sammen og du ser en fremtid i ham så ønsker du å kjøpe deg inn i hans leilighet.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #16 Skrevet 27. september 2013 Han får utbeltalt 25 000 i mnd og bruker over halvparten av lønna på huslånet? Også sitter han igjen med 6000 til regninger og mat? Halvparten av 25 000 er 12 500 ... Og du får utbetalt 20 - 25 000 i mnd og leier hos han? Hvor mye betaler du? Føler regnestykket var litt rart ... Uansett, når man er voksen må man klare seg selv, og foreldrene hans har ingen ansvar for hans økonomi. Mange foreldre hjelper barna sine i begynnelsen til de kommer seg på bena økonomisk, men nå er han 27 år og kan ikke være avhengig av foreldrene lenger. dere er så negative! Han er ikke avhengig av de! Dette er strenge foreldre som syns å selge leilighet ikke er lurt! Han hadde oppspart 2 mill til leil, og dette er ikke den første han har kjøpt men andre! Jeg betaler 7000 i månden og han betaler 19000 kr i mnden! TSAnonymous poster hash: f26fe...872
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 Kan du ikke kjøpe deg inn i leiligheten hans da? Da får du investert dine penger på den mest fornuftige måten samt at han får fristilt ganske mye kapital. Du må jo da ikke legge det frem slik at du "redder ham", men at du ønsker å invistere i leilighet og siden dere allerede bor sammen og du ser en fremtid i ham så ønsker du å kjøpe deg inn i hans leilighet. jeg skal når jeg har solgt min egen leil. Som jeg leiler ut! TSAnonymous poster hash: f26fe...872
Rosa Sitron Skrevet 27. september 2013 #18 Skrevet 27. september 2013 dere er så negative! Han er ikke avhengig av de! Dette er strenge foreldre som syns å selge leilighet ikke er lurt! Han hadde oppspart 2 mill til leil, og dette er ikke den første han har kjøpt men andre! Jeg betaler 7000 i månden og han betaler 19000 kr i mnden! TSAnonymous poster hash: f26fe...872 Ingen som er negative. Vi bare sliter med å forstå hva du mener problemet er =) 8
Meridian Skrevet 27. september 2013 #19 Skrevet 27. september 2013 dere er så negative! Han er ikke avhengig av de! Dette er strenge foreldre som syns å selge leilighet ikke er lurt! Han hadde oppspart 2 mill til leil, og dette er ikke den første han har kjøpt men andre! Jeg betaler 7000 i månden og han betaler 19000 kr i mnden! TSAnonymous poster hash: f26fe...872 Ja, jeg skjønner at han ikke er avhengig av de nå. Så han har kjøpt en leilighet han betaler 26 000 i mnd på???
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #20 Skrevet 27. september 2013 Du seriøst, han lurer deg trill rundt. Det er mange som liker å leve sånt. Trangt som faen, men hver måned ser de hvor mye mindre lånet blir, og hvor mye rikere de selv blir (overskudd fra leiligheten). Det er sånn man blir rik, noe han sikkert har lært hjemmefra. Mener han at det blir for trangt så kan han selge leiligheten og kjøpe en billigere en. Han sitter igjen med mer penger i måneden enn hva jeg gjør så jeg synes ikke synd på han i det hele tatt. Herregud, han eiger en leilighet for fan. Det er IKKE synd i han.Anonymous poster hash: 8a58a...1a8 lurer meg er det siste han gjør, jeg vet like mye om hans økonomi som han gjør! Vi har jo kontrakter på disse tingene som er viktig! TSAnonymous poster hash: f26fe...872 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå