AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Hva er det med folk som hele tiden skal trekke frem det negative ved meg hele tiden? Det er akkurat som om de leter etter feil ved meg, og at de triumferer når de finner feil ved meg ... Jeg har en liten overkropp og bruker S eller M, og jeg har veldig smal midje og brede hofter og stor rompe. Så derfor bruker jeg L eller XL nedentil. Nå er det slik at om jeg går med formløse klær, så ser ikke folk hvor slank jeg egentlig er, så derfor pleier jeg å gå med formsydde klær så folk kan se at jeg faktisk er slank. Her om dagen skulle jeg få bukse på jobb, og fant en str som passet rundt rompa og hoftene, og som var lang nok i bena. Den dama som hjalp meg var litt større enn meg, og ble veldig glad fordi vi brukte samme buksestr. Hun sa hele tiden at vi brukte vel samme kles-størrelse, og jeg orket ikke si noe imot først... Så skulle jeg få jakke og genser, og hun mente jeg måtta ha L fordi det hadde hun, og vi var jo samme str... Jeg sa at jeg brukte vanligvis S eller M, men nei, hun stod på sitt - jeg skulle ha L! Jeg prøvde motvillig L, og syns det var rart at hun mente dette, fordi hun burde jo se at jeg var mye mindre enn henne oventil. Jeg druknet i klærne ... En mann som var der mente også at L var altfor stort for meg, og dama virket litt sur pga av dette. Mannen fant iallfall M og S til meg, og jeg endte opp med S i jakke og M i genser. Jeg kjente jeg fikk litt dårlg samvittighet overfor dama ... men jeg må nesten bruke de rette str som passer til meg. Blir litt vanskelig å jobbe i for store klær ... Hva mener dere? Anonymous poster hash: 72292...0f6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 jo, viktig med riktig størrelse... det er som regel penest. Anonymous poster hash: d601d...50f
MissEi Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Alltid noen som vil rakke ned , hev deg over det 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 TAkk for svar. Jeg blir så såret og lei meg. Det var akkurat som om hun ville at jeg skulle føle meg fæl? Jeg sliter veldig selv med kropp og selvbilde, og det hjelper det ikke at folk holder på sånn... Anonymous poster hash: 72292...0f6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Hun er bare flau fordi hun trodde noe som ikke stemte. Slapp av, det går over 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Hun er bare flau fordi hun trodde noe som ikke stemte. Slapp av, det går over Ja, kan henge hun ble flau, men hun burde jo se at hun hadde større pupper enn meg, og at hun var større enn meg oventil ... Anonymous poster hash: 72292...0f6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Ja, kan henge hun ble flau, men hun burde jo se at hun hadde større pupper enn meg, og at hun var større enn meg oventil ... Anonymous poster hash: 72292...0f6 Det er sånn at noen av de har lagt på seg, ikke ser det selv. Jeg har selv vært der, men det endret seg når jeg fikk se bilde av meg selv Altså man ser jo på badevekta hva man veier, men vil ikke helt innse det og tror man ser slankere ut enn det man egentlig gjør.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Det er sånn at noen av de har lagt på seg, ikke ser det selv. Jeg har selv vært der, men det endret seg når jeg fikk se bilde av meg selv Altså man ser jo på badevekta hva man veier, men vil ikke helt innse det og tror man ser slankere ut enn det man egentlig gjør. Nå, jeg tror hun vet hun er litt stor, for hun prater hele tide om hvor stor og tykk hun er blitt. Jeg syns ikke hun er så tykk, men hun er kanskje litt lubben. Dette sier jeg selvsagt ikke! men når hun maser om hvor stor og tykk hun er, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Så da sier jeg ingenting.... Anonymous poster hash: 72292...0f6
Rosewood Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Enda kjekkere når moren din tror du er større enn du egentlig er kjøper hun klær til meg i utlandet så er det alltid L og oppover. Eller hvis jeg er på handletur med henne, og jeg plukker en genser eller en topp i størrelse M så rynker hun litt på nesa og spør meg om jeg ikke heller skal prøve L. "Jeg er nå egentlig størrelse M da.." prøver jeg meg på, men nei, jeg kan ivertfall ta med meg en L, sånn i tilfelle. Det blir ikke mange handleturene med henne for å si det sånn
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Enda kjekkere når moren din tror du er større enn du egentlig er kjøper hun klær til meg i utlandet så er det alltid L og oppover. Eller hvis jeg er på handletur med henne, og jeg plukker en genser eller en topp i størrelse M så rynker hun litt på nesa og spør meg om jeg ikke heller skal prøve L. "Jeg er nå egentlig størrelse M da.." prøver jeg meg på, men nei, jeg kan ivertfall ta med meg en L, sånn i tilfelle. Det blir ikke mange handleturene med henne for å si det sånn Nja, men dette er moren din, da .. mødre er ofte sånn. Denne damen er en jeg ikke kjenner så godt ... jeg kjenner henne mer som en kollega. Anonymous poster hash: 72292...0f6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Ja vel, så hadde hun ikke så godt øyemål som hun trodde - er det så farlig? Problemet her er vel heller selvbildet ditt, hvis du mener at det at noen tror du er en størrelse større enn du er å "trekke fram det negative" og å "finne feil" ved deg... Anonymous poster hash: af3a5...5b9 4
Gjest Raindrops Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Jeg tviler veldig på at denne kvinnen bevisst prøvde å lete etter feil for å kunne triumfere over deg, altså. 6
Gjest Arch Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Her synes jeg du er den dumme som påker at hun var større en deg og at hun burde sett det. Burde du ikke bare være glad for at du er som du er uten å måtte trekke andre ned i søla? Hun tok feil, det hender, men å påpeke gang på gang hvor stor hun var i forhold til deg er ufint. 5
Gjest Crazycatlady Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Her er det jo faktisk du som tolker at hun mente at du var stor siden hun mente at du måtte ha L,og det er jo bare en størrelse. Ingenting å bli såret over,og virker mer som du har litt problemer med selvbildet ditt.Dersom man tolker at folk hele tiden mener ting negativt så blir det jo gjerne sånn selv om den du snakker med ikke mente det sånn. Skjønner forresten ikke hvorfor størrelser er så viktige for folk.Akkurat som det er en mal som viser hvor feit du er eller ikke.Bruker L selv,og jeg er slank,men høy. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 Ja, men det var også en mann der som er litt høyere enn meg, og han fikk M ... også måtte jeg ta L ... Nei, jeg hater str og ser aldri på str ... jeg bruker klær som passer kroppen min, og ferdig med det! Når jeg ser mennesker, ser jeg de alltid i øynene og studerer aldri kroppen eller klærne, fordi det ikke er viktig. Denne dama maser hele tiden om at hun er så tykk og feit, og jeg blir sliten av å høre om det. Om hun er misfornøyd får hun slanke seg, tenker jeg. Jeg sier aldri noe,fordi det er ikke mitt problem. Jeg ser jo at hun er noen kg for mye, og jeg se jo at jeg er slankere, men jeg orker ikke å bli tråkket på på denne måten... Hele livet har jeg blitt tråkket på fordi folk mener jeg er så høy og stor og feit ... derfor er jeg veldig sår på sånne ting. Jeg vet jeg ikke er stor og feit, men ja, jeg er 177 høy. Likevel, så syns jeg det er slitsomt når folk skal påpeke at jeg er slik og sånn UTEN at jeg har bedt om det! Anonymous poster hash: 72292...0f6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #16 Skrevet 27. september 2013 Her er det jo faktisk du som tolker at hun mente at du var stor siden hun mente at du måtte ha L,og det er jo bare en størrelse. Ingenting å bli såret over,og virker mer som du har litt problemer med selvbildet ditt.Dersom man tolker at folk hele tiden mener ting negativt så blir det jo gjerne sånn selv om den du snakker med ikke mente det sånn. Skjønner forresten ikke hvorfor størrelser er så viktige for folk.Akkurat som det er en mal som viser hvor feit du er eller ikke.Bruker L selv,og jeg er slank,men høy. Det er nok fordi da jeg var mellom 18 - 23 år, så hadde jeg venner som skulle låne klær av meg. De påpekte hele tiden at buksa var for stor,og at den passet ikke, og jeg følte meg bare stor og stygg... Det var ikke måte på til hvordan de skulle understreke det .... Anonymous poster hash: 72292...0f6
Ms.Mx Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 Jeg har en i familien som liker å kjøpe klær til meg, men av en eller annen grunn kjøper hun alltid i størrelse XXL, hvilket jeg ikke kan forstå ettersom jeg bruker M. Det er uansett grenseløst irriterende, først og fremst fordi jeg ikke får brukt klærene men kanskje mest fordi det irriterer meg at hun tror jeg svær når jeg overhodet ikke er det.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #18 Skrevet 27. september 2013 Her synes jeg du er den dumme som påker at hun var større en deg og at hun burde sett det. Burde du ikke bare være glad for at du er som du er uten å måtte trekke andre ned i søla? Hun tok feil, det hender, men å påpeke gang på gang hvor stor hun var i forhold til deg er ufint. Nå syns jeg du er urettferdig! Jeg har aldri i hele mitt liv sagt eller gjort noe stygt mot noen, fordi jeg vet hvor vondt det er når folk sier stygge ting til meg og gjør stygge ting mot meg. Jeg sliter ekstremt med selvbildet og selvtilliten, og hater å prøve klær. Shopper aldri, fordi jeg orker ikke å bli målt opp og ned når jeg kommer inn i et klesbutikk...har opplevd nok av det. Har også opplevd at "store str er der ... også bruker jeg ikke så store str..." Jeg har hver dag hele livet tenkt at jeg er meg, og jeg er glad i meg selv, og jeg sammneligner meg aldri med andre. Likevel blir jeg sliten når andre sammenligner seg med meg ... Jeg ser jo selvfølgelig hvem som er høy, hvem som er lav, hvem som er tynn, hvem som er tykk ... men jeg legger ikke vekt på det. Men når hun sier at "Vi er samme str ..." også er hun større enn meg, så lurer jeg på om hun prøver å tråkke på meg ... for det har jeg opplevd nok av! Og når hun i tillegg gir M til en mann som er litt større enn meg, og jeg får L, så føler jeg at hun gjør det med vilje ... ikke vanskelig å se når vi stod ved siden av hverandre... Jeg er følsom, og det skal ikke mye til for å dytte meg ned i søla. Anonymous poster hash: 72292...0f6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #19 Skrevet 27. september 2013 Jeg har en i familien som liker å kjøpe klær til meg, men av en eller annen grunn kjøper hun alltid i størrelse XXL, hvilket jeg ikke kan forstå ettersom jeg bruker M. Det er uansett grenseløst irriterende, først og fremst fordi jeg ikke får brukt klærene men kanskje mest fordi det irriterer meg at hun tror jeg svær når jeg overhodet ikke er det. Ja, du skjønner hvordan det føles ... Greit om hun kjøpte L eller S istedenfor M, for da bommer man bare med en str ... Men når man tar helt av og kjøper XXL når man egentlig bruker M, så lurer man litt... Anonymous poster hash: 72292...0f6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #20 Skrevet 27. september 2013 Jeg tviler veldig på at denne kvinnen bevisst prøvde å lete etter feil for å kunne triumfere over deg, altså. Du skulle bare visst alt jeg har opplevd ... er så sliten av det ... Anonymous poster hash: 72292...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå