Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det finnes regler for lønnsøkning i privat sektor? Eller er dette helt opp til hver enkelt bedrift? Jeg gikk nemlig bare opp 2,6 prosent nå, og jeg syns det var veldig lite...

Anonymous poster hash: 31ddf...488
Videoannonse
Annonse
Skrevet

med mindre du er organisert og dere har avtale (f.eks.tariff), er det fritt frem. 2,6% er ikke mye, men fins mange som får mindre enn det.

Skrevet

Jeg lurer på om det finnes regler for lønnsøkning i privat sektor? Eller er dette helt opp til hver enkelt bedrift? Jeg gikk nemlig bare opp 2,6 prosent nå, og jeg syns det var veldig lite...

Anonymous poster hash: 31ddf...488

I lønnsregulativet i finanssektoren økte hvert lønnstrinn bare med 0,6 %, og det var mange som ikke fikk noe mer enn det.

At du fikk 2,6 % i lønnstillegg sier for øvrig ikke alt, hva du fikk i fjor teller også dersom lønnsoverhenget var stort.

Anonymous poster hash: 5abef...0ae

Skrevet

Den bedriften jeg jobber i lå også på det sist runde (i januar).

Selv klarte jeg å forhandle meg opp mer fordi jeg hadde veldig sterke kort og lå for lavt fra før, men de andre på jobben (som jeg kjenner godt nok til at vi diskuterer lønn selv om jeg egentlig tror det ikke er helt innafor firmareglene) fikk bare 2-3%.

Det er opp til hver enkelt bedrift, og ikke minst hver enkelt person. De som krever, forhandler hardt og er mye verdt for bedriften får mer. De som holder munn og/eller kanskje er lettere å erstatte, får bare et minimum lønnspålegg vedtatt av ledergruppa.

Anonymous poster hash: e9d0b...e4c
Skrevet

I bedriften der jeg arbeider gikk vi opp 2,1% i fjor, 2,0 og 2,1 årene før. Dette er hos et amerikansk oljeselskap i Norge.

Anonymous poster hash: d3c85...2a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...