Gjest opppptimisten Skrevet 28. april 2004 #1 Del Skrevet 28. april 2004 Dattera mi og ei veninne på 41/2 år forsvant fra barnehagen idag mens de var ute på tur. De hadde kommet ca 1,5 km fra der resten av følget var, krysset og gått langs en ganske sterk traffikert vei. Heldigvis kom pappan til veninna hennes kjørende forbi og fikk plukket dem opp. Han tok dem med tilbake til turfølget og spurte etter datteren sin. De ansatte mente at hun var å lekte litt lenger borte, og de lurte på om han var der for å hente henne. Han kunne da fortelle at han var der for å levere henne IGJEN og at de var funnet bare helt tilfeldig ca 1,5 km unna... Vi har fått telefoner og beklagelser fra barnehagen flere ganger idag, og jeg skjønner jo at der er lei seg... Men det blir jammen jeg også når jeg tenker på hva som KUNNE ha skjedd... Det gikk bra, men jeg lurer på hvor lenge de kunne ha vært borte uten at noen reagerte... Hvordan ville dere ha reagert? Vi har selvfølgelig bedt om ett møte med styreren i barnehagen, for å få en skikkelig forklaring på det som skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. april 2004 #2 Del Skrevet 28. april 2004 Så lenge dere får beklagelse og møte tror jeg ikke jeg ville gjort noe mer. Feil på jobben kan alle gjøre, og nå har de forhåpentligvis fått seg en vekker. Tenk på hvordan det var for de livvaktene som skulle passe på Haakon da han var liten og stakk av med en venn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2004 #3 Del Skrevet 28. april 2004 Unnskuld at eg ler, men dette er vel slik barn gjer. Gjorde det sjølv eg, då eg gjekk i barnehagen. Tusla tilbake etter ei stund, og det var ingen som merka noko heller... Klart ein kan tenke på kva som kunne ha skjedd, men det gjekk da bra då. Ungar er nysgjerrige vesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest opppptimisten Skrevet 28. april 2004 #4 Del Skrevet 28. april 2004 Joda, jeg har klart å smile av det jeg også, tenkt på hvor fornøyde de to jentene var der de gikk. ... Men jeg blir kald når jeg tenker på hva som KUNNE ha skjedd. Jeg leverer mitt barn i barnehagen og regner med at jeg kan hente det igjen på samme sted noen timer senere. Synes det er ekkelt at ingen savnet dem etter det som må ha vært minst 30 minutter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danielle 73 Skrevet 29. april 2004 #5 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg ville nok tatt ungen ut av barnehagen og eventuelt fått ungen overflyttet. Drastisk? ja kanskje det. Og alle kan gjøre feil, men likevel, det får da være måte på. Du skal jo være trygg når du har ungen i barnehagen, og du er heller ikke tjent med å gå rundt å engste deg. Kan du klare å føle deg trygg etter dette? Da må jeg si jeg beundrer deg for det. Og jeg har også tenkt på at du gjerne går i jobb, og kanskje ikke har "andre" muligheter. Jeg hadde ikke tatt hensyn for det, for ingenting er viktigere enn våre barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 29. april 2004 #6 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg er livredd for at noe sånt skal skje jeg.... Da søstern min var liten gikk hun og en venninne hjem til venninnen (det ble oppdaget tilslutt), og da var det ingen som kjørte forbi og tok dem opp. De hadde gått ca 2 km og over ring 3 ved ullevål, før det var gangbro. Tror nok mamma var litt på tuppa da... Min redsel er for at noen av barna i barnehagen skal forville seg opp på toglinejen som ikke er sikkret rett i nærheten. Vet at barna på skolen som ligger rett ved pleier å gå over toglinjen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 29. april 2004 #7 Del Skrevet 29. april 2004 Slikt skal bare ikke skje. Greit at barn er barn, men likevel! Man skal kunne kjenne seg trygg for slike episoder. Selv hadde jeg en ubehagelig episode på sfo, da sønnen min gikk der! Aldri visste de hvor ungene var, så jeg var ute å lette hver eneste dag stort sett! Men denne dagen fant jeg han ingen steder. Alle lette, både lærere og elever! Tror vi lette i nesten 1 time jeg, før han og en kamerat plutselig kom tuslende ut fra et toalett som egentlig skulle vært låst! Har aldri vært så redd hele mitt liv. Og alle de tankene som fløy gjennom hodet mitt? Uff.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 29. april 2004 #8 Del Skrevet 29. april 2004 Slikt skal bare ikke skje. Greit at barn er barn, men likevel! Man skal kunne kjenne seg trygg for slike episoder. . Dette må jo være en sak for ledelsen i barnehagen. Det er jo ikke tvil om at reglene for turer etc. ikke er bra nok. En rutinegjennomgang og endring bør være det minste de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 29. april 2004 #9 Del Skrevet 29. april 2004 Alle kan riktignok gjøre feil, men enkelt feil er rett og slett utilgivelig å gjøre. Jeg har stor forståelse for din reaksjon, jeg hadde nok ikke vært noe mindre på tuppa selv. Jeg tror nok jeg hadde bedt barnehagen om gå igjennom sine rutiner en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariann Skrevet 29. april 2004 #10 Del Skrevet 29. april 2004 dette skulle aldri ha hendt!er det flere som skal på tur i bhg skal det vere en voksen foran bak og i midten på turfølget og hver voksen skal ha ansvaret for et visst antall barn...normalt sett ikke mer en 3-4 stykker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 29. april 2004 #11 Del Skrevet 29. april 2004 dette skulle aldri ha hendt!er det flere som skal på tur i bhg skal det vere en voksen foran bak og i midten på turfølget og hver voksen skal ha ansvaret for et visst antall barn...normalt sett ikke mer en 3-4 stykker.... Helt klart! Godt poeng Synes nok ikke du skal godta denne "feilen" sånn helt uten videre. Nesten gang kan hun jo like gjerne bli borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 29. april 2004 #12 Del Skrevet 29. april 2004 Jøsses..... Barnehagen har jo ringt div. ganger og beklaget seg. Det eneste jeg syntes bør bli gjort, er en garanit på at rutinene forandres. Alt gikk jo bra? Man kan ikke gå rundt å tenke på hva som KUNNE ha skjedd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 29. april 2004 #13 Del Skrevet 29. april 2004 Gjort er gjort. De vet at de har gjort en feil, så da tviler jeg på at det gjentar seg. Vær glad for at det gikk bra istedenfor å tenke på hva som kunne skjedd. Du får ikke gjort noe med det nå uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 29. april 2004 #14 Del Skrevet 29. april 2004 3-4 unger pr voksen????hvem skal betale for 5 voksne på tur med 20 barn da?dere?staten? vi har 18 barn og 3 voksne på avdeling , skal da ikke barna gå på tur? de fleste barnehager har rutiner ang telling på tur , vi har rutine på at en skal telle etter3 min , så neste etter 3 min osv , aldri mista en unge. problemet for mange er når du er fremme i skogen og ola vil se på det sporet sammen med deg , kari vil ha hjelp til og klatre av en voksen og truls må tisse (som alltid på tur) , skal du da ikke hjelpe?om du ikke hjelper så gjør du ikke en god jobb osv... beskytter ikke de som gjorde feil , bare sier at noen ganger så må du gjøre annet enn og stå og telle , du må gjøre lit også sammen med barna. ta en prat med styrer og forlang og få tilbakemelding innen en uke på konkrete tiltak som da skal være igangsatt.. og til deg som ville byttet barnehage , ungen din tener ingen ting på og bytte barnehage , feilen i systemet er funnet og jeg trur ikke det skjer igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest opppptimisten Skrevet 30. april 2004 #15 Del Skrevet 30. april 2004 Vi er nok ikke ute etter å gjøre dramatiske ting i forhold til barnehagen. Men synes nok det er på sin plass å gå litt gjennom rutinene og forsøke å forhindre at dette skjer igjen, både med vårt eget barn og andres barn. Vi er selvsagt bare glad for at det gikk bra denne gangen. Og det nytter jo heller ikke å dvele ved hva som kunne ha skjedd. Men det hadde jo allikevel vært interessant om den andre pappan hadde ventet med å levere dem, og sett hvor lenge de kunne ha vært borte før noen hadde reagert. Sitter fortsatt litt i meg dette her, og ble nok ikke mindre irritert da styreren av barnehagen unngår meg med både blikk og kommentarer på dugnad for barnehagen igår!!! Han KUNNE ha trukket meg til side og beklaget!!! Flisespikkeri eller??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 30. april 2004 #16 Del Skrevet 30. april 2004 Har de ikke ringt dere flere ganger og beklaget da? Jeg er sikker på at barnehagepersonalet bli minst like skremt som dere, og har helt sikkert gått gjennom rutinene sine. Hva er vitsen med å mase så mye om det? Det gikk jo bra med henne, tross alt! Det er greit å vise at dere tar det på alvor og ble bekymret, men prøv i hvert fall å roe dere litt ned før møtet (må dere virkelig ha det?), barnehagepersonalet synes helt sikkert at situasjonen er veldig ubehagelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2004 #17 Del Skrevet 2. mai 2004 Min bestemor forsvant fra hjemmet og ingen merket det. En dement person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 2. mai 2004 #18 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg ville nok tatt ungen ut av barnehagen og eventuelt fått ungen overflyttet. Drastisk? ja kanskje det. Og alle kan gjøre feil, men likevel, det får da være måte på. Du skal jo være trygg når du har ungen i barnehagen, og du er heller ikke tjent med å gå rundt å engste deg. Kan du klare å føle deg trygg etter dette? Da må jeg si jeg beundrer deg for det. Og jeg har også tenkt på at du gjerne går i jobb, og kanskje ikke har "andre" muligheter. Jeg hadde ikke tatt hensyn for det, for ingenting er viktigere enn våre barn. helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 2. mai 2004 #19 Del Skrevet 2. mai 2004 Jøsses..... Barnehagen har jo ringt div. ganger og beklaget seg. Det eneste jeg syntes bør bli gjort, er en garanit på at rutinene forandres. Alt gikk jo bra? Man kan ikke gå rundt å tenke på hva som KUNNE ha skjedd? - har du egne barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 2. mai 2004 #20 Del Skrevet 2. mai 2004 Min bestemor forsvant fra hjemmet og ingen merket det. En dement person. :o - tenk at slik kan skje. hun var altså ikke på lukket avdeling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå