Gå til innhold

MÅ man skru fast skap uten ben i veggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ett skap, får mest for pengene ved å kjøpe skap uten ben samt at jeg leier.

Mamma sier at da MÅ vi skru det fast i veggen, venninnen min sier hun aldri har skrudd fast sine og enda har ingen i hennes familie død av skap-fall.

:vetikke:

Anonymous poster hash: c4309...81d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si det kommer strengt talt an på hvor dypt skapet er.

Har feks en bokhylle "uten ben", som er rundt 20-25 cm dyp, ca 60cm bred og ca to meter høy. Vi har vurdert å skru den fast i veggen, men har foreløpig ikke gjort noe med det, mest fordi det kun står dvd'er i den og den er ikke sinnsykt tung i tilfelle den skulle velte.

Så har jeg et garderobeskap som er rundt 80-90 cm dypt, 2.20 høyt, litt over en meter bredt, også uten ben, det har samme slags underlag som bokhylla, men jeg har ikke engang vurdert å skru det fast i veggen fordi det har ganske stor flate å stå på.

• Liker 1
Skrevet

Fikk tak i et stort gulvstående skap på ikea, med fire bein, til mutter. Jeg holdt på å få det over meg mens jeg festet dørene. Dørene var blytunge iforhold til resten av skapet, så jeg forsto godt hvorfor det sto man måtte feste det i vegg, ja. Men dette er et ganske "grunt" skap (hyllene går ikke så langt innover), da blir det veldig ustabilt når man lukker opp begge dørene.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvor stabilt skapet er og hva det står inntil. Jeg har hatt skap stående mellom veggen og sengen så det hadde støtte på begge sider, og da var det jo ikke nødvendig med montering på vegg.

Noen skap er vaklevorne selv om de har nokså stor overflate å stå på, mens andre skap er stabile selv om de for eksempel er lange og smale.

Du må også vurdere om veggen holder. Noen vegger tåler jo veldig lite, og da er det jo ikke mye hjelp i å sikre skapet i dem.

Anonymous poster hash: 1311d...b4d
  • Liker 2
Skrevet

For øvrig har jeg opplevd at et skap har rast sammen. Jeg var heldig som ikke fikk det over meg, men fikk en god del kuttskader pga knuste flasker. Har arr ennå.

Man skal ikke ta lett på sånne ting, nei.

Anonymous poster hash: 1311d...b4d
Skrevet

Er det dører på det så kan det være greit å feste det, men er det ikke det så hadde jeg ikke brydd meg med mindre du har småunger eller får ofte besøk av småunger som kan finne på å klatre i skapet

Skrevet

Har ikke festet noenting i vegg jeg og skapene mine står støtt som bare rakker'n.

Eneste jeg kanskje burde festet er den øvre delen av bokhyllene. De er tross alt ganske grunne øverst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...