Gå til innhold

En person "hjelper" meg, men samtidig bryter h*n meg ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n både gjør ting for å hjelpe meg, og i tillegg er det mye nedbrytende ting som h*n gjør mot meg.

Kan noen gjøre dette, uten å selv være helt bevisst på hva de faktisk gjør?

Jeg undrer på dette, da jeg synes at det er så merkelig at denne personen gjør dette.

H*n har selv sagt at h*n ikke har medfølelse, og det er vel også en merkelig ting å si, eller?

Hvorfor ønsker h*n å "hjelpe" meg da?

På forhånd takk for deres teorier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du gi noen eksempler?

Anonymous poster hash: d7a1e...615
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Dette setter i gang alle alarmbjellene mine, i alle fall. Enkelte bygger opp og bryter ned med vijle, for å bygge opp avhengighet i den andre personen. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg kuttet kontakt.

Skrevet

Han/hun gjør det sikkert for å få deg rundt lillefingeren ...

Det er helt riv ruskende galt at noen er snill mot deg, og deretter er slem, for så å være snill, også slem...

Det blir som om noen skulle stryke deg mildt på kinnet, for så å slå deg, for deretter å stryke deg mildt på kinnet, også slå deg ...

LØP!

Anonymous poster hash: eed76...4a5
Skrevet

Kom nettopp ut av et sånt forhold, jeg så det ikke selv, men det ble slutt fordi han ikke fikk "hele meg" alle tankene mine, følelsene mine osv.. Han kunne forgude meg, men samtidig kritisere meg for en masse merkelige ting, han straffet med silent treatment om jeg hadde gjort noe "galt". Han ba meg om å være mer ditt og datt og brukte det mot meg senere.. Du blir etter hvert helt besatt av å gjøre alt riktig, du mister deg selv, alt handler om han og du får det vondt inni deg. Lite sympati stemmer også. Bare nevner det for deg at det vil nok ikke funke selvom det er vanskelig å se nå, jeg er fortsatt lei meg, for et "normalt" menneske ser sine feil, jobber for forholdet og trenger trygghet, ikke regn med å få noen sv delene når dere først møter motstand.

Skrevet

klassisk manipulerende psykopat. Kom deg vekk!

Anonymous poster hash: c4180...6a8
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for deres svar der dere deler av deres kunnskap og/ eller erfaringer og kommer med innspill og gode råd!

H*n deler også ut skyld til meg for ting som ikke er min skyld, og hakker mye på meg.

Han har også manipulert meg til å gjøre ting som ikke var bra for meg å gjøre, bl.a ved hjelp av å spille på at han ble lei seg eller at det var dårlig gjort av meg om han ikke fikk det på sin måte.

Det er så mye av det som h*n gjør som er nedbrytende; at dersom jeg skulle ha fortalt alt så hadde det blitt en hel bok...

Jeg ser alt mye klarere nå etter å ha lest innleggene fra dere.

Tusen takk for hjelpen! :blomst:

Skrevet

Tusen takk for deres svar der dere deler av deres kunnskap og/ eller erfaringer og kommer med innspill og gode råd!

H*n deler også ut skyld til meg for ting som ikke er min skyld, og hakker mye på meg.

Han har også manipulert meg til å gjøre ting som ikke var bra for meg å gjøre, bl.a ved hjelp av å spille på at han ble lei seg eller at det var dårlig gjort av meg om han ikke fikk det på sin måte.

Det er så mye av det som h*n gjør som er nedbrytende; at dersom jeg skulle ha fortalt alt så hadde det blitt en hel bok...

godt du ser at han må vekk.

Livet er bare FOR kort!!!

Nyt det!!

Anonymous poster hash: f6a66...9f0

Skrevet

Trengte også å få høre andres meninger for å forstå. Folk sa til meg at jeg fortjente bedre når vi var sammen og jeg kunne ikke skjønne hvorfor.. Når jeg begynte å forklare hendelser til min mor, sa hun at det der er å bryte ned en person. Folk sa jeg hadde mistet den gnisten jeg alltid hadde hatt og først nå skjønner jeg.

Vet ikke om du er i et forhold med denne personen, men husk: H*n vil få deg til å føle deg som en dronning det ene øyeblikket til en grå mus det andre..Det er ikke sunt, har fått en kjempesmell psykisk og er egentlig en veldig sterk jente med bein i nesa, så vær obs på de tegnene der, vips så har du mistet deg selv... Da blir jobben hard, det skal jeg skrive under på! Håper det ordner seg for deg

Skrevet

Trengte også å få høre andres meninger for å forstå. Folk sa til meg at jeg fortjente bedre når vi var sammen og jeg kunne ikke skjønne hvorfor.. Når jeg begynte å forklare hendelser til min mor, sa hun at det der er å bryte ned en person. Folk sa jeg hadde mistet den gnisten jeg alltid hadde hatt og først nå skjønner jeg.

Vet ikke om du er i et forhold med denne personen, men husk: H*n vil få deg til å føle deg som en dronning det ene øyeblikket til en grå mus det andre..Det er ikke sunt, har fått en kjempesmell psykisk og er egentlig en veldig sterk jente med bein i nesa, så vær obs på de tegnene der, vips så har du mistet deg selv... Da blir jobben hard, det skal jeg skrive under på! Håper det ordner seg for deg

Takk!

Han er også ekstremt opptatt av å være perfekt, mens flere av hans nærmeste har fått merke hans raseri inkl aggresive handlinger.

Han kan unnskyldt seg med at han hadde svært god grunn til å oppføre seg som han gjorde, og delt ut skylden for sin oppførsel til de som han var aggresiv mot.

Skrevet

Takk!

Han er også ekstremt opptatt av å være perfekt, mens flere av hans nærmeste har fått merke hans raseri inkl aggresive handlinger.

Han kan unnskyldt seg med at han hadde svært god grunn til å oppføre seg som han gjorde, og delt ut skylden for sin oppførsel til de som han var aggresiv mot.

Han har hatt aggresiv oppførsel når :

-Når noen av hans nærmeste har gjort en feil.

-Han har også gjort ting som hevn mot sine nærmeste (uten at de har gjort han noe, men han har ment at de har gjort han noe) , og deretter har han gitt de skylden.

Skrevet

Kom deg bort. Denne personen vil ikke gjøre deg godt.

Anonymous poster hash: a0c8c...d87
Skrevet

godt du ser at han må vekk.

Livet er bare FOR kort!!!

Nyt det!!

Anonymous poster hash: f6a66...9f0

Takk! :blomst:

Jeg er ikke lengre i kontakt med han nå.

Takk til dere alle, for at dere hjalp meg å se klart! :blomst:

Skrevet

Uff, skulle tro det var eksen min. Stol på den magefølelsen du har i de verste øyeblikkene, og husk den magefølelsen også når han spiller på samvittighet/sympati og får frem de gode følelsene i deg.

Anonymous poster hash: 22918...e0e
Skrevet

Skulle tro det var dama mi.

Anonymous poster hash: dcd5c...ab3

Skrevet

Takk!

Han høres akkurat ut som en av mine ekser. Kom deg bort, han vil sakte, men sikkert bryte deg ned og du vil miste deg selv. Det skjedde meg og jeg måtte bygge meg selv opp igjen fra bunnen.

Anonymous poster hash: 06e11...fad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...