Gå til innhold

Rippe kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er nesten 2 meter høy og veier rundt 110-114 kilo. Han trener veldig mye styrke og har muskler som bare blir større. Han klager hele tiden over at han ikke klarer å rippe seg slik at magemusklene bla blir synlig. Han trener bare oftere styrketrening og løfter bare tyngre og tyngre i håp om å bli rippet og nå begynner han helt ærlig å bli altfor stor!!! Han er allerede så utrolig høy og når han får så mye muskler så føler jeg at jeg er samboer med en kjempe. Finner nesten ikke klær til han fra før pga lengden, men nå begynner jaggu bredden å bli ett problem å...

Han drikker veldig mye proteiner og tar kreatin før han trener, han spiser også masser av karbohydrater. Jeg mener at han burde begynne å trene kardio og få i seg mye mindre karbohydrater for å bli rippet. Er jeg helt bak mål?

Anonymous poster hash: ccff8...abb
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må ned i fettprosent hvis han vil ha tydelige muskler. Hjelper ikke å trene dem større hvis han har mye fett på kroppen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ser på vektløftere så er ikke de ikke rippet. Det er fordi de trenger mye mat for å prestere og har alltid en del fett på kroppen. Du har nok helt rett i at han trenger mindre karbo og mer kardio for å bli rippet. Det hjelper ikke med store magemuskler hvis det ligger et tykt fettlag over disse.

Skrevet

Samboeren min er nesten 2 meter høy og veier rundt 110-114 kilo. Han trener veldig mye styrke og har muskler som bare blir større. Han klager hele tiden over at han ikke klarer å rippe seg slik at magemusklene bla blir synlig. Han trener bare oftere styrketrening og løfter bare tyngre og tyngre i håp om å bli rippet og nå begynner han helt ærlig å bli altfor stor!!! Han er allerede så utrolig høy og når han får så mye muskler så føler jeg at jeg er samboer med en kjempe. Finner nesten ikke klær til han fra før pga lengden, men nå begynner jaggu bredden å bli ett problem å...

Han drikker veldig mye proteiner og tar kreatin før han trener, han spiser også masser av karbohydrater. Jeg mener at han burde begynne å trene kardio og få i seg mye mindre karbohydrater for å bli rippet. Er jeg helt bak mål?

Det typen din trenger er en diett. Sannsynligvis kan han droppe proteinpulveret en periode.

Dersom han er skal kjøre en bodybuilder-inspirert "deff" så er det en fyr som heter "Lyle McDonald" som har laget et system kalt "Ultimate Diet 2.0". Jeg har ikke forsøkt selv, men det er et helvete å gjennomføre, men det gir resultater.

Om han ikke vil å gå så drastisk til verks så anbefaler jeg å knipe inn på karbohydratene. Gradvis, men etterhvert strengt. Det er mulig han må øke fettinntaket noe, men det er ikke snakk om ekstreme mengder. Det vil sannsynligvis være litt tungt i begynnelsen dersom han ikke har prøvd lavkarbodietter før, men etterhvert skal man klarer å kjøre styrketrening like lett som før.

Hvis du ser på vektløftere så er ikke de ikke rippet. Det er fordi de trenger mye mat for å prestere og har alltid en del fett på kroppen. Du har nok helt rett i at han trenger mindre karbo og mer kardio for å bli rippet. Det hjelper ikke med store magemuskler hvis det ligger et tykt fettlag over disse.

Det er ikke helt korrekt. Vektløfterene jeg trener med, som er i en vektbestemt klasse, er ofte veldig "ripped". Ekstra fett som ikke kan generere kraft er bortkastet vekt. Men de ser ikke ut som bodybuildere. De ser mer sunne ut.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ser på vektløftere så er ikke de ikke rippet. Det er fordi de trenger mye mat for å prestere og har alltid en del fett på kroppen.

Det er en ganske betydelig forskjell på vektløftere i øverste vektklasse og de i lavere klasser, her.

Skrevet

Det er ikke noe mål å få han så rippet at han er klar til utstilling. Men rippe han nok til at han ser muskulaturen sin på magen bedre, så han slutter å løfte så ekstremt og bli så innihampen stor. Han klarer ikke helt å se hvor stor han er selv pga. magefettet skjuler mye av musklene der. Kassa hans er tydelig, det samme er armer og ben og det er han fornøyd med, men han er i en vond sirkel. Han trener magen sin hardt og siden han trener den så hardt så må han jo trene resten av kroppen like hardt for å ikke vokse "feil" som han sier. Men siden magen ikke endres så ender det bare med at ryggen blir bredere og bredere og armene større og større og det er ikke fint lenger.....Han er altfor stor å det virker ikke som at det kommer til å stoppe her.....

Skrevet

Det er en ganske betydelig forskjell på vektløftere i øverste vektklasse og de i lavere klasser, her.

Og hvem løfter tyngst? Poenget var at du kan være veldig sterk uten å se ripped ut.
Skrevet

Han må selvfølgelig ned i fettprosent for å vise musklene bedre. Og så må han bare godta at når han er så høy, er det mye vanskeligere å trene seg opp til et nivå hvor det synes godt, fordi han har flere cm å fordele musklene utover. Hadde han vært 1.70 hadde han nok vært i mål for lenge siden, men høyde er attraktivt, og da må man bare ta med de ulempene det gir.

Anonymous poster hash: 72606...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...