AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Hei! Jeg har en Golden Retriver på 1 år, hann hund. Mannen min jobber 14 dager borte og er 14 dager hjemme. Når mannen min er borte får hunden vår 1-2 luftinger til dagen, da i rolig tempo med vogn. i 30-60 minutter. Foreldra mine er innom og gir han kveldatur ca 4-5 ganger i uka på 10-40 minutter. Når mannen min er hjemme bruker jeg hunden hele tiden. Vi sykler til og fra bhg (4km hver vei), vi går i fjellet, vi jogger, vi er på agility. Han får hvertfall 2 timer ordentlig trening til dagen. Er det synd på hunden min? AnetteAnonymous poster hash: eef6d...46f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Får han bare gått på do en gang om dagen??? Anonymous poster hash: 32171...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Får han bare gått på do en gang om dagen???Anonymous poster hash: 32171...8d0 Nei han er oftere utfor døra og gjør fra seg så klart AnetteAnonymous poster hash: eef6d...46f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Hei! Jeg har en Golden Retriver på 1 år, hann hund. Mannen min jobber 14 dager borte og er 14 dager hjemme. Når mannen min er borte får hunden vår 1-2 luftinger til dagen, da i rolig tempo med vogn. i 30-60 minutter. Foreldra mine er innom og gir han kveldatur ca 4-5 ganger i uka på 10-40 minutter. Når mannen min er hjemme bruker jeg hunden hele tiden. Vi sykler til og fra bhg (4km hver vei), vi går i fjellet, vi jogger, vi er på agility. Han får hvertfall 2 timer ordentlig trening til dagen. Er det synd på hunden min? AnetteAnonymous poster hash: eef6d...46f Nei det er ikke synd på hunden din! Hvorfor tror du dette? Anonymous poster hash: e544b...c33 2
pusekatta Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Selvfølgelig er det ikke synd på hunden din, det høres ut som et fint hundeliv det. Jeg er også nysgjerrig på hvorfor du skulle tro at det er synd på ham.
Gjest Froskejenta Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Nei, hva får deg til å lure på det?
Sjokoladenøtt Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Nei jøsses Det virker jo kjempefint det? Min er hjemme alene når jeg er på jobb (Lufter henne jo en time før jeg går på jobb og 1 time etterpå. Samt hun er med overalt på kvelden ) Hun lider ikke noe av det heller altså! Nå er hun gammel og slapp, så hun sover mesteparten av dagen og jeg har webkamera-overvåking i stua Haha. Virker som en fin løsning dere har
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Nei, hva får deg til å lure på det? Jeg lurer fordi at jeg syns det blir veldig lite/kjedelig for han de to ukene samboeren min er borte. Da blir det bare "daffeturer" på han. Også er det fult kjør når samboeren er hjemme. TsAnonymous poster hash: eef6d...46f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Hvorfor kan du ikke sykle til barnehagen når mannen er borte? Jeg ville satset på at hunden fikk brukt seg litt mer i løpet av de to ukene mannen er borte, i hvert fall et par-tre ganger (det er nok mer med min samvittighet enn hundens behov). Men hunden lider nok ikke, vet om hunder som veldig sjeldent får gå på tur :/ Anonymous poster hash: 1c95e...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Hvorfor kan du ikke sykle til barnehagen når mannen er borte? Jeg ville satset på at hunden fikk brukt seg litt mer i løpet av de to ukene mannen er borte, i hvert fall et par-tre ganger (det er nok mer med min samvittighet enn hundens behov). Men hunden lider nok ikke, vet om hunder som veldig sjeldent får gå på tur :/Anonymous poster hash: 1c95e...9b1 Fordi jeg har ett barn på 3 mnd hjemme Hadde det ikke vært for han så hadde jeg brukt hunden mye mens mannen er borte også. Pappa tar han med på fjellet av og til da, da løper han løs i 1-2 timer TsAnonymous poster hash: eef6d...46f
Lindsay Bluth Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Nei, det er ikke synd på hunden din! Jeg synes du virker som en god hundeeier siden du tenker sånn på det
xinnia Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 Synd er det ikke på hunden din, er nok din samvittighet som plager deg:-) Er super happy over at jeg hadde hund, da barna mine var små, lærte han å trekke og kunne bruke han til å trekke barnevogn og akebrett med unger bak.. spesielt godt var dette om morgen når barna skulle i barnehage og det ikke var tid til at de skulle gå selv.. hunden ventet fornøyd utenfor barnehagen mens jeg leverte, så fikk den løpe løs hjem og var ferdig luftet:-) Lykke for hund, barn og ikke minst meg.. som slapp å dra på dette selv. Hadde ingen mulighet til å gå lange turer.. men hunden var super happy over å få jobbe. Når barna ble litt større, fikk de selv sitte bak på akebrettet og "styre hunden". Så lenge hunden er en del av familien og får være med, er den helt sikker lykkelig og harmonisk... det merker du sikkert:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå