Gå til innhold

Ketose, men banan/eple før trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For noen år siden var jeg i ketose i mange mnd. Magen var paddeflat og jeg var strålende fornøyd.

Nå, 2 fødsler etterpå, ser ikke magen min ut. Jeg vurderer lavkarbo/ketose igjen. Men, jeg trener mer nå enn jeg gjorde før. Type jogging, sykling og styrke.

Kan jeg ta en frukt før trening? Vil dette gi meg mer energi? Vil det ødelegge ketosen?

Anonymous poster hash: 79091...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta en frukt før trening, feks 1/2 banan eller et eple. Hvis du trener veldig mye må du sikkert ha mer.

Anonymous poster hash: f8d95...339

Skrevet

Hei!

For noen år siden var jeg i ketose i mange mnd. Magen var paddeflat og jeg var strålende fornøyd.

Nå, 2 fødsler etterpå, ser ikke magen min ut. Jeg vurderer lavkarbo/ketose igjen. Men, jeg trener mer nå enn jeg gjorde før. Type jogging, sykling og styrke.

Kan jeg ta en frukt før trening? Vil dette gi meg mer energi? Vil det ødelegge ketosen?

Anonymous poster hash: 79091...441

Du kan ta en frukt før trening, feks 1/2 banan eller et eple. Hvis du trener veldig mye må du sikkert ha mer.

Anonymous poster hash: f8d95...339

Det er selvsagt ingen lover som forhindrer deg i å gjøre det, men det vil nok kanskje føre deg ut av ketose. Spising rett før trening har en tendens til å hemme glukagon og dermed ikke sikre (like) god tilgang til fett under trening. På ketogene dietter er det derfor lurt å spise 3-4t før trening slik at insulin er helt normalisert.

Etter trening derimot kan du ofte fylle på med mer karbohydrater enn du kunne ha gjort dersom du ikke hadde trent. Da er musklene ekstra mottagelige for å fylle opp glykogenlagrene.

Les mer om det her: http://eatingacademy.com/sports-and-nutrition/ketones-carbohydrates-can-co-exist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...