AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #61 Skrevet 29. september 2013 Elkjøp - pga dårlig service Tine til en viss grad. Dersom produtet finnes fra Q meieriene kjøper jeg det. Anonymous poster hash: 2b0a9...c5a
Gjest Houdini Skrevet 29. september 2013 #62 Skrevet 29. september 2013 Jeg boikotter de butikkene som boikotter Israel. Som f.eks Vita. Aldri i verden om mine penger skal gå til folk som vil ødelegge det eneste sanne demokratiet i midtøsten! Anonymous poster hash: d42a0...33e Wow. Er det sant? Da skal jeg boikotte Vita og videreformidle dette til kjente og bekjente. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #63 Skrevet 29. september 2013 Jeg boikotter alle varer fra Israel, ikke bare matvarer. Anonymous poster hash: d7973...320 Har du tenkt på at den datamaskinen du fikler med er stappfull av israel-tech? Det gjelder uansett om det er en pc, smartmobil eller nettbrett. De er svære på slike ting. Anonymous poster hash: 87269...eb8 1
MalloryK Skrevet 29. september 2013 #65 Skrevet 29. september 2013 Om jeg boikotter? Åja! Alt med Jennifer Lopez (sanger, filmer, kosmetikk) Hun elsker pels Seinfeld (han er en idiot) Nextgentel (pga måten de behandlet meg da jeg var på intervju) CDON (de rotet med regningene) Sirkus med dyr Greys Anatomy (trengervi virkelig flere sykehusserier?) Og sikkert mye mye mer.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #66 Skrevet 29. september 2013 Om jeg boikotter? Åja! Alt med Jennifer Lopez (sanger, filmer, kosmetikk) Hun elsker pelsSeinfeld (han er en idiot) Han er vel komiker? Så da vil han vel fremstå som litt idiot.Nextgentel (pga måten de behandlet meg da jeg var på intervju)CDON (de rotet med regningene)Sirkus med dyrGreys Anatomy (trengervi virkelig flere sykehusserier?) Og sikkert mye mye mer. Anonymous poster hash: 87269...eb8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #67 Skrevet 29. september 2013 Jeg boikotter lookfantastic pga elendig kundebehandling. Anonymous poster hash: c909d...bd1
Gjest Arch Skrevet 29. september 2013 #68 Skrevet 29. september 2013 Sirkus ja! De boikotter vi og. Samme gjelder dyrehager med dårlig dyrevelferd. Pels og dun som ikke kommer fra plasser som behandler dyrene humant.
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #69 Skrevet 29. september 2013 (endret) For at boikott skal kunne ha en funksjon, må den jo være organisert på en eller annen måte, og helst må det være organisasjoner som i hovedsak boikotter, ikke enkeltpersoner. Vilkårlig "boikott" av kjeder/merker man ikke liker, fører jo ingensteds hen. Helt greit å ikke kjøpe fra kjeder/merker osv man ikke liker selvfølgelig, men man kan ikke kalle det boikott. Boikott er et politisk virkemiddel, ikke "jeg liker ikke X så jeg gidder ikke kjøpe noe derfra". For at det skal kunne kalles boikott, må man ha et slags mål med det - nemlig å svekke den aktuelle aktøren. Må legge til at enkeltpersons-boikotting selvsagt kan kalles boikotting hvis man faktisk ønsker å bidra til å svekke aktøren man boikotter, poenget mitt var bare at å ikke se på Greys Anatomy fordi man ikke liker sykehusserier ikke kan kalles boikott. Endret 29. september 2013 av Riskjeks 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #70 Skrevet 29. september 2013 For at boikott skal kunne ha en funksjon, må den jo være organisert på en eller annen måte, og helst må det være organisasjoner som i hovedsak boikotter, ikke enkeltpersoner. Vilkårlig "boikott" av kjeder/merker man ikke liker, fører jo ingensteds hen. Helt greit å ikke kjøpe fra kjeder/merker osv man ikke liker selvfølgelig, men man kan ikke kalle det boikott. Boikott er et politisk virkemiddel, ikke "jeg liker ikke X så jeg gidder ikke kjøpe noe derfra". For at det skal kunne kalles boikott, må man ha et slags mål med det - nemlig å svekke den aktuelle aktøren. Må legge til at enkeltpersons-boikotting selvsagt kan kalles boikotting hvis man faktisk ønsker å bidra til å svekke aktøren man boikotter, poenget mitt var bare at å ikke se på Greys Anatomy fordi man ikke liker sykehusserier ikke kan kalles boikott. Å boikotte betyr å "holde seg borte fra" og det er helt OK å bruke det i slike tilfeller som har blitt nevnt i denne tråden. Dersom en skulle vært så pirkete som du fremstår, er det flere gode ord en ikke kunne brukt i forskjellige situasjoner. Anonymous poster hash: cf1de...15d
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #71 Skrevet 29. september 2013 Å boikotte betyr å "holde seg borte fra" og det er helt OK å bruke det i slike tilfeller som har blitt nevnt i denne tråden. Dersom en skulle vært så pirkete som du fremstår, er det flere gode ord en ikke kunne brukt i forskjellige situasjoner. Anonymous poster hash: cf1de...15d Jeg er ikke pirkete, det er en del folk her inne som ikke forstår hva det begrepet innebærer. Boikott betyr mye mer enn å "holde seg borte fra noe". boikott m1 (fra eng. etter godsforvalteren C. Boycott, som irene i 1880 nektet å arbeide for) brudd på (økonomisk) forbindelse med person, foretak el. stat, særlig brukt som politisk pressmiddel gjennomføre en økonomisk b- mot et land 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #72 Skrevet 29. september 2013 Jeg er ikke pirkete, det er en del folk her inne som ikke forstår hva det begrepet innebærer. Boikott betyr mye mer enn å "holde seg borte fra noe". boikott m1 (fra eng. etter godsforvalteren C. Boycott, som irene i 1880 nektet å arbeide for) brudd på (økonomisk) forbindelse med person, foretak el. stat, særlig brukt som politisk pressmiddel gjennomføre en økonomisk b- mot et land Fullt klar over at det betyr mer enn det og det er nok de fleste også klar over, men det betyr dermed ikke at begrepet ikke kan brukes i tilfeller som nevnt i tråden. Anonymous poster hash: cf1de...15d 2
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #73 Skrevet 29. september 2013 Fullt klar over at det betyr mer enn det og det er nok de fleste også klar over, men det betyr dermed ikke at begrepet ikke kan brukes i tilfeller som nevnt i tråden. Anonymous poster hash: cf1de...15d Å ikke se Greys anatomy fordi man ikke liker sykehusserier, går IKKE under begrepet boikott, nei. Det samme med flere av eksemplene her inne. Folk forveksler boikott med prinsipper eller lignende termer. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #74 Skrevet 29. september 2013 Jeg boikotter også relativt mye. Alt av produkter som er testet på dyr blant annet. Jeg boikotter også Peppes Pizza fordi de tidligere i år kom med en pizza med gåselever. Jeg er klar over at pizzaen nå er fjernet, men det er jo tanken som teller. :-) Jeg boikotter også NSB. Hva har NSB gjort? Anonymous poster hash: dcca3...e25
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #75 Skrevet 29. september 2013 Jeg boikotter de butikkene som boikotter Israel. Som f.eks Vita. Aldri i verden om mine penger skal gå til folk som vil ødelegge det eneste sanne demokratiet i midtøsten! Anonymous poster hash: d42a0...33e Det gjør jeg også. Boikotter Vita nettopp pga dette. Jeg boikotter utenlandsk frukt når den norske frukta er i butikkene. Det samme med grønnsaker. Synes det er viktig å støtte opp om de gode norske råvarene. Anonymous poster hash: d4da6...5d3 Veldig god idé. Tror jeg også skal gjøre det. Norske sesongepler, smaker dessuten mye bedre enn masseprodusert plastikk. Anonymous poster hash: dcca3...e25 2
Gjest Euforia Skrevet 29. september 2013 #76 Skrevet 29. september 2013 Hva har NSB gjort? Anonymous poster hash: dcca3...e25 Jeg skrev et langt innlegg om hvorfor litt tidligere i tråden. :-)
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #77 Skrevet 29. september 2013 Det gjør jeg også. Boikotter Vita nettopp pga dette. Veldig god idé. Tror jeg også skal gjøre det. Norske sesongepler, smaker dessuten mye bedre enn masseprodusert plastikk. Anonymous poster hash: dcca3...e25 Men det er ikke boikotting - det er å støtte norske produsenter. 1
MalloryK Skrevet 29. september 2013 #78 Skrevet 29. september 2013 Herregud for en krangelfant du er 2
Gjest Raindrops Skrevet 29. september 2013 #79 Skrevet 29. september 2013 Jeg boikotter også sirkus og dyrehager. Jeg skjønner at for noen virker det helt ubetydelig at lille meg nekter å se på dyr som lider for min underholdning, men én person blir fort til flere. Og jeg kommer til å fortsette å si at jeg boikotter om du så argumenterer deg grønn... 4
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #80 Skrevet 29. september 2013 Herregud for en krangelfant du er Tror du burde lære deg forskjellen på krangling og diskusjon/argumentering 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå