HerbGirl Skrevet 28. september 2013 #41 Skrevet 28. september 2013 Kjøtt, fisk, egg, melkeprodukter. Pga dyrs rettigheter og miljøhensyn. Pels, dun, skinn. Pga dyrs rettigheter. Flyreiser. Pga klimagassutslipp. Alle klær som ikke er økologisk eller fair trade. Pga dårlige arbeidsforhold for de som jobber på fabrikkene, mye utslipp fra konvensjonell bomullsproduksjon.
Petra75 Skrevet 28. september 2013 #42 Skrevet 28. september 2013 Elixia - fordi de forsøpler området rundt her med plakater om ditt og datt. Under de verste kampanjeperiodene flyter det av grønne plakater og ballonger, og det irriterer meg.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #44 Skrevet 28. september 2013 Jeg boikotter mye. Har firmaet holdninger som ikke går overens med mine egne er jeg nødt til å boikotte de. Jeg nekter å støtte noe jeg helt klart ikke synes er ok! Butikker hvor ansatte er frekke. Sender også mail til den aktuelle kjeden så de er klar over akkurat hva jeg synes om de. De bryr seg sikkert ikke. Men jeg føler meg bedre etter på. Anonymous poster hash: 348f3...ba3
LittDiva Skrevet 28. september 2013 #45 Skrevet 28. september 2013 Boikoterer alle leverandører (som innkjøpsanvarlig), som har med dyretesting å gjøre, produkter som ikke er bærekraftig osv. Gåselever. Sminkekoster hvor hårene kommer fra døde dyr Produkter som selges på det kinesiske markedet ( pga dyretesting ) Oppdrettere av rase katter ( fordi det er altfor mange der ute somntrenger et hjem ) Barilla Unødvendig emballasje ( kjøper grønt osv i løsvekt) Steder med elendig service Falske , løgnaktige , kjipe mennesker 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #46 Skrevet 28. september 2013 Har boikottet Expert etter at de, etter påtrykk fra konservative kristne, nektet å ta inn DVD'en "De 7 dødssynder" i vareutvalget deres.Anonymous poster hash: 157ee...0cd Legg til boikotten deres av GTA: San Andreas i 2004.Boikotter nrk. Liker ikke tvang. Anonymous poster hash: 87269...eb8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #48 Skrevet 28. september 2013 Oppdrettslaks. Ikke fordi det liksom skal være farlig, men liker ikke hvordan den næringen holder på. Anonymous poster hash: 57115...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #50 Skrevet 28. september 2013 Elixia - fordi de forsøpler området rundt her med plakater om ditt og datt. Under de verste kampanjeperiodene flyter det av grønne plakater og ballonger, og det irriterer meg. Det burde du sende en mail til forbrukerrådet om. For noe svineri! Anonymous poster hash: 35585...149
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #51 Skrevet 28. september 2013 Hele forbanna samfunnet. Nå har jeg flyttet til en koselig hytte i skogen sammen med mine atten katter. Her lever vi av det naturen gir oss, med bare noen få menneskeskapte tilskudd. Jeg bader i elva og snakker med vettene og har det aldeles topp. Komfortabel med meg selv er jeg også, og mine atten katter er lykkelige. Nå skal jeg skrive bok; sjelen som hjemsøker utedoen min har noen fryktelig interessante historier å formidle. Jeg har også boikottet mannfolk. De er så lette å få til å sprute. Jeg vil drepe dem alle. Anonymous poster hash: b9d6f...242
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #52 Skrevet 28. september 2013 Coca Cola Company og Nestlé. Anonymous poster hash: 467e6...9e0
Strixvaria Skrevet 28. september 2013 #53 Skrevet 28. september 2013 Å kalle det boikott er kanskje litt overkill, men jeg har noen nei-aktører på lista mi. Først og fremst forsøker jeg å unngå alle produkter fra Tine så godt det lar seg gjøre - har ikke sans for den monopolmakta de har fått her i landet, og måten de opptrer overfor mindre aktører og ikke minst den arrogante holdningen de viser overfor kundene sine gir meg avsmak. Handler heller ikke på Expert (tror aldri jeg har kjøpt noe der); og ble ikke mer lysten på å handle der etter den reklamekampanjen hvor de skrøt av å ha sparket mange ansatte. Noe så kvalmt. Tele2 er også på boikottlista; makan til dårlig service, overfakturering og arrogante kundebehandlere har jeg aldri sett maken til. Ellers prøver jeg å handle kosmetikk som ikke er testet på dyr, men jeg må ærlig innrømme at jeg har noen syndere i toalettmappa og i baderomshyllene. Handler ikke igjen på steder hvor jeg opplever dårlig service, kunnskapsløse ansatte med crappy attitude (f.eks. sånne som måler deg med blikket) og lignende. 1
Gjest Euforia Skrevet 28. september 2013 #54 Skrevet 28. september 2013 Jeg boikotter sirkus med dyr. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #55 Skrevet 28. september 2013 Kjøtt, fisk, egg, melkeprodukter. Pga dyrs rettigheter og miljøhensyn. Fordi du ikke har råd til ekte kvalitetsmat Pels, dun, skinn. Pga dyrs rettigheter. Fordi du ikke har råd til Canada Goose/Parajumpers Flyreiser. Pga klimagassutslipp. Fordi du ikke har kulturell kapital og ikke har råd til å reise Alle klær som ikke er økologisk eller fair trade. Pga dårlige arbeidsforhold for de som jobber på fabrikkene, mye utslipp fra konvensjonell bomullsproduksjon. Hipster Simple explanation. Anonymous poster hash: 05047...b55 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #56 Skrevet 28. september 2013 Kylling fra Rema 1000, poteter fra Israel (og annen frukt om jeg kommer på det), Husfiden (fordi de er så jævlig sure på lokalbutikken her) og sikkert mer. Og Nestle. Helt klart! Og Telenor. Det er Palestina du skal boikotte. Jeeez. Tipper du er SV'er og lærer. Anonymous poster hash: 05047...b55 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #57 Skrevet 28. september 2013 Oppdrettslaks. Ikke fordi det liksom skal være farlig, men liker ikke hvordan den næringen holder på. Anonymous poster hash: 57115...7ae På hvilken måte da, tenker du på? Anonymous poster hash: cf1de...15d
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #58 Skrevet 29. september 2013 For å ta opp tråden fra mitt innlegg - hvorfor velger dere å boikotte? Er det kun for å sette et eksempel/få dere selv til å føle dere bedre, eller tror dere det faktisk har en virkning? Mulig dette er en avsporing. Men jeg ser ikke hva enkeltpersoners boikott er verd, uansett hvor vel fundert den er.
Gjest Euforia Skrevet 29. september 2013 #59 Skrevet 29. september 2013 For å ta opp tråden fra mitt innlegg - hvorfor velger dere å boikotte? Er det kun for å sette et eksempel/få dere selv til å føle dere bedre, eller tror dere det faktisk har en virkning? Mulig dette er en avsporing. Men jeg ser ikke hva enkeltpersoners boikott er verd, uansett hvor vel fundert den er. Jeg boikotter fordi jeg selv ikke ønsker å bruke penger på noe jeg ikke kan stå for/ikke liker. Å boikotte sirkus med dyr har hjulpet der jeg kommer fra, det skulle egentlig vært fem forestillinger, men det ble bare to pga. manglende interesse. Nå kan det selvfølgelig være flere grunner til en manglende interesse, men jeg vil tro at det hjalp å rive ned sirkusplakater og informere andre om hvordan dyr har det på sirkus. Vet blant annet om en barnehage som tenkte å dra, men som avlyste det pga. dårlig behandling av dyrene.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #60 Skrevet 29. september 2013 Jeg boikotter alle varer fra Israel, ikke bare matvarer. Ser at noen i tråden ikke vil boikotte Israel fordi "det er det eneste demokratiet i midtøsten". Synes dette er en underlig grunn til å ikke boikotte - dersom en nasjon driver aktiv okkupasjon og etnisk rensing av et folk, spiller det da noen rolle at nasjonen er et demokrati? Bare for ordens skyld kan jeg legge til at Israel ikke er et demokrati, men et etnokrati. Jeg boikotter også sirkus med dyr, og butikker og restauranter med dårlig service. Grunnen til at jeg boikotter er fordi det er et anerkjent effektivt virkemiddel i kampen mot umoralske/dårlige aktører. Boikott anses som en av grunnene til at Sør-Afrikas apartheiregime falt, så historien har vist at det fungerer. Anonymous poster hash: d7973...320
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå