Gå til innhold

Har du boikottet noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du boikottet en butikk eller annet og isåfall, hvorfor?

Anonymous poster hash: 26f70...fdb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sushi i butikk. Ser så godt ut, men har aldri kjøpt det uten å bli svært skuffet.

• Liker 3
Skrevet

Første jeg kommer på er Lime-kjeden, siden den stort sett består av tidligere Joker-butikker som synes Norgesgruppen tar arbeidsmiljøloven for alvorlig.

Anonymous poster hash: 868b3...1e7
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Boikottet appelsiner fra Israel og McDonald pga politiske syn for noen år tilbake. Kjøpte heller ikke klær og sko fra Nike, fordi jeg leste om barnearbeid på deres fabrikker.

Nå har jeg gitt opp verden og kjøper appelsiner uten å se hvor de er i fra og har nike joggesko.

Endret av Evans
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Nei har aldri boikottet noe

Skrevet

Jeg boikotter plasser jeg får dårlig service på. Går aldri dit igjen. :-)

• Liker 9
Skrevet

Jeg boikotter utenlandsk frukt når den norske frukta er i butikkene. Det samme med grønnsaker. Synes det er viktig å støtte opp om de gode norske råvarene.

Anonymous poster hash: d4da6...5d3
  • Liker 11
Skrevet

Jeg boikotter de butikkene som boikotter Israel. Som f.eks Vita.

Aldri i verden om mine penger skal gå til folk som vil ødelegge det eneste sanne demokratiet i midtøsten!

Anonymous poster hash: d42a0...33e
  • Liker 8
Skrevet

Canada goose-jakker pga mishandling av coyoter og expert-kjeden for å gi folk dårlige arbeidsvilkår og i tillegg skryte av det i den arrogante reklamekampanjen de hadde nylig.

Anonymous poster hash: 9fa3a...a12
  • Liker 8
Skrevet

Jeg boikotter også sushi i butikk. Det er nasty!

Boikotter Expert etter at jeg fikk jævlig dårlig behandling når min 3 dager gamle mobil var helt ødelagt.

Boikotter en del frisørsalonger jeg har dårlig erfaring med :fnise:

Anonymous poster hash: 35585...149
Skrevet

Har du boikottet en butikk eller annet og isåfall, hvorfor?

Anonymous poster hash: 26f70...fdb

Alle filmer med Steven Seagal i.

Har funnet ut at alle filmer han er i er helt forferdelig dårlige etter å ha sett noen minutter av en del av dem, så for noen år siden begynte jeg å bare konsekvent skru over til noe annet straks jeg så tryet hans på skjermen.

Anonymous poster hash: 9385a...e0c

• Liker 1
Skrevet

Boikotter produkter jeg synes er uetiske. Som f.eks. gåselever, enkelte dunprodukter (Stormberg sine er trygge forøvrig), produkter fra pelsdyroppdrett (pelser fra ville dyr er greit så lenge det ikke er snakk om utrydningstruede dyr). Prøver generelt å være litt bevisst angående produktene jeg kjøper/bruker/spiser, men jeg er ikke så veldig aktiv på fronten.

Dette gjelder forøvrig ikke bare mot dyr, men også barnearbeid, politiske korrupte styrer, bedrifter som oppfører seg helt rabiat mot sine ansatte eller steder de opererer i osv. Kommer bare ikke på noe spesifikt nå.
Men jeg kjøper ikke produkter som koster 30-50% mer bare fordi de selv påstår å være mer etiske enn andre.

• Liker 2
Skrevet

Har boikottet Expert i mange år pga ræva dårlig service.

Boikotter også H&M.

Kjøper konsekvent norske produkter.

Kjøper helst fair trade produkter.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg boikotter relativt mye.

Siste som ble svartelista er Tanum nettbokhandel, siden det tok dem 5 måneder å finne ut at pensum jeg bestilte ikke kom til å komme på lager, til tross for at jeg hadde betalt og ble lovet gjentatte ganger at det ville bli sendt "neste virkedag".

• Liker 2
Skrevet

Jeg boikotter også relativt mye. Alt av produkter som er testet på dyr blant annet. Jeg boikotter også Peppes Pizza fordi de tidligere i år kom med en pizza med gåselever. Jeg er klar over at pizzaen nå er fjernet, men det er jo tanken som teller. :-)

Jeg boikotter også NSB.

Skrevet

Jeg boikotter også relativt mye. Alt av produkter som er testet på dyr blant annet. Jeg boikotter også Peppes Pizza fordi de tidligere i år kom med en pizza med gåselever. Jeg er klar over at pizzaen nå er fjernet, men det er jo tanken som teller. :-)

Jeg boikotter også NSB.

Hvorfor NSB? Bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: be02e...d5a

Skrevet

Hudpleiesalongen H2 i Trondheim sentrum. En hudpleier der som ikke klarer å opptre seriøst, har vært der et par ganger og opplevd at en hudpleier med mørkt hår ser på andre kunder med en hånlig smil når en kunde opptrer på en måte som hun syns er snålt. Merker jeg blir irritert når hudpleieren ser på meg og smile frekt når en kunde stiller dumme spørsmål eller opptrer på en måte som hun syns er merkelig. Uprofesjonelt og utrolig frekt.

Anonymous poster hash: 307ac...4ba
  • Liker 1
Skrevet

Jeg boikotter de butikkene som boikotter Israel. Som f.eks Vita.

Aldri i verden om mine penger skal gå til folk som vil ødelegge det eneste sanne demokratiet i midtøsten!

Anonymous poster hash: d42a0...33e

Helt enig med deg.

Og der sluttet jeg å handle på Vita.

Anonymous poster hash: 307ac...4ba

• Liker 3
Skrevet

Pels, nestlé og nrk.

Utenom handler jeg konsekvent ikke fra steder eller produkter med masete/irriterende reklamer. Slik som doc stærk, alldays, onecall, vitaminbjørner, activia, grandiosa, joker...

Skrevet

Hvorfor NSB? Bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: be02e...d5a

Av mange grunner.

1. Jeg har sikkert brukt over én dag til sammen på å vente på forsinkede tog.

2. Der jeg bor er det nesten alltid noe feil, og dermed "buss for tog" som tar en evighet.

3. De ansetter frekke konduktører. jeg har fire(!) ganger måttet sende mail til NSB for å få penger tilbake fordi konduktørene har tatt mer enn de skulle ha, enten fordi de ikke ser på studentkortet mitt som gyldig eller fordi de ikke selv har satt seg godt nok inn i reglene. Jeg har alltid betalt på forhånd og jeg sitter klar med billett og diverse kort når de kommer, og likevel er de sure og hevder at noe er feil. Det skal sies at jeg alle fire gangene har fått en beklagelse med i mailene og pengene tilbake, men likevel ...

4. Det er veldig dyrt.

5. Jeg har opplevd å få beskjed om at toget jeg skulle ta har stoppet, så det har blitt satt opp et nytt tog, og når jeg har gått på det nye toget har ikke toget hatt samme stoppesteder som toget det er satt inn for.

Jeg boikotter rett og slett NSB fordi det er for mye surr og rot til at jeg gidder å bruke tid og penger på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...