Gå til innhold

Dere som er i avstandsforhold - hvor ofte har dere kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at alle forhold er forskjellige, men det hadde vært interessant å vite hvordan andre som er i avstandsforhold har det. Kjekt å få høre andre perspektiv på det.

Hvor ofte har dere kontakt? (Og hvordan? SMS, telefonsamtaler, Facebook, etc?)

Hvor lang kan perioden uten kontakt være før dere blir bekymret?

Hvor ofte møtes dere? (Det er jo selvfølgelig forskjell på om det er 5 mil mellom dere, eller halve kloden.)

Hvor mye kontakt blir for mye i deres øyne, og går over til å være klengete/masete?

Anonymous poster hash: 9a45e...40f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg og kjæresten bodde 2,5 timer unna hverandre, snakket vi sammen på MSN hver kveld. Vi sendte meldinger også hver dag. Var nyforelska :) Jeg dro til ham så ofte jeg kunne, jobba annenhver helg så det ble vel kanskje 1 uke til sammen ila 1 måned. Det fungerte hvertfall for oss, men nå i ettertid synes jeg kanskje det er litt masete å snakke på msn hver kveld :P Nå har vi bodd sammen litt over et år :)

Skrevet (endret)

Omtrent daglig. Noen ganger kan det gå en dag eller to uten kontakt. Vi holder kontakten via Sms, telefonsamtaler og epost. Egentlig sender vi hverandre mest sms og epost.

På det meste kan det gå fire dager uten kontakt og jeg blir ikke bekymret. Det har nok litt med at vi er gift, vært sammen i over fem år, så vi kjenner hverandre godt. Og det er ikke unaturlig for noen av oss å ha "stilleperioder". Men vi har kontakt via sms stort sett hver dag.

Hvor ofte møtes dere? (Det er jo selvfølgelig forskjell på om det er 5 mil mellom dere, eller halve kloden.)

Annenhver måned eller så. Han bor seks timer unna meg.

Hvor mye kontakt blir for mye i deres øyne, og går over til å være klengete/masete?

Ingenting egentlig, for jeg lar bare å svare hvis jeg ikke har tid. Samme med han. Svarer man ikke så venter man, enkelt og greit. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Nå er det ikke veldig lang avstand sånn i prinsippet (7mil) men siden begge studerer/deltidsjobb, så blir det jo liten tid.

Vi snakker sånn ca. hver dag, noen ganger mer andre ganger mindre.
Skype gjør vi når det har gått en stund, og det virkelig er et savn.
Ringer når jeg er redd, eller han vil høre stemmen. :fnise:

Vi sees i helgene, noen ganger kan det gå to uker osv.
Men altså, det er jo .. greit.
Bedre enn å henge oppå hverandre hver dag.

Anonymous poster hash: db9ad...a2b
Skrevet

Vi snakker stort sett i tlf min 1 gang per dag, dersom vi ikke ringes blir det et par sms'er. Jeg er nok mer avhengig av den dagelige kontakten enn det han er, men jeg prøver å møte han. Han liker ikke å skrive meldinger, selv om han var veldig god på det de første månedene! Vi møtes stort sett når vi kan. Det kan gå flere uker pga jobb/barn, men når vi begge er hjemme et par ganger i uka andre uker ingenting eller kun 1 dag. For oss er det komplisert å skulle flytte sammen pga barn, noe vi begge synst er kjempe vanskelig. Utelukker det ikke og jeg er åpen på å finne en løsning på det. Det er vanskelig å savne så mye synst jeg...

Skrevet

Vi har et avstandsforhold nå på ca tre måneder. Vi har kontakt gjennom hele dagen med face. Så hender det at vi skyper på kvelden - kanskje annenhver, hver tredje dag.

Vi prøver å se hverandre hver 14 dag. To helger fra hverandre er max denne gangen.

Det er ikke mer enn et år siden vi var i et avstandsforhold sist gang, men da så vi hverandre bare en gang i måneden, men snakket kanskje ennå mer over face i løpet av dagen.

Siden vi har så mye kontakt, blir jeg lett bekymret (om jeg ikke vet at hun er ute på noe/opptatt med noe). Og siden det er hun som bor i det store, skumle utland - og jeg er i trygge Norge.

Jeg har aldri tenkt at det blir formye kontakt egentlig. Kanskje vi burde vært flinkere til dette med at "nå er det natta", men ellers syns jeg det er godt med mye kontakt :)

Skrevet

Min kjære jobber på sjøen så han er 5 uker hjemme og 5 uker vekke. I de ukene han er vekke snakker vi på facebook gjennom dagene, fra morgen til kveld. Går vel gjerne maks 3 timer uten at vi har noe kontakt. Og så ringes vi for å si god natt om kveldene. Vi foretrekker mye kontakt, men behovet svinger jo litt om dagene. Noen dager hadde det ikke gjort noe om jeg ikke hørte så mye fordi jeg har tusen andre ting å gjøre, men andre dager der jeg ikke klarer å tenke på noe annet enn han så sitter jeg å tripper på at neste melding skal komme fra han.. Vi har hatt det slik som dette i 1 år:)

Skrevet

Takk for alle svar! Vi er litt selvstendige (eller skal jeg si sære ;) ) begge to, så vi synes ikke det er noe problem om det går en dag eller to uten kontakt, men i det siste har det gått mange dager mellom hver gang vi har tatt en prat, og det er nesten alltid jeg som må ta initiativet da. Det virker som om det plager meg mer enn det plager ham, så jeg har lurt på om det bare er jeg som har blitt stressa og selskapssyk....

Skrevet

Vi bodde cirka tre timer med tog/buss fra hverandre i ett år, jeg jobbet og han studerte, begge på fulltid. Vi sendte ofte litt meldinger gjennom dagen, også pratet vi alltid på telefon på kvelden.Brukte litt skype i starten men gikk over til FaceTime etter hvert.

Vi møttes hver helg, og ofte en eller to ganger i uka i tillegg hvor jeg da reiste til han etter jobb, sov over og reiste tidlig på morgenen på jobb igjen. I perioder kunne jeg også gjøre dette over flere dager.

Så vi hadde relativt mye kontakt tross avstanden, begge hadde behov for det og var flinke til å sette av tid. Det ble mye reising på meg, men det var verdt det.

Skrevet

Typen bor 2 timer med fly unna, i utlandet. Vi har kontakt daglig på sms, skype, whats app. Vi bruker å treffe hverandre hver 2. til 3. Uke, men litt lengre nå pga jobbreisen hans. Vi har vært sammen i over 2 år sånn som det her og venter nå barn sammen:)

Skrevet

Min kjære jobber på sjøen så han er 5 uker hjemme og 5 uker vekke. I de ukene han er vekke snakker vi på facebook gjennom dagene, fra morgen til kveld. Går vel gjerne maks 3 timer uten at vi har noe kontakt. Og så ringes vi for å si god natt om kveldene. Vi foretrekker mye kontakt, men behovet svinger jo litt om dagene. Noen dager hadde det ikke gjort noe om jeg ikke hørte så mye fordi jeg har tusen andre ting å gjøre, men andre dager der jeg ikke klarer å tenke på noe annet enn han så sitter jeg å tripper på at neste melding skal komme fra han.. Vi har hatt det slik som dette i 1 år:)

Jaha? vil også jobber der han jobber :)

Jobber også sjøen.. når jeg endelig får tid så sover enten dama eller er veeeeldig opptatt.

Jobber 12timer med så si ingen pauser. litt upraktisk å sitte på en telefon midt under opphevingen av noten haha.

Skrevet

Jeg vet at alle forhold er forskjellige, men det hadde vært interessant å vite hvordan andre som er i avstandsforhold har det. Kjekt å få høre andre perspektiv på det.

Vi snakker sammen hver dag. Som oftest blir det sms/facebookchatten. Før brukte vi å sette av litt tid nesten hver dag på skype - vet ikke helt hvorfor det er sånn lengre, men vi har blitt flinkere til å takle å være litt uten kontakt for noen timer. Før tekstet vi så og si hele tiden, så nå er det litt mindre. Vi ringer også i blandt :-) Jeg blir sjeldent bekymret for han - svarer han ikke vet jeg at han enten sover, ser fotball/film/serier, jobber med bilen, kjører, jobber, er med kompiser eller så har telefonen hans rett og slett gått tom for strøm. Jeg kjente jeg hadde mye mer behov for å prate konstant med han før. Nå har jeg lært at vi må leve våre liv på hver vår plass fullt ut og oppleve mye så vi har litt å fortelle hverandre og det går helt fint!

Jeg er ung, faktisk bare 16 år, og han er 20. Vi har holdt sammen noen måneder nå, så vi får se hvordan det går med oss :-)

Anonymous poster hash: 9a8a2...f29

Skrevet

Vi har forbindelse i en eller annen form(sms, facebook eller telefon hovedsaklig) hver dag. Nå ukespendler han bare, så vi ses nesten hver helg og er bare tre timer fra hverandre i ukedagene.

De gangene han har vært på lengre utenlandsopphold med jobben, kan det ha gått opp til to uker uten at vi har hatt noen forbindelse i det hele tatt. Det suger, men vi er jo begge klar over at det kan bli sånn når han reiser.

Skrevet

Siden han er i militæret nå, så snakker vi sammen når vi har mulighet til det. Vanligvis blir det noen sms-er frem og tilbake på kvelden. Det funker helt fint. Jeg kvier meg hver gang vi avtaler å snakke i telefon (med mindre det er evigheter siden jeg hørte stemmen hans) og det gjør nok han også, siden vi rett og slett ikke er komfortable med å snakke i telefon. Derfor blir det meste av vår kontakt over nett. Kan også ta flere uker før vi får snakket sammen, siden han plutselig må på telttur i en uke eller to. Selvfølgelig kan det være vanskelig, men hvis man liker noen veldig godt så er det bedre å snakke litt sammen enn å aldri snakke med personen igjen.

Skrevet

Vi bodde fra hverandre i 2 år, snakka sammen i tlf ca. hver dag og møttes som regel annenhver helg. :)

Anonymous poster hash: df555...ee3
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Every day, twice a day.

Og litt innimellom. Whatsapp er genialt!

Jeg bor i USA,han i Norge. Vil være i avstandsforhold frem til juni.

Han kommer på besøk til meg 2 ganger, jeg drar hjem i julen. Begge er like ivrige på å ta kontakt,så føler meg veldig trygg.

Skrevet

Kjæresten min bor i Nederland, og vi snakker sammen hver dag så ofte vi er på jobb/skolepause og har mulighet, gjerne via Whatsapp siden vi begge har internettforbindelse på telefonen. På kveldstid skyper vi, hver dag.

Hittil har vi hatt mulighet til å treffes nesten hver måned, 3-5 dager, og i sommer var han hos meg i 3 uker. Nå har jeg ikke sett ham på snart 5 uker, men om 3 uker reiser vi til Paris sammen :rodmer:

Utrolig forelsket! Håper det går bra med deg TS og at det bare er ham som er sliten e.l.

Skrevet

Vi har vært i avstandsforhold i 9 mnd. Vi møtes hver helg, men snakker på skype hver kveld også, 0,3-2 timer. Før sendte vi sms hver dag også, men nå bruker vi telefon hvis det er noe viktig akkuratt da. Ellers snakker vi i telefon hver dag hvis en av oss er i utlandet.

Anonymous poster hash: 07827...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...