Gå til innhold

Hvor mye interesse forventer man av kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en viktig presentasjon i forbindelse med jobben for et par dager siden, som kan være avgjørende for min fremtidige karriere. Kjæresten visste om dette, da jeg har nevnt det to ganger før presentasjonen. Sist kvelden før, hvor jeg sa hvor nervøs jeg var. Så snakket vi etter jeg hadde denne presentasjonen, og da han spurte hva jeg hadde gjort i dag, så sa jeg at jeg hadde hatt presentasjonen. Så begynte han bare å snakke om jobben sin. Ble litt paff, er han ikke interessert i livet mitt i det hele tatt? Er det jeg som er altfor følsom her? Skulle virkelig ønske han brydde seg nok om viktige ting i livet mitt til å i hvert fall spørre hvordan det gikk...

Vi snakker hele tiden om jobben hans, han forteller masse og jeg spør av genuin interesse. Men han spør aldri om noe relatert til meg og min jobb, noe jeg syns er litt rart. Han har tidligere ytret at han syns feltet mitt (forskning innen psykologi) er latterlig kvasivitenskap. De gangene noe viktig har hendt i forhold til jobben hans, så har jeg alltid tenkt på han og spurt hvordan det gikk. Forlanger jeg for mye? Noe som er så viktig for meg, burde vel også være viktig for han?

Anonymous poster hash: 296f9...533
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hva du mener. Det kan være veldig sårt. Mannen min er håndverker, og er blant annet av den oppfatning av man ikke blir sliten av kontorarbeid fordi man ikke jobber fysisk. Så til han kan man aldri snakke om å f.eks være sliten, fordi man "bare sitter på ræva hele dagen". Om jeg ordner ting i hagen, sier han at der kan jeg se åssen det er å arbeide, selv om jeg ser på det som avkobling. Om jeg prøver å fortelle han ting fra jobben, bare avbryter han med å f.eks spørre om vi har flere poteter, mer vann eller lignende. Jobben er min store lidenskap, og jeg føler meg ikke sett. Til gjengjeld må jeg hver dag høre om hvor flink han er, og hvor dumme alle de andre er. "Jeg måtte ta over kommandoen der oppe, ingen som har peiling vett".

Anonymous poster hash: 51a69...b82

Skrevet

Jeg forventer at mannen min er interessert i det som opptar meg i jobben, og heldigvis er han interessert. Jeg har et yrke som innebærer mye analyser av samspill og kommunikasjon. Han sier han ikke skjønner alt, men han er interessert. Om jeg skal ha en forelesning som jeg gruer meg litt for så spør han alltid etterpå hvordan det gikk.

Skrevet

Jeg forventer at mannen min er interessert i det som opptar meg i jobben, og heldigvis er han interessert. Jeg har et yrke som innebærer mye analyser av samspill og kommunikasjon. Han sier han ikke skjønner alt, men han er interessert. Om jeg skal ha en forelesning som jeg gruer meg litt for så spør han alltid etterpå hvordan det gikk.

Skulle virkelig ønske han viste slik interesse for meg og mitt. Tenker seriøst at dette er litt dealbreaker. Han er innstilt på at vi skal gifte oss, jeg er oppriktig redd for at jeg blir veldig ensom i et slikt ekteskap. Han er jo veldig ålreit på mange andre områder. Vet ikke hva jeg skal gjøre...

TS

Skrevet

For oss er det helt naturlig å snakke om jobben vår nesten daglig. Han er håndtverker og jeg er terapeut. 2 vidt forskjellige jobber, men det faller seg likevel naturlig å fortelle hvordan dagen har vært, pussige historier/opplevelser på jobben o.l. Jobben er en stor del av livet, så det hadde vært merkelig å utelatt den delen når jeg hadde kommet hjem...

Skrevet

Skulle virkelig ønske han viste slik interesse for meg og mitt. Tenker seriøst at dette er litt dealbreaker. Han er innstilt på at vi skal gifte oss, jeg er oppriktig redd for at jeg blir veldig ensom i et slikt ekteskap. Han er jo veldig ålreit på mange andre områder. Vet ikke hva jeg skal gjøre...

TS

Hvordan er han i forhold til andre sider av livet ditt? Altså, er det bare jobben han viser liten interesse for? Spør han deg om hobbyer eller fritidsinteresser, andre ting du er opptatt av?

Om det er kun jobben din han ikke viser særlig interesse for er det noe som går an å ta opp, fortelle at det er viktig for deg osv. Men om han ikke viser interesse for ting du er opptatt av generelt er det verre...

Anonymous poster hash: ca43b...fb3

Skrevet

Jeg har hatt samme problem. Det ble slik at jeg stoppet opp å snakke om jobben selv om jeg i utgangspunktet er tilbakeholden med jobbsnakk. Han legger alltid ut om alle på jobben, hvilke arbeidsoppgaver han har gjort, møter, osv, jeg vet ABSOLUTT alt som skjer. Jeg har et par ganger hatt viktige ting å fortelle han angående jobben min men da kunne han bare begynne å snakke om noe helt annet og ukesvis etterpå hevder han AT DET har han ALDRI hørt. Utrolig irriterende. Jeg fikk et sammenbrudd en gang pga dette og etter det forsøker han å spørre litt av og til og vise litt interesse. Men er litt kjipt at man faktisk må bryte sammen før han tar et hint...

Anonymous poster hash: d91e1...ed6
Skrevet

Jeg har egentlig hverken noe svar eller gode råd å komme med, men jeg sliter med noe av det samme i mitt forhold. Mens jeg gladelig hører på det meste han har å fortelle både fra jobb og ellers, føler jeg at interessen er langt mer lunken andre veien. Dette går kraftig utover selvtilliten og gjør at jeg kan føle meg som en skikkelig kjedelig person som ikke er verdt å bli ordentlig kjent med (har også tatt opp dette med ham, uten at jeg følte det ble noe særlig bedre). For meg er det å vise interesse for den andres liv og historie noe av det viktigste i et forhold og det som gjør at jeg føler meg sett og elsket.

Samtidig er han en fantastisk kjæreste på alle andre måter, og han både viser og sier ofte at han er glad i meg. Er det slik at noen bare er sånn av natur, eller er han bare ikke interessert nok i meg som person? Disse tankene plager meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...