Gå til innhold

Anmelde bedrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen vet hvordan man går frem når man har fått greie på at en bedrift driver ulovlig. Hvor anmelder man liksom? Dette er en bedrift som er relativt seriøs utad, men som lager krøll for endel kunder pga økonomiske problemer. Til slutt fikk jeg greie på at bedriften mest sannsynlig tar penger under bordet for å få ting til å gå rundt. Jeg er da en av de som ufrivillig har vært med på å gi penger "under bordet", noe jeg ikke syns noenting om!!

Hvordan går man videre med en sånn sak? Jeg syns ikke bedriften fortjener å leve når den drives på den måten den drives i dag.....

Politi? Skattevesen? Forbrukerrådet?

Anonymous poster hash: d26e3...b6c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veldig bra du sier i fra! Alt for få som ikke melder i fra.

For Oslo har de en egen tipstelefon; 2346 90 21.

Dette kan meldes annonymt til din skatteoppkrever/kommunekasserer i kommunen.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen vet hvordan man går frem når man har fått greie på at en bedrift driver ulovlig. Hvor anmelder man liksom? Dette er en bedrift som er relativt seriøs utad, men som lager krøll for endel kunder pga økonomiske problemer. Til slutt fikk jeg greie på at bedriften mest sannsynlig tar penger under bordet for å få ting til å gå rundt. Jeg er da en av de som ufrivillig har vært med på å gi penger "under bordet", noe jeg ikke syns noenting om!!

Hvordan går man videre med en sånn sak? Jeg syns ikke bedriften fortjener å leve når den drives på den måten den drives i dag.....

Politi? Skattevesen? Forbrukerrådet?

Kan du spesifisere litt nærmere hva du mener? Tar de i mot betaling svart?

Skrevet

Takk. Da har jeg tatt kontakt, og saken er tatt videre.

Det var snakk om svart betaling uten at kunder er klar over det ja....

Takk for hjelp.

Skrevet

Takk for hjelp. Da har jeg tatt saken videre.

Det var snakk om svart betaling ja, uten at kundene vet om det. Altså, jeg et jo ikke 100 prosent sikkert enda, men nå blir det hvertfall sjekket opp.

Takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...