Gjest gjest Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Huff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart.. I stikkordsform så er mitt liv perfekt... utad.. har alt jeg kunne trenge og mer til, er sikret økonomisk, jobbmessig og har alle muligheter ennå til å utvikle meg. Jeg ble ung mor men angerer ikke på det. men nå med snart 10 år som perfekt kone, mor og kollega er jeg dritt lei alt.. jeg tenner ikke på gubben, vi er gift og har vært det noen år, har hatt noen vanskelige år, men det er greit igjen nå. Jeg har lyst på sex med andre i steden (ikke gjort det, men får ikke ristet av meg følelsen) Er drittlei av å lage middag hver dag, komme hjem å vaske tøy hver dag og gjøre huslige ting, elsker barna og det å være sammen med de alstå, men de kan kvele meg i blant de og, men de er barn så det er vel normalt.. Føler at jeg drukner i mitt eget liv, Jeg og gubben har et bra forhold sånn egentlig. åpne og ærlige. vi får Familien AS til å fungere, tar avgjørelser i sammen og har en veldig god dialog, vi kan krangle og, men vi er flinke til å bli venner igjen. Men nå føles det bare som om jeg bare er, om dere skjønner, har gjort det før, spist det før, pult det før, det er aldri noe nytt. jeg kjeder meg rett og slett. Jeg byttet jobb for å se om det var det, men etter fire måneder så kjeder meg fortsatt hjemme. ikke på jobb. Er så LEI.. er det normalt å ha det sånn over lengre tid? Har begynt å trene og leser mye bøker for å underholde meg selv, hjelper litt. men jeg vil egentlig bare vekk, være singel, ikke ha det ansvaret jeg har nå, leve igjen litt. selvom det er ikke er godt alternativ heller, for ungene eller oss. jeg har foreslått åpent forhold, men det ville han ikke. men han vil heller ikke ha sex like ofte som meg, og de dagene han vil er jeg sliten. så sex er det minimalt av. men vi prøver.. noen som har noen gode råd å komme med? liker ikke ha det sånn her..
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Du valgte å få barn som ung. Kanskje var det ikke planlagt men du kunne ha unngått det. Du har gjort dine valg og har nå barn og en familie. De kommer først. Du kunne ha levd livet før du valgte å sette andre liv til verden. Når barna er voksne kan du gjøre hva du vil. Avskyr du mannen din så mye at du ikke elsker han lenger eller bryr deg om ham foreslår jeg at du gjør det slutt... Du kan jo også foreslå å dele husarbeidet mer dersom dette sliter deg ut! Anonymous poster hash: 248b6...34f
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 men han vil heller ikke ha sex like ofte som meg, og de dagene han vil er jeg sliten. så sex er det minimalt av. men vi prøver.. noen som har noen gode råd å komme med? liker ikke ha det sånn her.. Er det mulighet for at du kan gjøre noe for å unngå å bli så sliten, slik at dere får sexlivet til å fungere bedre? Kanskje han kan ta mer av husarbeidet, eller dere kan ansette vaskehjelp som tar litt husarbeid, eller du går ned i stilling for en periode, for å få mer overskudd? Evt kan du begynne å trene, for å få mer overskudd? Kan du finne dine lidenskaper og bruke tid med de (det gir både avkobling og energi) Kan du og mannen reise bort noen helger i løpet av året, for å få mer kjæreste-tid og avkobling sammen? Kanskje trenger du at mannen din tar en stor del større del av husarbeidet, og i tillegg skjemmer deg bort og er mer oppmerksom? Ta han med på et samlivskurs, evt. Gjør mer kjæreste-ting sammen! Snakk sammen om alt dette. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Tror egentlig at dere har et godt forhold, men at du har fokusert sånn på barn og familie mens barna var små at du har glemt litt hvem du selv er? Jobb med forholdet og ting i hverdagen. Viktig å tenke litt på deg selv også og ha ting å glede seg til, planlegge venninnetur kanskje? Gjør alle de tingene du drømmer om at du kunne gjort som singel (vel, kanskje bortsett fra å ligge med andre da) og gjør dem nå! Hva er det egentlig som stopper deg? Dumt å kasta bort et godt samliv på at en kjeder seg, er det ikke? Anonymous poster hash: b61c7...f06
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Det er BÅDE deg og forholdet det er noe galt med. Anonymous poster hash: 51b1c...9be 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Kan dere ikke prøve å gjøre noe spennende sammen da? Har dere noen som kan passe barna slik at dere kan reise på en tur sammen f.eks. Gjøre noe som er gøy litt oftere. Har du venninner som kan bli med å gjøre venninneting litt oftere? Jeg tror du rett og slett må gjøre et forsøk på å sprite opp tilværelsen for deg selv og dere begge uten at det går ut over familien. For jeg er enig i at du har et ansvar der og så lenge ekteskapet egentlig er bra, så skylder du både barna og mannen å gjøre et forsøk. Men jeg synes ikke du skal fortsette på denne måten, for da blir det bare verre. Anonymous poster hash: c5884...e27
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Jeg ser at du har startet med trening. Det er bra! I tillegg trenger du kanskje å slippe at mye blir en kjedelig rutine. Du trenger fri fra alt husarbeidet som du gjør i dag (se løsninger i annet innlegg fra meg). Din mann og du kan bryte opp det kjedelige, og ha noen dager i uken der dere gjør noe spennende sammen (barnevakt og ut og spise og oppleve noe sammen). Overnatting i telt ute
Mike Waters Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Steg 1: Hold denne talen for ham det gjelder (i sensurert utgave selvsagt). Steg 2: Kommunisere sine behov. Ikke gi deg før du har tømt alt og ikke la han skygge unna. Han kommer nok til å trekke seg unna, men det skal du ikke la ham. Tving fram en konfrontasjon. Stikkordet bør være: Har vi det bra? Har du det bra? Har jeg det bra? Svaret på minimum to av disse vet vi jo. Steg 3: Sammen må dere røske opp i alt som har grodd seg fast av dritt Steg 4: Legg realistiske mål for hva dere kan få til sammen av intimitet og hold dere til det selv om det er kleint og uvant en periode. Mellom steg 2 og 3 kan det fort bære eller briste. Om dette ikke fungerer så står du igjen med følgende tre alternativer: 1 . Sexolog 2 . Utroskap/åpne forholdet 3 . Brudd Kun 1 er vel regnet som et fullgodt alternativ. 2 er dårlig da fundamentet deres er på vaklende grunn og dere kan fort fristes av den duggfriske grønne gresset på den andre siden. 3 er barna sitt værste mareritt............................ Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå