Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Jeg har en mann jeg har vært sammen med i snart 5 år, men vi har et åpent forhold, selv om vi er sammen så tilater vi hverandre å ha sex med andre og det trives vi begge med. Dette fant sei venninne ut, at han så noen andre og trodde han var utro og fortalte meg det, men jeg sa at det var greit og at vi har en slik avtale og at det er likt begge veier. Da ble hun forbannet, kalte både meg og han for svin og mente vi måtte tenke på andre mennesker som blir utsatt for utroskap og mente at vi var med på å ødelegge andre mennesker. Hun har nå dumpet meg som venn og gått og sagt dette til flere andre, både venner, familie og andre i bygda. Så nå blir vi hatet av ganske mange, vi blir kalt grusomme mennesker, svin og alt og at vi bør skamme oss for hva vi har gjort. Er vi virkelig det? Vi skjønner ikke hva vi gjør som er galt når vi begge er med på det. Er det virkelig galt å ha sex med andre når man er i et forhold når begge synes dette er greit? Hvorfor har andre noe med dette å gjøre? Har fått høre av flere som er sinte på oss som mener at vi oppfordrer til utroskap til og med og at de ikke har ord for hvor forkastelige vi er.
Chloe- Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Ingen har noe med det å gjøre. Drit i henne, men dere kan jo begrense dere til å ikke ha sex med folk i forhold. Den delen burde jo gjelde for alle samvittighetsfulle mennesker. 4
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 men dere kan jo begrense dere til å ikke ha sex med folk i forhold. Den delen burde jo gjelde for alle samvittighetsfulle mennesker. Det er jeg enig i, men det gjør vi heller ikke. Da går det tross alt utover noen uskyldig.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 nei, det er hun som er teit. som ikke GODTAR hvordan dere lever deres liv.. selv om jeg egentlig føler at denne tråden er skrevet for å "bevise" at det ikke er greit å blande seg i andres liv.... med tanke på diskusjonen i den andre tråden Anonymous poster hash: 1e9d7...f66
edderkoppdame Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 nei, det har hun selvsagt ingenting med, og så lenge dere trives med det er vel det helt greit? Har dere kanskje ligget med gifte mennesker som ikke har åpent forhold siden hun reagerte så sterkt?
Gjest Coolaid Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Jeg har en mann jeg har vært sammen med i snart 5 år, men vi har et åpent forhold, selv om vi er sammen så tilater vi hverandre å ha sex med andre og det trives vi begge med. Dette fant sei venninne ut, at han så noen andre og trodde han var utro og fortalte meg det, men jeg sa at det var greit og at vi har en slik avtale og at det er likt begge veier. Da ble hun forbannet, kalte både meg og han for svin og mente vi måtte tenke på andre mennesker som blir utsatt for utroskap og mente at vi var med på å ødelegge andre mennesker. Hun har nå dumpet meg som venn og gått og sagt dette til flere andre, både venner, familie og andre i bygda. Så nå blir vi hatet av ganske mange, vi blir kalt grusomme mennesker, svin og alt og at vi bør skamme oss for hva vi har gjort. Er vi virkelig det? Vi skjønner ikke hva vi gjør som er galt når vi begge er med på det. Er det virkelig galt å ha sex med andre når man er i et forhold når begge synes dette er greit? Hvorfor har andre noe med dette å gjøre? Har fått høre av flere som er sinte på oss som mener at vi oppfordrer til utroskap til og med og at de ikke har ord for hvor forkastelige vi er. Det skal ganske mye til for at dere blir grusomme mennesker. Her ble du nok utsatt for en venninne som tydeligvis har noe moralsk mot deres private livsstil. I bunn og grunn er det hennes fordommer som gjør at hun ikke forstår at dere har valgt å leve i et åpent forhold (Det er sikkert et finere navn på det) Jeg personlig ønsker ikke å leve på en slik måte som dere gjør. Jeg tror forholdet vårt og følelsene våre blir sterkere for hverandre når vi utelukkende er for hverandre. Du har sikkert tenkt på dette og velger å leve i et annet forhold som beriker ditt liv. Ikke noe gale med det. Men om jeg har tro på det som et veldig fruktbart forhold ?...nei, det har jeg ikke .)
gravid med nr 2 Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Så lenge deres forhold ikke går utover andres forhold, så er det helt opp til dere hvordan dere velger og leve sammen. Jeg tipper din veninne har et syn på det å være kjærester og ekteskap som det jeg har, at man holder sammen med sin partner, og da er det ikke akseptabelt at den andre parten finner seg en annen mens vi er sammen. Men jeg tipper nok at det kom som et sjokk for henne.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Så sant dere er åpne med de dere har sex med at dere ikke ønsker å gå inn i et forhold, at det bare er sex så er det jo helt greit. Det er deres valg. Anonymous poster hash: 09e53...7d8
ssecret Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Jeg er ikke enige i det dere gjør! Når det er sagt, synes jeg det er helt idiotisk at folk blander seg inn og dømmer dere 2
Havbris Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 (endret) Du har en venninne som ikke klarer å skille mellom seg selv og andre, og som ikke klarer å anerkjenne at andre mennesker kan tenke, føle og mene annerledes enn hun selv. Hennes moral og etikk kan ikke være spesielt høy siden hun gjør dette til et tema på bygda for å sverte dere. Hun har ingenting med hvordan dere velger å leve, men hun kan ta en samtale med seg selv om hvordan hun selv ønsker å fremstå. Å gjøre andre mennesker sin seksualitet til offentlig tema på bygda er stygt. Endret 27. september 2013 av Havbris 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 nei, det er hun som er teit. som ikke GODTAR hvordan dere lever deres liv.. selv om jeg egentlig føler at denne tråden er skrevet for å "bevise" at det ikke er greit å blande seg i andres liv.... med tanke på diskusjonen i den andre tråden Anonymous poster hash: 1e9d7...f66 hvilken tråd? den med utroskap? Sammenligner du virkelig utroskap hvor den ene partneren risikerer svik og vonde følelser med to mennesker som lever i harmoni med deres sexliv?for dette er jo også umoralsk?? herregud,moralister overalt.. Anonymous poster hash: ad93d...6b0
Adhara Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Tråden er ryddet for hets Irrlys, mod.
Steinar40 Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Det får selvfølgelig være opp til hver enkelt om man ønsker å ødelegge eget forhold eller ikke. Men å blande en tredjepart oppi suppa som lever i et annet forhold er selvfølgelig helt uakseptabelt. Det samme gjelder en person som ikke vet hva dette egentlig dreier seg om.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Selvfølgelig ikke! Om et åpent forhold er noe dere trives med, så ser jeg virkelig ikke problemet så lenge dere ikke går inn for å forårsake utroskap. Til syvende og sist er det jo den som er utro sitt valg men dere trenger jo ikke gå inn for det akkurat. Synes venninna di høres ut som ei bitch(Sorry!), en ting er at hun ikke liker det selv, hun om det, men å spre det rundt om hvor forferdelige mennesker dere er synes jeg var skikkelig dårlig gjort av henne, særlig når det er en liten plass som bygder ofte er. Anonymous poster hash: 50722...9bc
Gjest Kaffelattn Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 Er det ikke ganske optimistisk å tro at man slipper unna uten sterke reaksjoner i et bygdesamfunn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå