Cindi Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Jeg er sånn passe i svime om dagen, og i dag klarte jeg til og med å gi mannen feil malingsspann mens vi holdt på med oppussingen. *hodeklask* Jeg hadde et gammelt malingsspann med eggehvit liggende, og tenkte at dette bare var vanlig vannbasert maling, og tenkte ikke engang over å lese hva som sto på lokket. (når har jeg brukt oljemaling? ) Det var bare snakk om en liten flekk, der noe hadde hengt fra før av, slik at det var feil farge på veggen i forhold til resten, så det er ikke store området som er malt, men kanskje 40 cm i bredde og høyde. Men nå lukter det jo helt grusomt her! Jeg lufter med verandadøra oppe, og har tent stearinlys (?) for å få det til å gå vekk fortere. Men er det noe annet jeg kan gjøre? Og hvor farlig er egentlig dette?
Silfen Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Du dauer nok ikke. Ikke baby heller. 1
Cindi Skrevet 27. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2013 Du dauer nok ikke. Ikke baby heller. Nei, men kanskje vi blir litt løsemiddelskada?
Silfen Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Nei, jeg tror nok dere får det så fint så. Kanskje du får litt hodepine av lukten, men that's it. Det er jo bare en flekk.
Cindi Skrevet 27. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2013 Fikk hodepine fort, og ble kvalm av lukta. Så merket det godt, selv om det var lite. Lufter med gjennomtrekk i leiligheten nå.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Jeg er sånn passe i svime om dagen, og i dag klarte jeg til og med å gi mannen feil malingsspann mens vi holdt på med oppussingen. *hodeklask* Jeg hadde et gammelt malingsspann med eggehvit liggende, og tenkte at dette bare var vanlig vannbasert maling, og tenkte ikke engang over å lese hva som sto på lokket. (når har jeg brukt oljemaling? ) Det var bare snakk om en liten flekk, der noe hadde hengt fra før av, slik at det var feil farge på veggen i forhold til resten, så det er ikke store området som er malt, men kanskje 40 cm i bredde og høyde. Men nå lukter det jo helt grusomt her! Jeg lufter med verandadøra oppe, og har tent stearinlys (?) for å få det til å gå vekk fortere. Men er det noe annet jeg kan gjøre? Og hvor farlig er egentlig dette? Hjelpe meg! Slapp av menneske! Pust! Ro ned! Telk til 10. Må bare spørre, hvor mye har du mellom ørene? Som friker ut å snakker om llsemiddelskader og "hvor farlig er dette"? Dette er ikke farlig. Hadde du malt hele soverommet ditt med den malinga, lukket døra og vinduet, pussa tennene og lagt deg for natta, DA hadde det vært farlig. Jesus! Blir helt matt av at enkelte kan ha slike katastrofetanker for en malingsflekk! Anonymous poster hash: c612c...86c 4
Stinelin Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Bare luft godt. Malingslukta er ubehagelig, men slapp av. Tenk på hvor mange som maler, drikker, røyker osv. før de vet at de er gravide. Er ikke noe man ønsker, men det går som regel bra. 1
Charlie28 Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Det lille der skal du ikke bekymre deg for i det hele tatt.. Hadde du derimot mat et helt hus innvendig (uten å lufte) så kunne det KANSKJE hatt noe å si veeeeldig tidlig i graviditeten.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Jeg har brukt ovnsrens Anonymous poster hash: 45c5a...570
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 En flekk som det er nok ikke på noen måte farlig, bare som du sier ubehagelig. Jeg har nok en allergi mot oljebasert maling(og tildels vanlig vannbasert - Sense maling er det eneste jeg kan male med uansett tilstand) - og jeg får respiratorisk ubehag, type jeg merker tydelige pusteendringer som er ekkelt kun etter å ha malt et par små strøk(og blir umiddelbart kvalm). For vanlige folk, selv gravide, så ville jeg ikke fått helt panikken - men jeg ville selvsagt ikke malt med vanlig maling. Ville forsåvidt ikke malt/oppholdt meg hjemme med vannbasert heller - det tar mye lengre tid å avgasse enn oljebasert(som stinker helvete men "lukker seg" mye raskere), men sålenge du følger normale anbefalinger så går det helt fint. Anonymous poster hash: ead7d...265
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Jeg har brukt ovnsrens Anonymous poster hash: 45c5a...570 Det at du har gjort det betyr ikke at det var lurt. Inhalasjon ER faktisk skadelig for fostre(særskilt i 1 trimester) når det kommer til farlige gasser, og ovnsrens er jo av flere anbefalt å unngå selv som ikke-gravid og heller benytte andre midler. Anonymous poster hash: ead7d...265
Cindi Skrevet 27. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2013 Trenger ikke bli slemme. Jeg er ikke tjukk i huet fordi jeg bekymrer meg over min førstefødte. Jeg spør jo her fordi jeg fikk vondt i hodet med en gang og ble kvalm. Da er det jo ingen vits å svare på den måten. Og hvis man først skal være kjip å kalle folk for uintelligente, så ikke gjem deg bak anonym-knappen. Det er bare feigt. (forøvrig er jeg rimelig sikker på at jeg er langt mer intelligent enn deg. Men den debatten kan vi ta når du kommer ut av anonym-skapet. Tar gjerne en mensa-test sammen med deg en dag. Any day. ) 5
SmallTalk Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Jeg får vondt i hodet og blir kvalm bare lokket på et spann med oljemaling er av i 2 sekunder, så akkurat dette er ikke unormalt. De fleste jeg kjenner til blir dårlige av denne dunsten i en eller annen grad, uavhengig av graviditet. Det skal veldig mye til for at barnet blir løsemiddelskadet av dette, og det er primært deg dette er plagsomt for. Pust med magen, ta det med ro og ikke mal videre med denne malingen.
Dyregod Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Det er akkurat når malingen tørker at den avgir de farlige gassene. Selvom det lukter i ettertid betyr det ikke at det er farlig, så lenge du luftet godt er det ikke noe å bekymre seg for Også er det såpass lite du har malt. Men jeg forstår godt at du blir bekymret! Man vil det beste for de små :-)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #16 Skrevet 27. september 2013 Trenger ikke bli slemme. Jeg er ikke tjukk i huet fordi jeg bekymrer meg over min førstefødte. Jeg spør jo her fordi jeg fikk vondt i hodet med en gang og ble kvalm. Da er det jo ingen vits å svare på den måten. Og hvis man først skal være kjip å kalle folk for uintelligente, så ikke gjem deg bak anonym-knappen. Det er bare feigt. (forøvrig er jeg rimelig sikker på at jeg er langt mer intelligent enn deg. Men den debatten kan vi ta når du kommer ut av anonym-skapet. Tar gjerne en mensa-test sammen med deg en dag. Any day. ) Jeg er selv veldig skeptisk til oljebasert. Mamma og pappa brukte det på gjesterommet og jeg lå over en natt noen uker senere og jeg hadde vondt i hodet om morgenen og utover hele dagen. Men det skal sies at jeg er veldig følsom på sånne ting og reagerer fort. Og tror ikke en flekk gjør noe, men et helt rom, det er det ingen som skal få meg til å tro at ikke er skadelig å oppholde seg over tid. Og det er som regel de minst intelligente som kaller folk dumme, sånn hvis du lurte Anonymous poster hash: daa3c...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå