Gå til innhold

Knust.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake siden møtte jeg en gutt som var på besøk hos en bekjent (vi var samla en gjeng) som hadde blitt kjent i millitæret. Han bor ganske langt unna.

Men vi fikk en veldig god tone den dagen, men han skulle dessverre reise hjem dagen etterpå. I omtrent 1,5 - 2 mnd har vi prata sammen i telefonen så og si hver eneste kveld, chatta mye på facebook og sendt masse snapchats til hverandre. Vi planla at jeg skulle besøke han når jeg får høstferie (noe som er litt over 2 uker til) Det med at jeg skulle besøke han har vi prata om lenge.

Jeg har ikke vært så veldig flink på å ta intiativ til å starte samtaler, men det har ikke vært noe problem. Han har alltid kommet meg i forkjøpet, og jeg har også fortalt han at jeg er sjenert, dårlig til å ta intiativ, redd for å mase osv.. det har han forstått, og har tatt masse intativ til samtaler. Jeg har såklart tatt intiativ noen ganger selv.

Han har vært helt fantastisk mot meg, sagt så utrolig mye fint og vi har alltid hatt mye å prate om. Han har fått meg til å le, og han har sagt at han kunne tenkt seg et forhold om det skulle vise seg at vi kommer like godt overens som vi gjør over nettet/telefon. Kunne vært aktuelt for oss begge to å evt. flytte nærmere hverandre (vi studerer begge to)

Men jeg begynte å ane litt ugler i mosen for omtrent to uker siden. Han tok litt mindre intativ enn tidligere, men når han først gjorde det så var det akkurat som før. Så prata vi mindre i telefon, bare noen få dager i løpet av en uke. Noe som er lite for oss siden vi har prata såpass mye sammen. Nå har vi ikke prata i telefon på over en uke. :( Jeg har prøvd å ta intiativ ved å spørre om han er våken osv, men som regel så har han ikke svart før neste morgen, og sagt at han sovna osv.. Han er også sjeldnere pålogga på facebook/ svarer ikke så mye på snapchats osv.. så, jeg tar jo hintet.

Men senest i går så skrev han til meg igjen, som om ingenting hadde skjedd. Han skrev hjerte, og kalte meg søta osv.. og jeg ble kjempeglad, og tenkte han sikkert bare har vært opptatt i det siste. Men senere på kvelden fikk jeg ingen respons på snapchat, og han svarte meg ikke på facebook før langt på natt. Gidda ikke å svare han når jeg så meldingen i dag, var egentlig bare forbanna på han. Ikke at det var så mye å svare på heller, var bare et svar på et spørsmål om det gikk bra på en prøve han hadde hatt.

Så etter det har vi ikke hatt noe form for kontakt. Er bare kjempelei meg, og har grått i hele kveld. Jeg som har gleda meg i lang tid på å besøke han, tenkt på han masse, brukt mye tid på å prate og bli kjent. Er snakk om flere timer hver dag.. har drømt om han om nettene, og har rett og slett fått noe som jeg tror kan være følelser. (Hvertfall så mye følelser det går ann å få uten fysisk kontakt) Han har sagt så mye fint til meg, vi har planlagt hva vi skal finne på, planlagt hva vi skal spise, og prata om hvor godt det kommer til å bli å holde rundt hverandre. :( Virker som alt er borte..

Og for å toppe det hele, så så jeg at ei jente hadde skrevet på facebookveggen hans i dag. Eller posta et bilde, virka som det var noe intern humor.. Pen jente.. :(

Syntes det er så rart at han plutselig var seg selv i går, så skjer bare dette!!! Nå kommer ikke jeg til å ta noe mer kontakt hvertfall.. så om han vil at jeg skal besøke han så får han faen meg ta intiativet til å prate før det blir for sent. Er så sint, skuffa, lei meg, knust.. har aldri følt det sånn før. Er til og med mer såra nå enn jeg var når kjæresten min over 2 år slo opp.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette her.. Noen som har peiling på hva som foregår oppe i hodet på gutten? Noen som har noen tips hva jeg evt. kan si til han? Eller skal jeg bare la han gå, og evt. vente på at han skal ta kontakt igjen? Hvordan kan jeg vekke interessen hans for meg igjen? Er løpet kjørt? Hva tror dere? :(

Selv om jeg er sint på han nå, så vet jeg at jeg hadde hoppa av glede om han ga den minste lyd fra seg.. ville tilgitt han alt, og bare gjort alt som vi planla.. men tviler på at kommer til å skje nå.

Anonymous poster hash: 51108...337
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok..... først - PUST!!!!

Så synes jeg du skal begynne å se på dette med litt mer rasjonelle øyne enn du gjør. Dette er en gutt du chatter med og ikke er sammen med. Du legger alt for mye følelser i dette, og bør prøve å se om du kan skape andre følelser i deg enn den usikkerheten som kommer frem her.

Nei, jeg sitter ikke her å sier at det er lett og at du ikke bør føle, jeg sier bare at det ikke er noe godt for deg å ha det som du har det nå, og at det bare fører til at du kaster bort masse energi og skaper vonde følelser i deg selv som preger deg unødvendig.

Jeg forstår at du liker denne gutten veldig godt og at det dere har hatt har gitt deg gode følelser, men alt dette kan du også få med noen andre. Med noen andre kan du også få dette i virkeligheten og det er nok litt det han har vært flinkere til enn deg.

Noen av oss blir så oppslukt i det vi føler og legger all energien vår i det, mens andre er mer realistiske og nyter de gode følelsene og relasjonen, men de har også et liv ved siden av. At han har vært fraværende i perioder er fordi han har holdt på med andre ting og også sikkert flørtet med andre. Har han lov til det? Ja det har han, og det betyr heller ikke at han ikke liker deg. Det er bare det at du er der du er og han får ikke blitt kjent med deg i virkeligheten, som han da gjør med andre.

Du har ikke noe rett til å bli sur på han, og at du blir det jager han bare vekk. Vær blid og fornøyd når han tar kontakt og vis han at du ikke er en dramadame som krever oppmerksomhet hele tiden. Er du det, så bør du prøve å jobbe med det NÅ, og ikke bli sånn som meg som ble gammel og grå nesten før jeg tok tak i usikkerheten min. Lær deg å se din verdi og ta vare på deg selv og følelsene dine slik at du slipper å se på ting som katastrofe med en gang det ikke går din vei.

Sender over en stor klem for jeg vet faktisk hvor jævlig du har det nå! Men det trenger ikke å være sånn! <3

• Liker 2
Skrevet

Ok..... først - PUST!!!!

Så synes jeg du skal begynne å se på dette med litt mer rasjonelle øyne enn du gjør. Dette er en gutt du chatter med og ikke er sammen med. Du legger alt for mye følelser i dette, og bør prøve å se om du kan skape andre følelser i deg enn den usikkerheten som kommer frem her.

Nei, jeg sitter ikke her å sier at det er lett og at du ikke bør føle, jeg sier bare at det ikke er noe godt for deg å ha det som du har det nå, og at det bare fører til at du kaster bort masse energi og skaper vonde følelser i deg selv som preger deg unødvendig.

Jeg forstår at du liker denne gutten veldig godt og at det dere har hatt har gitt deg gode følelser, men alt dette kan du også få med noen andre. Med noen andre kan du også få dette i virkeligheten og det er nok litt det han har vært flinkere til enn deg.

Noen av oss blir så oppslukt i det vi føler og legger all energien vår i det, mens andre er mer realistiske og nyter de gode følelsene og relasjonen, men de har også et liv ved siden av. At han har vært fraværende i perioder er fordi han har holdt på med andre ting og også sikkert flørtet med andre. Har han lov til det? Ja det har han, og det betyr heller ikke at han ikke liker deg. Det er bare det at du er der du er og han får ikke blitt kjent med deg i virkeligheten, som han da gjør med andre.

Du har ikke noe rett til å bli sur på han, og at du blir det jager han bare vekk. Vær blid og fornøyd når han tar kontakt og vis han at du ikke er en dramadame som krever oppmerksomhet hele tiden. Er du det, så bør du prøve å jobbe med det NÅ, og ikke bli sånn som meg som ble gammel og grå nesten før jeg tok tak i usikkerheten min. Lær deg å se din verdi og ta vare på deg selv og følelsene dine slik at du slipper å se på ting som katastrofe med en gang det ikke går din vei.

Sender over en stor klem for jeg vet faktisk hvor jævlig du har det nå! Men det trenger ikke å være sånn! <3

Tusen takk! :hug:

Jeg vet at du egentlig har rett.. men det er alltid han som var vist størst interesse, og det er faktisk jeg som har sagt til han at vi må vente å se hvordan det går når vi møtes osv.. har holdt veldig mye tilbake, og har ikke sagt til han hvordan det egentlig er. Har ikke vært noe dramaqueen rundt han i det hele tatt.. men når han har ringt meg hver eneste kveld og vi har prata i flere timer, og han har gitt meg mange falske forhåpninger.. :( Han har til og med sagt flere ganger at det gjør vondt at jeg ikke er der, og at det kun er jeg som kan få han til å føle seg "hel"..

Må jo legges til at han ikke er mer enn 21 år gammel, så han er vel som de fleste andre gutter.. Bare jeg som trodde han var annerledes..

Skrevet (endret)

Tusen takk! :hug:

Jeg vet at du egentlig har rett.. men det er alltid han som var vist størst interesse, og det er faktisk jeg som har sagt til han at vi må vente å se hvordan det går når vi møtes osv.. har holdt veldig mye tilbake, og har ikke sagt til han hvordan det egentlig er. Har ikke vært noe dramaqueen rundt han i det hele tatt.. men når han har ringt meg hver eneste kveld og vi har prata i flere timer, og han har gitt meg mange falske forhåpninger.. :( Han har til og med sagt flere ganger at det gjør vondt at jeg ikke er der, og at det kun er jeg som kan få han til å føle seg "hel"..

Må jo legges til at han ikke er mer enn 21 år gammel, så han er vel som de fleste andre gutter.. Bare jeg som trodde han var annerledes..

Han er nok lik både jenter og gutter på mange plan og ikke en dårlig gutt selv om du har dårlige følelser akkuratt nå.

Det han har sagt at han følte er ting han følte, der og da. Vi jenter må slutte å skylde på guttene for å ha gitt oss falske forhåpninger når vi opplever det du har opplevd, og heller forstå mer hvordan de føler det og hvordan mennesker fungerer. Når han har sagt at du er den eneste som får han til å føle seg hel, så betyr det veldig mye og det å føle så mye kan også være veldig skremmende når man er så ung. (egentlig i alle aldre) så det kan ofte føre til at man trekker seg litt unna.

Når du i tillegg har prøvd å være rasjonell i dette og kanskje fått han til å føle at du vil se ting ann og ikke være på den følelsesmessige karusellen som han vil være på (hvor alt er fantastisk og lengselsfult og smertefullt og godt osv osv) så blir han betenkt. Illusjonen hans faller rett og slett litt, og han blir usikker på hva han føler. Da er det kanskje enklere for han å hoppe videre til noen som vil gi han den samme rusen han er ute etter. Hvis han ikke jobber med seg selv og tør å føle det som er ekte vil han bare hoppe fra den ene relasjonen til den andre.

Dette har ingenting med deg å gjøre, det har med han å gjøre, og du vil være ikke ha en som bare vil leve på illusjoner og ikke takler noe negativt før han løper?

Klem!

Endret av Nettinettet
Skrevet

Er du 12?

Anonymous poster hash: 8c665...1b1
Skrevet

Er du 12?

Tror nok TS er eldre, men du virker iallefall som om du er 12 år. For en unødvendig kommentar å komme med, på et så velkjent problem som det TS har. Og det problemet strekker seg i aldersgruppen 18-58 år faktisk. Det er i allefall alderen på mennesker som har kontaktet meg med slike problemstillinger og vonde følelser ;)

Grow up!

• Liker 1
Skrevet

Tror nok TS er eldre, men du virker iallefall som om du er 12 år. For en unødvendig kommentar å komme med, på et så velkjent problem som det TS har. Og det problemet strekker seg i aldersgruppen 18-58 år faktisk. Det er i allefall alderen på mennesker som har kontaktet meg med slike problemstillinger og vonde følelser ;)

Grow up!

Når man har møtt et menneske en gang og klarer å bli knust fordi han ikke svarer på snappene så er man ikke beldig ye mer enn 12 mentalt :P

Skrevet

Når man har møtt et menneske en gang og klarer å bli knust fordi han ikke svarer på snappene så er man ikke beldig ye mer enn 12 mentalt :P

Dette handler om uskkerhet og det er noe man kan ha i alle aldre. Men det er fullt mulig å jobbe med, slik at man ikke reagerer så sterkt følelsesladet som dette. Det du mangler er evnen til å sette deg inn i andre menneskers følelsesnivåer og ha noe som heter empati, det er litt vanskeligere å fikse, men du kan bli et bedre menneske du også, bare du gjør jobben ;)

Skrevet

Takk for alle svar. :)

Jeg spurte han rett ut hva som skjedde mellom oss for et par dager siden, og han sa at han ikke var interessert lenger.. :( han sa at han hadde fått god kontakt med ei jente som bodde nær han, som han hadde truffet på en fest.. og at de hadde hengt mye sammen, og trodde det kanskje kunne bli noe mellom den. Er om mulig enda mer knust nå.

Har brukt de siste dagene til å gråte, og deppe egentlig. Er helt grusom følelse.. Brukt så mye tid og energi på han.. :( "Men vi kan fortsatt være venner da" sa han....

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. feig jævel som ikke sier ifra. Eller en dritt som velger å ikke si ifra.

Anonymous poster hash: eadb9...031
  • Liker 1
Skrevet

Jeg spurte han rett ut hva som skjedde mellom oss for et par dager siden, og han sa at han ikke var interessert lenger.. :( han sa at han hadde fått god kontakt med ei jente som bodde nær han, som han hadde truffet på en fest.. og at de hadde hengt mye sammen, og trodde det kanskje kunne bli noe mellom den. Er om mulig enda mer knust nå.

Har brukt de siste dagene til å gråte, og deppe egentlig. Er helt grusom følelse.. Brukt så mye tid og energi på han.. :( "Men vi kan fortsatt være venner da" sa han....

Dette er jo en ærlig sak fra hans side, og nå synes jeg du skal tørke tårene dine og ikke rulle deg rundt i negative og vonde følelser. Han er jo ikke den rette for deg når han faller for noen andre? At du har brukt mye tid og energi på han handler jo om at man må bruke tid for å bli kjent med mennesker og finne ut av ting. Det er ikke bortkastet tid, det er en del av pakka.

All tid du NÅ kaster bort ved å la livet gå uten at du deltar i det, det er bortkastet tid. Ta deg en treningsøkt, ta deg en dusj og kom deg ut med venner og lev livet. Plutselig står mr right der og tar deg med storm! <3

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk nylig gjennom noe av det samme. Jeg møtte en gutt som virket perfekt på alle måter. Han tok initiativet til å snakke, var søt og hyggelig, og nyskjerrig på de fleste sider av livet mitt. Så var jeg på besøk til han, vi så film, men ingenting skjedde liksom, og så begynte han å snakke med meg mer sjeldent, noe som gjorde meg helt gal. Og plutselig skrev han igjen, og foreslo at vi kunne finne på noe en dag, og når jeg sender han en melding om når vi kunne møtes, hadde han laget andre planer. Ble egentlig ganske knust av at han plutselig ikke virket noe interessert lengre, for jeg tror jeg hadde begynt å få seriøse følelser for han, for han var virkelig den perfekte gutten for meg. Jeg er fortsatt i den fasen hvor jeg er litt sårbar, men jeg merker at når slikt skjer, når det aldri har blitt til noe over lengre tid, er det egentlig bare å gi slipp. Jeg tror det er noen andre som heller fortjener min oppmerksomhet enn han hvis han skal holde på sånn.

Jeg skjønner ikke helt hva som foregår oppi hodene til gutter til tider! Når jeg snakka med vennene mine om det som skjedde sa de bare til meg at jeg mått bite i det sure eplet og bare innse at han er faktisk ikke interessert. Det kan skje veldig plutselig, og gjøre veldig vondt, men både du og jeg fortjener vel bedre enn slike ignorante tosker, gjør vi ikke? ;)

Skrevet

Nesten akkurat det samme har skjedd med meg! Lå og grein hele dagen, og ble veldig deppa. Han virka perfekt, og vi hadde snakka i mange år... Snakker med han igjen nå da, og alt er tilgitt. Han sa at han aldri klarte å slutte å tenke på meg, og det er jeg glad for. Sårt da, men bedre nå. Stor klem <3

Anonymous poster hash: 2ec2e...a2b

Skrevet

Jeg tror det samme skjer med meg nå. eller litt likt.

Jeg og en fyr har holdt på i en måned nå, han tok initiativet hele tiden, kalte meg "kjæresteting", sa han gledet seg til at jeg skulle bli hans på ekte, osv osv.
Var hos han en helg og vi var mye med hans foreldre, og var som kjærester så og si.

Etter helgen, tok han ikke så mye initiativ lenger, han skriver ca en gang morgen og kveld.
Men ikke like "søt" og lang samtale som før.

Jeg spurte for noen dager siden hva han egentlig ville, at han ikke kunne villede meg, og hvorfor vi snakket sjeldnere.
Da svarte han "Jeg blir sint og lei meg når du sier slikt, men det kan også være slitsomt og prate hveerdag hele tiden jenta mi".

- Noe jeg da forstår litt og, jeg syntes jo selv slikt kan bli litt i overkant.
Men du merker som regel når noe er litt galt.

Skal møte han til uken, så får se hvordan det går da.
Han kaller meg kjæresten sin til tider enda, at han savner meg, "jentami" osv, men jeg blir så forvirret likevel.

Jeg venter egentlig bare på å bli dumpet

Anonymous poster hash: 6cd7b...39c
Skrevet

Tusen takk for svar! :hug: Litt godt å se at jeg ikke er den eneste som har vært i denne situasjonen..

Når han fortalte at han hadde møtt hu andre jenta, spilte jeg "likeglad". Lata egentlig som det ikke såra meg noe særlig, sa ting som at det ikke hadde funka så bra med tanke på avstanden, og at jeg var glad på han vegne. Men var kort i svarene jeg ga han.

Nå de siste dagene har han kontaktet meg både på melding, snapchats og facebook. Skriver ting som ingenting hadde skjedd. "Hei! Hva driver du med da?" o.l. Har ikke svart han på verken sms eller snapchats, og ikke trykka innpå facebookmeldingen (så han ser at jeg ikke har "sett" det) Aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til han..

Han er jo en bra gutt, men føles litt rart når det har vært konstant flørting og "klisseprat" i lang tid, til å bare være venner.. Vet ikke om jeg ønsker kontakt med han eller ikke. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...