Gjest Lisa Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jeg har ei venninne som har vært sammen med en mann for en periode. Det viste seg at han hadde ei anna dame. Nå har jeg tipset den dama om at han var med min venninne i et visst tidsrom. Det kan ha vært en pause i forholdet deres i dette tidspunktet, men etter at jeg ga henne tipset, er alt hun hadde posta om han borte fra veggen sin. Mulig de var sammen i det tidsrommet, og at han har vært utro.... ? Vet ikke jeg.... Men jeg synes det var så dårlig gjort, og dersom han bedro henne så mener jeg at hun fortjente å vite det. Var det dumt av meg å fortelle henne om det mulige utroskapet?
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Hvorfor la du deg opp i det der? 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 Populært innlegg #3 Skrevet 27. september 2013 TS, synes det er BRA hver gang noen forteller den bedratte om utroskap! Å vite at folk har tiet gjør mer vondt enn om de forteller sannheten om utroskap. Folk som vet; fortell den som ikke vet!Anonymous poster hash: b5912...96c 50
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Bra du sa ifra hvertfall. Folk som er for feige til å si noe er like ille som de som er utro. Anonymous poster hash: f473a...903 14
Gjest lisa Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Uff.. Jeg håper ikke at dette byr på problemer for min venninne. Han kan jo bli sinna på henne fordi at jeg sa det.... Men jeg mener at den som blir bedratt fortjener å vite hva hun har. Denne dama er pen, og kan lett finne seg en bedre mann. Jeg er ikke hundre prosent sikker på at hun ble vedtatt eller om det var pause. Fortalte tidsrommet. Hun hadde en del innlegg på veggen på FB av ting som har med han å gjøre, så rart er det dersom det var pause i det tidsrommet. Forholdet deres kan ryke nå, men jeg mener at han er en drittsekk, og at da er det rett å si sannheten. Antar at hun tok dette ille opp siden hun fjerna alt som har med han å gjøre.
Gjest lisa Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Ikke vedtatt men om det var forhold skulle det stå
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Uff.. Jeg håper ikke at dette byr på problemer for min venninne. Eh... dette skulle du vel ha tenkt på litt før? Du kunne jo ha snakket med venninnen din og sagt fra at du kom til å varsle kona dersom forholdet ikke tok slutt (uten at du har noe med det). Synes du har opptrådt illojalt overfor venninnen din. Ville ikke hatt en sånn venninne som deg. Dere som mener at hun handlet riktig, hva mener dere om lojalitetssvikten overfor venninnen? Uproblematisk oppførsel i et venninneforhold? Anonymous poster hash: 75629...fe6 2
Red-Ruby Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Jeg syns faktisk at det var bra. Denne "ikke bland deg i hva andre gjør" betyr samme for meg som "ikke bry deg og pass på deg selv så slipper du å ha det kjipt" Hadde typen min vert utro så håper jeg at noen hadde fortalt det til meg. 24
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Jeg synes det er bra folk sier fra om slikt... Den "regeln" om at en ikke skal blande seg oppi andre folks liv er tull. Herregud, Hvis min Mann hadde vært utro så ville jeg ha visst det.. ikke gått rundt i uvitenskap fordi folk liksom ikke skal blande seg. Det er så typisk norsk, ikke rart det er så stort antall depressive i dette landet. Det viser jo bare at folk bryr seg og er bekymret, hva er så farlig me det? Hvis vedkommende tar feil så er det jo bare å få klarhet i det, værre er det faktisk ikke. Anonymous poster hash: bc263...497 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Og hvis jeg hadde funnet ut an venninnen min visste at min Mann har vært utro, så hadde jeg følte et enormt svik fra henne. Anonymous poster hash: bc263...497 11
Red-Ruby Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Og hvis jeg hadde funnet ut an venninnen min visste at min Mann har vært utro, så hadde jeg følte et enormt svik fra henne. Anonymous poster hash: bc263...497 nettopp.Jeg tror det ser svart ut for folk som opplever utroskap og de blir skeptiske til alle andre rundt seg også. Hvis jeg hadde vist at venninnen min eller andre visste om det uten å informere meg hadde jeg følt at de ikke brydde seg. 4
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 nettopp.Jeg tror det ser svart ut for folk som opplever utroskap og de blir skeptiske til alle andre rundt seg også. Hvis jeg hadde vist at venninnen min eller andre visste om det uten å informere meg hadde jeg følt at de ikke brydde seg. Ja utroskap er et så stort svik at selv om det er vondt å få vite det, vil jeg heller at noen skal fortelle meg det enn å bli lurt. Og jeg kommer definitivt til å fortelle hvis jeg oppdager utroskap.
Red-Ruby Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Ja utroskap er et så stort svik at selv om det er vondt å få vite det, vil jeg heller at noen skal fortelle meg det enn å bli lurt. Og jeg kommer definitivt til å fortelle hvis jeg oppdager utroskap. "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv" Dessverre er det mange som også er blindet av kjærligheten, og de kommer ikke til å rettet hatet sitt mot den som fortjener det,men mot deg, så jeg skjønner litt at folk ikke vil blande seg.
Mike Waters Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Når er det ikke slik at alle ønsker å vite så det kan jo være lurt å ta det inn i regnestykket før man tilegger andre å være klin lik seg selv. 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 Når er det ikke slik at alle ønsker å vite så det kan jo være lurt å ta det inn i regnestykket før man tilegger andre å være klin lik seg selv. Det går jo an å spørre, det er jo ikke så utrolig vanskelig. Uansett, synes jeg det er motbydelig at folk bryr seg såpass lite om vennene sine, eller om medmennesker for den saks skyld. Folk velger heller å komme med unnskyldninger for å rettferdiggjøre sitt valg, enn å komme i en ukonfortabel sitasjon som faktisk kan være avgjørende for en annen person sin lykke. Det er egentlig ganske trist. Anonymous poster hash: bc263...497 4
Mike Waters Skrevet 27. september 2013 #16 Skrevet 27. september 2013 Det går jo an å spørre, det er jo ikke så utrolig vanskelig. Uansett, synes jeg det er motbydelig at folk bryr seg såpass lite om vennene sine, eller om medmennesker for den saks skyld. Folk velger heller å komme med unnskyldninger for å rettferdiggjøre sitt valg, enn å komme i en ukonfortabel sitasjon som faktisk kan være avgjørende for en annen person sin lykke. Det er egentlig ganske trist. Anonymous poster hash: bc263...497 "Hei, vil du vite om partneren din er utro eller ei?" Ja, det fungerer nok utmerket Jeg har ikke sagt noenting om hva man bør eller ikke bør gjøre i en slik situasjon, det vil mest sansynlig avhenge av omstendighetene, forholdet, vær og vind..... Jeg er ikke typen som kategorisk uten unntak står på mine fastlåste prinsipper og tilegger alle andre å følge de fordi det liksom er en overordnet og fantastisk moral som absolutt alle må leve etter. Jeg poengterte kun at ikke alle ønsker å vite, og det kan være lurt å bruke hue før man blander seg inn i noe man strengt tatt egentlig ikke har noe med. Noen ganger kan det være lurt å si ifra, andre ganger ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 "Hei, vil du vite om partneren din er utro eller ei?" Ja, det fungerer nok utmerket Jeg har ikke sagt noenting om hva man bør eller ikke bør gjøre i en slik situasjon, det vil mest sansynlig avhenge av omstendighetene, forholdet, vær og vind..... Jeg er ikke typen som kategorisk uten unntak står på mine fastlåste prinsipper og tilegger alle andre å følge de fordi det liksom er en overordnet og fantastisk moral som absolutt alle må leve etter. Jeg poengterte kun at ikke alle ønsker å vite, og det kan være lurt å bruke hue før man blander seg inn i noe man strengt tatt egentlig ikke har noe med. Noen ganger kan det være lurt å si ifra, andre ganger ikke. Såklart gjelder ikke den samme Regel for alle. Jeg Forteller heller ikke min venninne at mannen er utro om hun ikke ønsker å vite det. Og å spørre spm slik du gjorde er selvfølgelig ikke det jeg mener heller, det går jo an å være litt kreativ, å spørre på en måte slik at vedkommende ikke skjønner det. Anonymous poster hash: bc263...497
Havbris Skrevet 27. september 2013 #18 Skrevet 27. september 2013 Hvor kreativ kan man være uten at den andre skjønner poenget? 5
Mike Waters Skrevet 27. september 2013 #19 Skrevet 27. september 2013 (endret) Og å spørre spm slik du gjorde er selvfølgelig ikke det jeg mener heller, det går jo an å være litt kreativ, å spørre på en måte slik at vedkommende ikke skjønner det. Anonymous poster hash: bc263...497 Vel, lykke til med den kreativiteten Det finnes ingen altrusime. Du forteller det fordi du selv ville likt å vite det, ikke fordi din venn nødvendigvis vil høre det. Ingen kreative spørsmål kan forberede noen på noe slikt, så fortell det gjerne.................men vær forberedt på å ta del i et helvete du kansje ikke helt forstår utfallet av. Endret 27. september 2013 av Mike Waters
Havbris Skrevet 27. september 2013 #20 Skrevet 27. september 2013 Jeg har en vennine som tydelig har formidlet at om mannen hennes hadde seg et knull på byen så vil hun ikke vite om det. Er jeg da uansvarlig når jeg ikke etterkommer hennes ønske hvis jeg visste at han hadde hatt seg et knull?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå