Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eks gjorde det slutt for en uke siden, etter litt over et år sammen.. Vi var enige om det da vi begge føler at vi har mistet litt følelser for hverandre. Jeg møtte tilfeldigvis på en gammel bekjent som jeg ikke hadde sett på et par år og han spurte om vi skal gå ut og ta en øl en dag.. Vi hadde veldig god kjempe for et par år siden (gjorde aldri noe, bare småflørtet) og jeg merket at kjemien var like god da jeg møtte på han ute. Jeg har jo litt lyst til å møte han.. Men hvor lenge skal jeg vente med å møte han av respekt for min eks? Skal jeg tenke på han i det hele tatt? Hvor lang tid brukte du fra det ble slutt til du var på date?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du og eksen gjorde det slutt fordi dere begge manglet følelser og du er over han er det vel ikke noe problem. Er jo aldri koselig at en eks går inn i noe nytt etter en uke, men synes ikke man kan la sjansen gå fra seg heller. Du kan jo bare ta det sakte og bruke den tiden du trenger! Se på han nye som en venn i første omgang. Eksen din trenger vel ikke vite noe! Er jo ingen regler for hvor lenge man bør vente, så lenge det ikke er for å ha en rebound. Vanskelig å kontrollere når man møter noen man faller for!

Skrevet

Men er det en date eller skal dere bare ut og ta en øl? Hva legger din bekjente i det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det har noe betydning hva bekjenten legger i dette eller hvor lenge det er siden det ble slutt mellom deg og eksen. Har du lyst har du lov. Det å følge regler og tenke over hva andre mener setter bare begrensninger for oss selv. Gjør det DU har lyst til!

Skrevet

Gjør det du har lyst til, din oppgave i livet er ikke å blidgjøre alle andre ved å følge usynlige regler som er så diffuse og varierende at ingen egentlig vet hva som gjelder :)

Skrevet

Men er det en date eller skal dere bare ut og ta en øl? Hva legger din bekjente i det?

TS her. Det heller mer mot en date enn en vanlig øl, vi hadde lyst til mer for et par år siden, men siden vi bodde så langt fra hverandre så bestemte vi oss for å ikke gjøre noe. Men nå har han flyttet til der jeg bor, og tilfeldighetene gjorde at vi møttes og utvekslet noen ord! Takker for svar :) og jeg vet at jeg ikke burde tenke på esken, men han har vært en stor del av livet mitt i det siste året så jeg er veldig glad i han og vil ikke gjøre noe som kan såre han..

Anonymous poster hash: b60be...f4c

Skrevet

Av respekt for eks? Altså, om forholdet er avsluttet, så er du fri til å gjøre som du vil 5 minutter etter bruddet. Men de fleste velger å drøye for sin egen del, fordi man gjerne har litt savn/sorg å bearbeide etter et feilet forhold. Om du føler deg klar for det så kjør på.

Skrevet

Jeg vet at mange kvinner trenger litt tid på å komme seg etter et forhold, så kanskje du ødelegger en potensiell fremtid med han nye fyren ved å møte han for tidlig etter et brudd.

Selv bryr jeg meg ikke hvor lang tid. Ble slutt med eksdama for en stund siden, 3 dager etter møtte jeg en annen jente på date. 4 dager etter det igjen hadde jeg sex med en annen jente. Datet begge en stund.

Skrevet

Jag råkade träffa min nuvarande man strax efter uppbrott från ex-et.

Råkade.

För jag var inte alls inställd på att träffa nån ny. Efter över 8-9 månader med tvivel, förhållande på paus, delade tankar, besvikelser, och en sambo som inte förstod så hade jag äntligen gjort slut.

Fördrev lite tid på Internet, fick kontakt med en man, tyckte efter två månader att jag behövde göra något kul och spännande och tog en weekend i Oslo för att träffa honom. Wow - vilka känslor.

Även om jag inte hade kontakt med min nuvarande man medan jag var i förhållande, och förhållandet hade varit på hold och i kris en längre tid utan att någon av oss hade en annan så "VISSTE" mitt Ex att jag haft en annan hela tiden. Jo, det visste han. Det talade han också om för våra gemensamma vänner, hur lömsk och bedragande jag var som bara sög ut honom och kastade ut honom när jag hittat nåt nytt.

Det är den "sanning" vissa vänner lyssnade på.

Andra förstod att han bara var väldigt krossad.

Jag hade önskat att vara singel längre, att ha fått njutit av mitt egenfunna liv längre - men när kärleken slår ner, då valde jag att ta emot den. Det ångrar jag inte i dag.

Är ni överens om splitten ser jag ingen anledning till att vänta med att ta en öl och se om det finns något där-.

Skrevet

Så lenge det er helt slutt med din eks, har du da all mulig rett til å gjøre hva du vil. Allikevel, hvis jeg hadde vært i dine sko, ville jeg ligget VELDIG lavt i terrenget med den nye, av hensyn til eksens følelser.

Anonymous poster hash: 27506...a7c

Skrevet

Hva er dette pisset med at en bør ta hensyn til eksen egentlig?

Det er en eks, og det er nok en grunn for det. Og man går ikke bakover i tid, eller står stille etter et brudd, pga eksen sine ønsker. Dessuten, hvorfor ble det brudd? Hvordan har stemningen vært under bruddet? Og hvordan ble ønskene ivaretatt under hele oppholdet? Dette er avgjørende for hvordan noe blir etter bruddet.

Skal vi snakke om RESPEKT, så bør det og sies at det er VELDIG lite respektløst av eksen å reagere på noe som helst, for å motvirke den nye sin lykke.

Har en av dem funnet en ny, så burde den andre ønske vedkommende lykke til og alt vel videre. Og hvert fall ikke ha noen forventninger rundt noe annet.

Dét er respekt ! Når man respekterer eksen såpass at en ikke vil stå i veien for en ny kjærlighet. Ei føle på noe press for å gjemme seg eller holde tilbake, eller en annen fjortis oppførsel. Uavhengig av hvor lang tid det har gått - etter bruddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...