AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Har vært sammen med typen i litt over tre år nå, vi er begge i starten av tjueårene. De to siste sommerene har vi vært på en sydentur sammen bare vi to. Nå i dag tok han plutselig opp at han ikke syns det er nødvendig å dra til syden hvert år. Selv syns jeg dette er litt viktig å komme seg bort fra alt og endelig ha litt tid bare oss to og ikke minst oppleve noe sammen. Jeg synes dette er spesiellt viktig i og med at vi ikke treffes noe mye ellers, og har generellt en travel hverdag begge to. Prøvde også å spørre om vi eventuellt kunne ta en londontur eller annen weekendtur isteden, men han synes fortsatt reising er unødvendig. Selv syns jeg reising er utrolig gøy og spennende! Noen som har noen tips for å få han til å ha lyst til å reise? Eller burde jeg bare innse at følelsene hans kanksje har daffet litt av for meg og at det er derfor han ikke vil reise? En annen ting jeg har lurt litt på om vi egnetlig er en så god match når vi er så ulike på dette med reising, ser for meg at det kan bli mye krangel framover. Anonymous poster hash: 3ab65...630
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Kan du ikke reise med en venninne når du nå er ilag med en sofagris? 7
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Sydentur/ annen tur sammen annenhvert år og hjemmeferie (dersom det er det han ønsker) annenhvert år? Kan du lufte den ideen for han?
Gjest Geesus Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Ikke alle som liker å reise, ikke noe galt med det. Men forslaget over er jo ikke så galt, hva med annenhvert år? Eller kanskje han heller mer mot camping turer? 1
jessica90 Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Kan du ikke reise med en venninne når du nå er ilag med en sofagris? Jeg er enig i henne i dette. Hvis han ikke vil så dra med venninne. Så få du gjøre hva du liker ,så få han gjøre hva han liker.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Jeg er enig i henne i dette. Hvis han ikke vil så dra med venninne. Så få du gjøre hva du liker ,så få han gjøre hva han liker. Jepp og alle er fornøyde. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Det er ikke alle som er like glad i å reise. Jeg ser på det mest som styr og stress. Foretrekker ferier hjemme faktisk. Mye å finne på her, dagsturer til andre byer, eller på tur i skogen. Anonymous poster hash: 90f8d...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Problemet er bare at så lenge vi er hjemme, så får jeg ikke ordentlig tid med han. Da er det hele tiden andre ting som forrstyrrer. Har lyst på litt tid der det kun er oss to. Reise kan jeg selvsagt gjøre med venner også, men vil så gjerne ha den uken der det bare er meg og typen. Anonymous poster hash: 3ab65...630 1
Havbris Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Du får spørre han om han kan finne et alternativ til hva dere kan finne på sammen. Og så kan du jo spørre om han er enig i at det er viktig at dere har tid sammen. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Har vært sammen med typen i litt over tre år nå, vi er begge i starten av tjueårene. De to siste sommerene har vi vært på en sydentur sammen bare vi to. Nå i dag tok han plutselig opp at han ikke syns det er nødvendig å dra til syden hvert år. Selv syns jeg dette er litt viktig å komme seg bort fra alt og endelig ha litt tid bare oss to og ikke minst oppleve noe sammen. Jeg synes dette er spesiellt viktig i og med at vi ikke treffes noe mye ellers, og har generellt en travel hverdag begge to. Prøvde også å spørre om vi eventuellt kunne ta en londontur eller annen weekendtur isteden, men han synes fortsatt reising er unødvendig. Selv syns jeg reising er utrolig gøy og spennende! Noen som har noen tips for å få han til å ha lyst til å reise? Eller burde jeg bare innse at følelsene hans kanksje har daffet litt av for meg og at det er derfor han ikke vil reise? En annen ting jeg har lurt litt på om vi egnetlig er en så god match når vi er så ulike på dette med reising, ser for meg at det kan bli mye krangel framover. Anonymous poster hash: 3ab65...630 Han sier ikke at han ikke vil til syden, men bare at det ikke er nødvendig hvert år. Har han ikke fortalt om hvordan han liker å tilbringe feriene? Er det noe spesielt i sydenferiene som han mistrives med, og kan dere gjøre ting anderledes neste gang? Her må kommunikasjon til, mellom dere. Slike ting er det greit å ha avklart før man blir sammen eller tidlig i forholdet, slik at man vet at man har de samme ønskene for det å reise på ferie sammen, det å ha tid sammen, og at man har de samme ønskene for andre ting som betyr mye for deg og for han (som f.eks det med ønske om å få barn, ønske om å gifte seg, jobbplaner osv). Her må også kommunikasjon til, dersom dere ikke har snakket sammen om de tingene i livet som er viktige for dere begge to.
Adhara Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Tråden er ryddet for tulleinnlegg Mvh Irrlys, mod.
Gjest Tirkes Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Beste ferien vi noensinne har hatt sammen for samholdet og "bare oss to" hittil er 6 dagers vandring i Rondane, med sekk på ryggen og krangling med telt og myggnetting hver kveld. Mye latter og smil og gode samtaler. Man tråkker jo rundt mye, og jeg har hodet som regel fullt av endorfiner når jeg vandrer i fjellet, mer enn etter trening. På andre ferier har vi alltid hatt en diskusjon eller to. Ikke krangling, men kanskje ikke vært helt enige om vi skal dit eller dit, spise ute der eller her og MÅ du virkelig i operaen? Du forstår jo ikke tjekkisk... Jaja, jeg får bli med. Men denne fjellturen var alt positivt. Til og med gnagsårene og myggstikkene tok vi med godt humør. 1
Gjest Evans Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Det er jo ikke alle som liker sydenferier, eller reiser til utlandet. Kanskje han vil spare litt penger også - det koster jo alltids litt med utelandsturer. Det er jo mye dere kan gjøre hjemme, bare dere to også. Dere kan reise inn til nærmeste by - bare dere to. Ha date kvelder ute med kino og middag. Sove ute i skogen en helg. Eller som Tirkes sier: reise på en fjelltur.
crazypower Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Er jo dyrt å reise er ikke alle som vil heller bruke penger på det, og prioriterer heller andre ting.
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 Jeg tror jenter generelt er MYE mer glad i reising enn gutter, og jeg tror det skyldes at gutter er mye flinker til å koble av, mens jentene på en måte må tvinge seg selv til det ved å forlate "stresset" i hverdagen slik at de ikke lenger har mulighet til å gjøre alt de burde gjøre.
Gjest ildhane Skrevet 27. september 2013 #16 Skrevet 27. september 2013 Jeg er ikke glad i å reise på typiske sydenturer, det gjør meg stresset av å dra til et sted jeg kan føle meg helt hjelpesløs og rådvill. og om dama i tillegg underbevisst har pekt meg ut som leder er det ikke noe moro. Kun med dama foretrekker jeg skogturer og båtturer i innsjøer, til utlandet må jeg desverre si at jeg foretrekker kompisser eller en gjeng med godt driv og samme interesser som meg. ikke bare sitte på hotellet, spise ute, shoppe og stranda.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 Jeg har hatt lignende problemstilling med min kjæreste. Jeg, mann, er ikke så interessert i å reise hele tiden. Hun vil gjerne reise 3-4 ganger iløpet av året. Men det dette og mange andre "samlivskonflikter" koker ned til er jo 2 individer vil forskjellige ting. Og da må jeg spørre dere, slik som jeg ofte spør min kjæreste når vi ikke kommer noen vei i diskusjonen: "DU vil, jeg vil ikke. Hvorfor skal JEG gi meg og ikke du?"
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2013 #18 Skrevet 27. september 2013 Kan du ikke reise med en venninne når du nå er ilag med en sofagris? Hjelpes
MissEi Skrevet 27. september 2013 #19 Skrevet 27. september 2013 Ikke alle liker å reise, så tror du må finne ut hva som er viktigest mannen eller reise ?
Luckiness Skrevet 27. september 2013 #20 Skrevet 27. september 2013 Tror ikke dette handler om at han har fått mindre følelser for deg. Tror heller det handler mer om at han ikke er like reiselysten som deg. Det kan jo hende at han var med deg til syden de andre årene, fordi dere var i et nytt forhold og han ikke ville skuffe deg? Det er vel bedre at han er ærlig om det, enn at han blir med deg på tur selv om han innerst inne ikke ønsket å reise. Du kan jo spørre om det er steder han kunne tenke seg å reise til? Kanskje han egentlig ønsker å reise til helt andre steder enn deg. Og så kan du jo spørre om det ville vært kjekkere for han med en tur hvor dere hadde dratt med f.eks et vennepar av dere. Kanskje du og hun andre har felles interesser dere kan gjøre på turen, mens din kjæreste og kompisen har andre interesser de ønsker å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå