Gå til innhold

Påvist intolleranse - kaste mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått påvist en intolleranse, og har huset fullt av mat som jeg ikke tåler, Jeg bor alene, og mye av maten er halvspist så jeg har ikke så lyst til å gi det bort. Dilemmaet er om jeg skal spise opp all maten selv og fortsette å være dårlig i magen og slapp, eller om jeg skal kaste alt sammen og begynne på diett med en gang. Det er flere bæreposer med mat. Hvordan har andre løst dette?

Anonymous poster hash: 6077d...ea7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det bort til noen som setter pris på det?

Anonymous poster hash: 54b37...d66
Skrevet

Herregud, kast det nå bare om du ikke kan gi det bort

Anonymous poster hash: 89679...1ce

• Liker 3
Skrevet

Kast det. Hjelper det noen om du spiser det? Det er jo bare selvpining.

Anonymous poster hash: 65fda...92d
  • Liker 1
Skrevet

Kast det, det er jo ikke sånn at du taper noe på det. For de pengene har du brukt allerede.

Anonymous poster hash: 7ea03...fd5
Skrevet

Ja, det er jo selvpining. Men jeg misliker å kaste mat så jeg synes det er vanskelig å bare kaste alt sammen.. Men er det vanlig å kaste maten når man er i denne situasjonen?

Skrevet

Ja, såklart! Tåler du det ikke så tåler du det ikke.

Gi det bort eller kast det. Sikkert noen som blir happy for gratis mat

• Liker 2
Skrevet

Gi det bort :)

Anonymous poster hash: 495a7...667
Skrevet

Gi det bort :)

Anonymous poster hash: 495a7...667

Men ikke til disse sigøynerne som henger overalt. De kaster alt når du ikke ser det.

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har du kanskje venninner/venner som hadde satt pris på å få litt?

Har ofte gjort bomkjøp og kjøpt ting jeg ikke liker. Da har venner som liker det fått det.

Samme om jeg har mat som jeg ikke rekker å bruke opp før det går ut på dato osv

Skrevet (endret)

DusteKG!!!!

la inn lenker til mange sider på facebook.Men ikke en h*** link funker.

Du finner flere grupper på facebook

https://www.facebook.com/groups/223633587731621/

https://www.facebook.com/groups/323334564373921/

https://www.facebook.com/groups/sammenforosloakershusarveside/ - sammen for Oslo /akershus,gruppe som hjelper til

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg vil virkelig ikke gi bort halvspist mat. Fra før visste jeg at jeg ikke tåler gluten så jeg har en masse glutenfrie brød i fryseren, men nå har jeg fått påvist melkeintolleranse. Jeg kjenner ingen som vil ha disse brødene og jeg gidder ikke kjøre milevis for å gi de bort. Så jeg tror jeg like gjerne spiser opp alt selv.

• Liker 1
Skrevet

Vel, om du vurderer å spise det opp fordi du ikke liker å kaste mat tenker jeg du ikke har spesielt kjipe symptomer og muligens ikke er så rammet/har intoleransen likevel?

Man kutter jo selvsagt på dagen om man vet om en intoleranse som fører til at man er dårlig.

Anonymous poster hash: b9316...b94
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil virkelig ikke gi bort halvspist mat. Fra før visste jeg at jeg ikke tåler gluten så jeg har en masse glutenfrie brød i fryseren, men nå har jeg fått påvist melkeintolleranse. Jeg kjenner ingen som vil ha disse brødene og jeg gidder ikke kjøre milevis for å gi de bort. Så jeg tror jeg like gjerne spiser opp alt selv.

Kom disse symptomene dine så plutselig på, siden du allerede hadde kjøpt inn og laget så mye mat som du har oppdaget nå at du ikke tåler?

Skrevet

Nei, jeg har lenge hatt plager. Først fikk jeg beskjed om å fortsette å spise som jeg gjorde frem til etter at prøver ble tatt og i en periode etter det i tilfelle set måttes ta nye prøver. Jeg hadde egentlig ikke time på sykehuset før om to måneder, men så fikk jeg en avbestilt time. Derfor har jeg så mye mat i hus.

Skrevet

Hvorfor ikke bare beholde det i hus til besøk og lignende?

Dessuten er det flere undersøkelser relatert til intoleranse som krever at du spiser normal kost for utredning. Vent ihvertfall en stund før du kaster maten, det kan komme flere utredninger.

Skrevet (endret)

Hvis det er slik en byrde for deg å gi det bort så kast det, da vel. Du sier at du ikke har noen å gi det til og ikke gidder å bruke tid på det, da ser jeg ikke hvorfor du spør her. Jeg hadde personlig hørt med et par venninner om de var interesserte, men hvis du ikke har venninner i nærheten så la være. Mine venninner står meg så nære at de vanligvis kan finne på å spise resten av en brødskive jeg har begynt på.

Endret av Glynis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...