Vill Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Hei! Eg har veldig lyst til å lage ei flott kake til mi flotte svigermor som har bursdag. Eg googler i veg for harde livet etter inspirasjon. Er det nokon som kan tipse om ei kjempegod, stilig eller kreativ kake? Det gjør sjølvsagt ingenting om den er relativt enkel å lage. Vil gjerne pynte den ganske fint også, men har lite erfaring. Har tenkt på regnbuekake, ei god sjokoladekake eller noko? Cakepops? Kaka må vere melkefri, men stort sett finnes det gode erstatninger for smør, melk og slikt, så det kan eg nok bytte ut sjøl i oppskriften
Gjest Lillesiren Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Ikke akkurat kake, men: blåbærpai: Uhyre enkelt og sinnsykt godt! Smuldredeig: - 100 gr sukker - 100 gr hvetemel - 100 gr havregryn - 100 smør 300 gr frosne bringebær + litt sukker og maizenna blandes. Strø smuldredeig over og stek 15-20 min på 180 grader.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Ikke akkurat kake, men: blåbærpai: Uhyre enkelt og sinnsykt godt! Smuldredeig: - 100 gr sukker - 100 gr hvetemel - 100 gr havregryn - 100 smør 300 gr frosne bringebær + litt sukker og maizenna blandes. Strø smuldredeig over og stek 15-20 min på 180 grader. Bare bringebær i en blåbær pai? Anonymous poster hash: 7b4e3...c50 9
muttra Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 husk at margarin inneholder melk, melange og soft i blå innpakning er melkefri, mens grønn er med melk, en enkel kake som kan spises av de som ikke har diabetes, og som barn også som regel liker 4 eggehviter 4 dl sukker stivpiskes 1 dl kokende vann 5 pl gelatin som løses opp i vannet haes i marengsen i en tynn stråle mens mikseren går for fullt, la mikseren gå i ca 5 minutt til, til det er avkjølt, sett en springform ring opp ned på et kakefat og hell marengsen i og glatt den litt ut, sett kaldt for stivning, pynt kan være knuste nonstop over toppen, eller revet sjokolade, eller 1,5 pl kokesjokolade smeltet i vannbad med en ss nøytral matolje, strøket utover toppen, og fått halvstivne og litt kokosmasse strødd over, eller litt friske bær, grensene for pynt er fantasien, men med smeltet og stivnet sjokolade så blir den litt vanskelig å skjære stykker av, når den skal serveres så før en kniv mellom kaka og ringen og løft ringen av serveres gjerne med opptinte bær til , da får saften av de opptinte bærene trekke inn i marengsen og gjøre den mindre søt og mer frisk på smak
Gjest Tirkes Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Tropisk Aroma. Kraftig sjokoladesmak, kan lages et par dager i forveien (for den blir bare god av å stå et par dager i kjøleskapet). Kan pynte den enkelt, eller så avansert du vil. Finnes masse gode oppskrifter på nettet.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Cafe Sting sjokoladekake. Anonymous poster hash: dad24...8a2
Luckiness Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Cakepops! Som på bildet mitt... Men har aldri prøvd det selv og har ingen oppskrift. Men finnes vel kjempemange oppskrifter på nettet. Disse kan du jo også pynte etter ønske. Dere som har prøvd cakepops... Var det til forventningene deres? Eller er det bare en "trend-kake" og ikke noe mer enn det?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Er virkelig cake-pops tingen til svigermor, altså? Anonymous poster hash: 7aefc...d31 4
Vill Skrevet 27. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2013 Takk for svar! Er har ei ung og sprek svigermor, så ho blir nok glad for cake pops også. Skal google oppskrifter på dei andre forslaga Trur det blir cake pops, men kanskje ei kake eller pai i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Cake pops inneholder vel noe slags ost som har melk i seg? På www.detsoteliv.no kan du søke på oppskrifter uten melk Anonymous poster hash: 71a39...a58
Vill Skrevet 27. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2013 Tenkte å bare ta ei kakeoppskrift og lage i cake pops-jern. Det er eg som har melkeallergi, så eg passer godt på. Nokon som har prøvd cake pops-jern før? Kan eg ta ka som helst kakerøre? Eg har aldri prøvd før.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Pavlova slår aldri feil :-) Jo. Det smaker grusomt.Anonymous poster hash: f4358...95d 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Tenkte å bare ta ei kakeoppskrift og lage i cake pops-jern. Det er eg som har melkeallergi, så eg passer godt på. Nokon som har prøvd cake pops-jern før? Kan eg ta ka som helst kakerøre? Eg har aldri prøvd før. Jeg har bare sett cake pops-oppskrifter som består av kakesmuler og smøreost. Høres skikkelig ekkelt ut spør du meg, din versjon er mye bedre. Er redd det kan bli litt vanskelig å steke runde kakekuler, har ikke sett noen oppskrifter som gjør det på den måten. Anonymous poster hash: 71a39...a58
Vill Skrevet 27. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 27. september 2013 Huff, ja dei vanlige høres ut som litt for mykje av det gode? Med cake pops-jern blir det vel som ei kakekule med glasur/sjokolade utenpå tenker eg
Gjest Lillesiren Skrevet 28. september 2013 #16 Skrevet 28. september 2013 Bare bringebær i en blåbær pai? Anonymous poster hash: 7b4e3...c50 Gikk en smule fort i svingene der ja 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #17 Skrevet 28. september 2013 Ingenting slår pavlova pyntet med masse bær! Anonymous poster hash: 26dc9...184 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #18 Skrevet 28. september 2013 Huff, ja dei vanlige høres ut som litt for mykje av det gode? Med cake pops-jern blir det vel som ei kakekule med glasur/sjokolade utenpå tenker eg Litt for mykje av det ekle (ost eller kva det no er dei blandar i). Kakekule med glasur kan eg gå med på, det høyres artig ut. Anonymous poster hash: 71a39...a58 1
Vill Skrevet 28. september 2013 Forfatter #19 Skrevet 28. september 2013 Flott fleire er enig :D Då skal eg snart komme igang og prøve :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå