Gå til innhold

Kynnere og nedpress i uke 24

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ååå, jeg er så lei...

Har så mye kynnere fortiden, og sånn nedpress at det føles som noe er på vei ut mellom bena mine! Avogtil er det vondt å sitte også, blir liksom helt øm nedentil..

Flere som har dette? Så tidlig? Har ikke hatt det sånn i mine tidligere sv.skap, og nå har jeg bekkenløsning itillegg..

Anonymous poster hash: a8edd...0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt første svangeskap jeg har nå, og har tenkt flere ganger over hvordan nedpress som kommer mot slutten skal være, fordi jeg føler at jeg har det nå.

Føler meg litt bevegelseshemmet også, armer og bein er frie , men magen bestemmer på en måte, hehe. må liksom være forsiktig.

Har også kynnere, hvis det er det man har når magen blir stram og man kjenner skikkelig hvor babyen er på en måte? Det som er kynnere vel? Første gang, så har ikke akkurat peiling. Er i uke 26

Anonymous poster hash: 2141d...716
Skrevet

Det er kynnere ja og har man mye av det så må man ta det med ro, blir det for mye/ofte så kan kynnerne utvikle seg til rier, og dere vil vel ikke føde i uke 24 og 26? Så ta det med ro jenter :) Får dere ekstra mye kynnere på jobb så må dere få ta flere pauser eller få en sykemelding.

Nedpress har jeg hatt litt til og fra (er 37 uker) siden ca uke 20 og har fått beskjed om at hvis det ikke er mye så gjør det ikke noe, men er det mye så ta det opp med legen.

Anonymous poster hash: ec948...207
Skrevet

Ååå, jeg er så lei...

Har så mye kynnere fortiden, og sånn nedpress at det føles som noe er på vei ut mellom bena mine! Avogtil er det vondt å sitte også, blir liksom helt øm nedentil..

Flere som har dette? Så tidlig? Har ikke hatt det sånn i mine tidligere sv.skap, og nå har jeg bekkenløsning itillegg..

Anonymous poster hash: a8edd...0d9

Jeg hadde det sånn i uke 24. For min del endte det med sykehusinnleggelse pga alt for kort livmorhals og truende prematur fødsel.

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål- men kan livmorhalsen forkortes utover svangerskapet?

Hadde innvendig UL i uke 11 uten kommentarer på det- men kjenner som TS her endel nedpress i perioder. Får dog ikke sterke kynnere- men har jo ofte ett "strekkaktig" ubehag i magen uten at jeg synes det likner noe på kynnere.

Må man ta GU hos lege/jordmor for å sjekke om man har endel nedpress i 2 trimester?

Jeg er førstegang og ser endel andre nevne at det er mest vanlig for flergangs.....

Anonymous poster hash: fc28d...b14

Skrevet

Selvfølgelig kan livmorhalsen forkortes utover i svangerskapet, men ikke den delen du tenker på. Faren ved at livmorhalsen forkortes er at den begynner å åpne seg innenfra slik at den indre delen blir videre og videre. Dette er ikke noe som kan sees ved en vanlig GU og kan kun sjekkes vha vaginal ultralyd.

Dette er ikke noe man sjekker etter med mindre man har uttalte symptomer på at noe ikke er som det skal, er konisert eller har en historie med forkortet livmorhals i svangerskap.

Skrevet

Selvfølgelig kan livmorhalsen forkortes utover i svangerskapet, men ikke den delen du tenker på. Faren ved at livmorhalsen forkortes er at den begynner å åpne seg innenfra slik at den indre delen blir videre og videre. Dette er ikke noe som kan sees ved en vanlig GU og kan kun sjekkes vha vaginal ultralyd.

Dette er ikke noe man sjekker etter med mindre man har uttalte symptomer på at noe ikke er som det skal, er konisert eller har en historie med forkortet livmorhals i svangerskap.

Hva definerer man ca som "uttalte symptomer"?

Når vil du si det er normalt, og når er det unormalt - eller iallefall slik at man bør sjekke det?

Anonymous poster hash: fc28d...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...