Gå til innhold

Blitt så erfaren med menn, det kjeder meg/ hva er ekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og gjennomskue alt og alle på forhånd.. jeg ser ett nøyaktig mønster i hvordan de går fram, og det kjeder meg.. lett og vite hvordan man skal holde på interesse, hvilke grep man skal ta for å trigge, ikke miste osv.. men jeg er lei..- jeg vil ha ha en som er annerledes, der er jeg veldig uerfaren- så damer, hvordan er EKTE kjærlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og gjennomskue alt og alle på forhånd.. jeg ser ett nøyaktig mønster i hvordan de går fram, og det kjeder meg.. lett og vite hvordan man skal holde på interesse, hvilke grep man skal ta for å trigge, ikke miste osv.. men jeg er lei..- jeg vil ha ha en som er annerledes, der er jeg veldig uerfaren- så damer, hvordan er EKTE kjærlighet?

Svært nære og gode kjærlighetsforhold utvikler ofte ut av et godt vennskap.

Kanskje du kan prøve i en periode å bli kjent med noen gjennom f.eks en interesse som du har, og ikke ha fokus på partnerforhold men på vennskapsforhold?

Skrevet

Takk til deg over her, det var en god ide- jeg får satse på vennskap i stedet:) :blomst:

Skrevet

Her kan du gratis lese en fabelaktig bok om kjærlighet:

http://www.nb.no/nbsok/nb/783102d08b732d08f337040ef6960542?index=0#0

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart meg, men det er nå en gang slik at jeg lurer på om kjærlighet egentlig eksisterer? ...må tygge litt på den der merker jeg..

Jeg vet det eksisterer mellom foreldre/barn- men mellom en mann og en dame?? .. hvis det bare er noe jeg innbiller meg eksisterer gidder jeg nemlig ikke bruke mer tid på det

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart meg, men det er nå en gang slik at jeg lurer på om kjærlighet egentlig eksisterer? ...må tygge litt på den der merker jeg..

Jeg vet det eksisterer mellom foreldre/barn- men mellom en mann og en dame?? .. hvis det bare er noe jeg innbiller meg eksisterer gidder jeg nemlig ikke bruke mer tid på det

Ikke på samme måte, ikke like sterkt. Den dagen du får barn vil du oppdage at all annen kjærlighet kommer i bakgrunnen, blir svakere, jevmført med den du føler for ditt barn.

Anbefaler deg heller å få barn på egen hånd enn med en fyr, så står du fritt til å søke etter en mann senere. Og fungerer det ikke så mister du ikke barnet. Da har du alltid den tryggheten.

Skrevet

Kjærlighet eksisterer og den modnes gjennom tid.

Det som kanskje kjeder deg er menn som spiller ett spill for å runde deg. Det finnes mer interessante personer der ute, som du faktisk vil ønske å bruke mye tid med, men disse kjedelige mennen kan også ha noe mer under overflaten, men da må du ta deg tid til å bli kjent slik at du kan gå mer i dybden.

Jeg tror kjærlighet modnes med å gjøre små hyggelige ting med hverandre stadig vekk. En hyggelig greie trigger en hyggelig respons, og noe hyggelig tilbake. Slik har vi det gående. En positiv spiral. :)

Kjefting er forbudt. Det knekker og dreper kjærlighet, men det er allikevel vesentlig å si klart ifra dersom man blir tråkket på, for å ta bort feil helt i begynnelsen, og stoppe eskalering.

• Liker 2
Skrevet

Det er sant, lei av spill. gjennomskuer alt nå, det er så demotiverende og lite oppmuntrene at jeg blir dårlig..

si meg, hvordan er en som er annerledes og ekte??

Skrevet

Takk til deg over her, det var en god ide- jeg får satse på vennskap i stedet:) :blomst:

Fint :)

Lykke til!

Skrevet

Det er sant, lei av spill. gjennomskuer alt nå, det er så demotiverende og lite oppmuntrene at jeg blir dårlig..

si meg, hvordan er en som er annerledes og ekte??

Man er åpen og ærlig om ting. Tenker ikke over hva man tjener på å si, men hva man ønsker å si, og hva man mener er riktig å si.

• Liker 2
Skrevet

Hei!

I denne boken av Erich Fromm (Om kjærlighet) er de forskjellige typene kjærlighet beskrevet.

http://www.nb.no/nbsok/nb/783102d08b732d08f337040ef6960542?index=0#0

Skrevet

Erich Fromm har skrevet mange gode bøker. Men akkurat den kan man med fordel hoppe over. Noe av det verste skvipet som har vært skrevet.

Hvorfor mener du det?

Hvilke bøker av Erich Fromm kan du anbefale?

Skrevet

Kjærlighet er vel et vennskap som er i flammer, der man prater om alt og samarbeider om dagliglivet + prøver å ordne opp om ting går galt eller flammene begynner å dø litt. Flørting og "spillet" er ikke kjærlighet, ei heller de følelsene du har i begynnelsen(betatt, forelska etc).

Skrevet (endret)

Det er mye som er ekte, og ikke alt det ekte er til å leve godt med, som f.eks. ekte drittsekker.

Jeg liker forresten L, og tror han er både ærlig og ekte, og samtidig behagelig.

Det finnes ekte entusiaster, og det som passer best er om entusiasmen er til din fordel, kanskje noe dere kan glede dere over sammen, eller kanskje netopp samværet med deg er en av de store entusiasmene?

Ekte kjærlighet er at man vil hverandre vel og ønsker sin kjære et optimalt liv, samt gjør ting for å bidra. Man er liksom ett fotballag som spiller hverandre gode.

Endret av I Grosny
Skrevet (endret)

Det aner meg at du har drevet med nettdating i en god (alt for lang) stund ... ?
Ta en pause!

*lang lengre lenge langer lunger, jeg skrev litt feil..

Endret av levelivet
  • Liker 1
Skrevet

Det aner meg at du har drevet med nettdating i en god (alt for lang) stund ... ?

Ta en pause!

*lang lengre lenge langer lunger, jeg skrev litt feil..

Nettet er en problematisk arena, som av natur også fører til mye dobbeldating. Det blir ofte ufokusert.

Det er egentlig bedre å gå på skoler og kurs, og lære folk å kjenne over litt tid før flørtinga drar seg til.

Skrevet

Hvor gammel er du og hva er din " historie" ift menn ?

Skrevet

åååå, :rolleyes: hvis du letter etter ekte kjærlighet.

Se på bollyd/indiske filmer så skjønner du fort hva ekte kjærlighet er.

Når du finer en er når du kan se framtid med den personen uten stopp, når du lager en vennskap til den du vil ha fram tid.Når begge to vet at de til hører sammen.

:hjerte:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...