Gå til innhold

Lekser i 6. kl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker deres barn gj.snittlig på lekser pr dag?

Mitt barn sitter i 2,5-3 timer daglig for å bli ferdig med ukeplanen til fredagene. Jeg synes det er veldig mye og de to siste uken har ikke barnet kunnet delta på trening pga leksene.

Synes leksene blir altoppslukende og vil derfor høre om dette er vanlig for 6. klassinger?

Anonymous poster hash: be04b...34f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ukeplanen skal vel også jobbes med på skolen?

Har en 7 klassing som sitter så lenge hvis han ikke deltar i timene ( han er ekstremt skolelei, og skolen er ikke et sted han trives, uten at vi trenger å gå mer inn på det her)

Når han deltar i timene og gjør det han skal på skolen, sitter han 30 min til 1 time daglig mandag-torsdag.

Er ikke meningen at ungen skal sitte til langt på kveld hver eneste dag med lekser. Hvis det er flere barn i klassen som sliter med leksemengden, har de for mye og du får ta det opp med kontaktlærer.

Sitter barnet alene og gjør lekser eller sammen med voksne?

Skrevet

Nei, lekser skal ikke ta mer enn en halvtime-time for dag i den alderen der. Snakk med kontaktlærer om dette, og med andre foreldre om de har samme erfaring som deg. Om de ikke har det, så kanskje barnet ditt trenger mer tilpasset lekser :)

Skrevet

Takk for svar :)

Det er ikke slik at barnet sliter faglig med leksene men det er så mye.

Hadde forberedt meg på svar ala 1-2 timer pr dag, men en halv time-time? Så lite har ikke mitt barn sittet med leser siden 3-4.kl.

Anonymous poster hash: be04b...34f
Skrevet

2-3 timer her og, men her slites det med at det er sååå kjedelig med lekser. Så hadde h*n kjappet seg litt mer så kunne det bare blitt 1-2. Det er mye lekser ja, lekser i 3-4 fag hver dag. Det går mye tid, så her går de kun på 1 ting utenom skolen.

Anonymous poster hash: 3f6e4...02d
Skrevet

På barneskolen, gjorde jeg hele ukeplanen min på mandag, tok sånn 2-4 timer. Men da var jeg fri resten av uka, haha :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...