Gjest Ciegus Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jeg er jobbsøker for tiden, og har fartet litt rundt omkring på intervjuer. Og jeg har revet meg i håret over det elendige klesskapet mitt som har altfor lite penklær å bruke på intervju. Så nå må jeg handle inn litt slik at jeg er mer forberedt neste gang jeg skal på intervju! Ser jo at det er bluser/skjorter som er den trygge løsningen til slikt, med en pen bukse til. Buksa er ikke noe problem å finne. Men blusene/skjortene! Jeg kler IKKE lyse/duse farger, og jeg kler IKKE svart. Jeg er ganske blek, så svart gjør meg syk, og lyse farger gjør at jeg forsvinner i klærne. Kler helst varme og/eller (?) sterke farger. Blått, grønt, rødt, brunt, lilla, burgunder osv er farger jeg trives i (hvis de er i rett tone). Men det er jo umulig å finne "formelle" klær i disse fargene. Alle skjortene på H&M for eksempel er lyseblå, lyserosa eller hvite. Argh! Hvis jeg finner bluser i en fin farge er de som regel fullstendig uten innsving i livet (og jeg MÅ ha innsving for å ikke se ut som jeg har tatt på meg en sekk), eller de har noe stæsj på som gjør at det ser ut som jeg skal på party. Jeg bestilte noen greie fra laredoute, men etter en vask var de jo ubrukelige... Noen forslag? Vææær så snill, jeg er liiitt desperat?
Kicki_90 Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Kommer litt an på hvor mye penger du skal legge i det, men f.eks, denne silkeblusen fra Moods of Norway er feminin, pent snitt og passelig formell. http://www.moodsofnorway.com/no/womens/apparel/shirts_and_blouses/therese-navy Har sett en liknende på Bikbok, men ikke samme stoff. Vivikes har en del vanlige skjorter i forskjellige farger, med god innsving, de er dog litt korte syns jeg, men jeg er lang i overkroppen da.
Gjest Ciegus Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 (endret) Kommer litt an på hvor mye penger du skal legge i det, men f.eks, denne silkeblusen fra Moods of Norway er feminin, pent snitt og passelig formell.http://www.moodsofnorway.com/no/womens/apparel/shirts_and_blouses/therese-navy Har sett en liknende på Bikbok, men ikke samme stoff. Vivikes har en del vanlige skjorter i forskjellige farger, med god innsving, de er dog litt korte syns jeg, men jeg er lang i overkroppen da. En nydelig bluse, men jeg ser dessverre litt syk ut i marineblått også... Kongeblått/koboltblå er det jeg mente med blått. Så har vi så klart ikke Vivikes her jeg bor, men jeg skal stikke innom neste gang jeg er i en by som har det. Edit: Oi, nå så jeg at den blusen var i lilla også! Nydelig! Kanskje litt for knæsj i en intervjusituasjon, men helt klart noe jeg kan gå i til daglig! Endret 27. september 2013 av Ciegus
Kicki_90 Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Har sett den de har på Bikbok i flere farger
lulle Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Denne fra Riccovero er kjempefin. Har sett den i hvit, brun og blå. Kan bestilles på nett http://www.google.no/search?q=riccovero+nicky&client=safari&hl=nb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=a4xFUvfxMMWq4ASK84Bo&ved=0CAkQ_AUoAA&biw=768&bih=928&dpr=2#biv=i%7C11%3Bd%7CaOqgy4DR8ia71M%3A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå