AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jeg har en stund hatt litt problemer med føttene mine, med at mange sko er vonde å bruke. Men nå har det tatt helt av. INGEN av skoene mine, som tidligere har vært gode eller ok å bruke, er gode lenger. Jeg får gnagsår eller gnagsårlignende smerter av alle sko jeg bruker, enten det er joggesko, flate støvletter, ballerina eller sko med moderat hæl (3-4 cm er maks som jeg bruker, og da med bred hæl - og det er ikke ofte). Til og med de svære vinterskoene mine er vonde. Noen av skoene er relativt nye, de nyeste er fra i sommer. Jeg klarer knapt å gå noe særlig med sko på beina, og har vondt hver eneste dag når jeg er på skole/jobb og har sko på beina. Er så lei! Hvordan finner jeg sko som er pene å se på OG som er behagelige på? Hvordan skal jeg, når jeg kjøper sko, vite at denne skoen er god for foten etter noen timers bruk? Jeg er i gang med jobbsøking og trenger utesko som passer til penbukser/dressbuker/skjørt. Anonymous poster hash: 78df9...fd6
Ferny Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 ECCO er jo gode sko. Kan ikke si jeg er overbegeistret over designet egentlig, men en del av de er nøytrale og enkle. Godt for føttene i hvert fall. Mamma tvinger meg til å bruke ordentlige sko så..... da får man heller spare favorittene til de dagene man ikke skal tråkke rundt så mye.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Da foreslår jeg at du tar en tur til legen. Med mindre alle skoene dine er type uergonimiske "pyntesko" som egentlig sitter helt feil. Om det er en betennelsestilstand av et slag er det best å gjøre noe med det så tidlig som overhodet mulig. Anonymous poster hash: b0573...d77 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 ECCO er jo gode sko. Kan ikke si jeg er overbegeistret over designet egentlig, men en del av de er nøytrale og enkle. Godt for føttene i hvert fall. Mamma tvinger meg til å bruke ordentlige sko så..... da får man heller spare favorittene til de dagene man ikke skal tråkke rundt så mye. Enig i at designet ikke er noe særlig. Og så er jo tydeligvis problemet at skoene gnager i alle vinkler som er mulig, Ecco er vel bare bedre fordi de har bedre såle? Vet ikke helt om det vil løse problemet mitt. Dessuten er Eccosko foreløpig fullstendig uaktuelt for studentlommeboka... Men kanskje til jul. Er bare litt kjedelig å svi av masse penger på sko hvis de gir akkurat samme problemet. Anonymous poster hash: 78df9...fd6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Da foreslår jeg at du tar en tur til legen. Med mindre alle skoene dine er type uergonimiske "pyntesko" som egentlig sitter helt feil. Om det er en betennelsestilstand av et slag er det best å gjøre noe med det så tidlig som overhodet mulig. Anonymous poster hash: b0573...d77 Tviler på at legen kan gjøre så mye, hva skal han/hun studere? Jeg får ikke gnagsår, det gjør bare vondt fordi huden gnisser mot skoen (uansett type sokker), noen ganger får jeg vannblemmer. Men jeg kan selvfølgelig ta det opp med legen neste gang jeg skal dit (som ikke er lenge til), men man kan altså ikke SE noe problem på føttene mine. Anonymous poster hash: 78df9...fd6
Gjest Lille-pus Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Et direkte spørsmål, - under ingen omstendigheter vondt ment; - har kroppsvekten din endret seg siden du kjøpte skoene som gir deg vondt i bena? Jeg spør fordi vektøkning også pleier betyr at foten faktisk blir større, og det du forteller høres faktisk ut som skoene dine er litt for små.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Et direkte spørsmål, - under ingen omstendigheter vondt ment; - har kroppsvekten din endret seg siden du kjøpte skoene som gir deg vondt i bena? Jeg spør fordi vektøkning også pleier betyr at foten faktisk blir større, og det du forteller høres faktisk ut som skoene dine er litt for små. Dette gjelder jo alle skoene jeg har, også de jeg kjøpte i sommer. Jeg har vel gått opp en 3-5 kg siden de "eldste" skoene mine. Jeg bruker str 39 (i pensko må jeg bruke str 38) og 40 er helt klart altfor stort. Størrelser midt i mellom får man vel knapt tak i når det kommer til vanlige sko? Hadde vært greit om løsningen var så enkel! Men skoene føles ikke for trange på noen som helst måte, de bare...gnager... Akkurat som om føttene mine har funnet at barfot er tingen, sko er noe tull. Kanskje jeg skal kjøpe sånne barfot-jogge"sko" og bruke på universitetet? Sandaler funker også fint, men det er det jo litt feil årstid for... Er det andre skomerker enn Ecco som er kjent for å være snill mot føttene? Spesielle skobutikker man kan gå i? Anonymous poster hash: 78df9...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå