Gå til innhold

Lettere å legge på seg av flytende mat? Suppe, smoothie++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden maten allerede er most og kroppen ikke behøver å ta seg av det selv?

Anonymous poster hash: 729c7...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du blir mindre mett av flytende mat. Derfor er flytende mat førstevalg for dem som sliter med å få i seg nok.

Skrevet

Ja. Du blir mindre mett av flytende mat. Derfor er flytende mat førstevalg for dem som sliter med å få i seg nok.

Jeg blir jo veldig mett av grønnsaksmoothien jeg lager meg, men det var ikke helt det jeg lurte på da :)

Skrevet

Kroppen tar vel ikke til seg flere/færre kalorier fra en matvare, av at man moser den. Det sparer bare kroppen litt tid på å fordøye, slik at det hele fyker igjenom systemet raskere, noe som er med på å bidra til at man blir sulten fortere.

Anonymous poster hash: 3124f...2c2
Skrevet

Mange får i seg for mye kallorier når de drikker kallorier også. Man blir ikke mett nok og spiser derfor ved siden av.

Men om du holder deg innenfor ditt kalorinivå selv ved å drikke kalorier, så spiller det ingen rolle. Alt i alt er det jo antall kalorier du får i deg.

Anonymous poster hash: f1b86...85d
Skrevet

Kroppen tar vel ikke til seg flere/færre kalorier fra en matvare, av at man moser den. Det sparer bare kroppen litt tid på å fordøye, slik at det hele fyker igjenom systemet raskere, noe som er med på å bidra til at man blir sulten fortere. Anonymous poster hash: 3124f...2c2

Jeg tenker ikke på hvor mange kcal kroppen tar opp av maten, men hvor mange kcal kroppen bruker på å fordøyd mat som smoothiemaskinen eller stavmikseren har "fordøyd" for meg allerede :)

Skrevet

Jeg tenker ikke på hvor mange kcal kroppen tar opp av maten, men hvor mange kcal kroppen bruker på å fordøyd mat som smoothiemaskinen eller stavmikseren har "fordøyd" for meg allerede :)

Sannsynligvis ikke målbart. Mitt svar var myntet på trådtittelen. Det er lettere å legge på seg med flytende føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...