Gå til innhold

Møte i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal vi i møte i barnehagen, er et kjapt møte som varer i ca tretti minutter. Vi skal snakke om datteren vår. Men hvorforsetter dem av tretti minutter til det? Jeg må ta meg fri fra skolen midt på dagen, passer veldig dårlig. Spurte om vi kunne ha møtet når jeg leverte hun ( levere en halvtime tidligere), det gikk ikke. Når jeg skulle hente hun (rundt fire tiden), passet heller ikke.

Anonymous poster hash: 0783c...e74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke lyst til å høre om datteren din da? Du går jo bare på skole, er ikke jobb akkurat.

Anonymous poster hash: d9ae4...4cc
Skrevet

Har du ikke lyst til å høre om datteren din da? Du går jo bare på skole, er ikke jobb akkurat.

Skolegang er svært viktig for at man skal få seg en god jobb her i livet!

Fikk du ingen alternativer av de mht dato da de snakket med deg om det første gangen? Det pleier alltid vi å få.

Anonymous poster hash: 39d96...81b

Skrevet

Sånn er det å ha ha barn i barnehage og skole. 2 ganger i året er det foreldresamtae. To ganger i året klarer du å ta deg fri en stund for å følge opp barnet ditt.

• Liker 8
Skrevet

Skolegang er svært viktig for at man skal få seg en god jobb her i livet!

Fikk du ingen alternativer av de mht dato da de snakket med deg om det første gangen? Det pleier alltid vi å få.

Anonymous poster hash: 39d96...81b

Går nok glipp av mye på et par timer, he he

Skrevet

Det er lettest for de ansatte å legge slike møter til midt på dagen da barna kanskje sover og de er flere ansatte på jobb. Er vel ganske hektisk om morgenen når alle skal levere.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig i at siden det bare er 2 slike samtaler i året, klarer du å ta fri selv om det ikke passer. Det hadde vært noe annet dersom du måtte ta deg fri til stadighet.

Skrevet

Ja, det er sant:) har ikke tenkt på det sånn. Selvfølgelig vil jeg høre om barnet mitt, det innlegget her var ikke ment på den måten, men jeg syntes det er vanvittig kjipt å være borte fra skolen. Takk for svar. Ts

Skrevet

;) Så klart det er kjipt å være borte fra skolen. Min erfaring er at om man spør på en velvillig måte så er også bhg/skole velvillige, og man finner et tidspunkt som passer minst dårlig for begge parter. Det kan jo hende du har dager uten forelesninger/med mindre viktige forelesninger, dager hvor forelesningene slutter tidlig eller begynner sent? Kan iallfall være noe å tenke på til senere. Hvis man spør med velvillighet så blir man ofte møtt med det også, er min erfaring.

Skrevet

Ja, det er sant:) har ikke tenkt på det sånn. Selvfølgelig vil jeg høre om barnet mitt, det innlegget her var ikke ment på den måten, men jeg syntes det er vanvittig kjipt å være borte fra skolen. Takk for svar. Ts

Jeg forstår deg godt, altså. Det blir en hel del ubekvemmeligheter og "stress" når barnet begynner i barnehage, og sikkert enda mer når han eller hun begynner på skole. Men det er nok foreldrelivet ;) Jeg vil tro barnehagen ville ha lagt mer til rette for deg om de hadde mulighet, men så gikk det ikke opp.

Skrevet

I vår bhg henger de opp skjema så folk kan skrive opp når på dagen/hvilken dag de ønsker seg. Vi har alltid fått foreldresamtale når det funker for oss også, ofte 08:30 slik at vi leverer så rett på samtale. Mange kommer en halvtime tidligere til henting. JEG synes det er pussig de er så vanskelige på tidspunkt, de må jo forstå de bryter opp mye av dagen til forelder ved å tvinge dem til frem-og-tilbake som en annen jo-jo.

Det går an å ønske foreldresamtale OG et brukelig tidspunkt! Forøvrig er vel en av de to foreldresamtalene frivillig.

Gjest pysepusen
Skrevet

I vår bhg henger de opp skjema så folk kan skrive opp når på dagen/hvilken dag de ønsker seg. Vi har alltid fått foreldresamtale når det funker for oss også, ofte 08:30 slik at vi leverer så rett på samtale. Mange kommer en halvtime tidligere til henting. JEG synes det er pussig de er så vanskelige på tidspunkt, de må jo forstå de bryter opp mye av dagen til forelder ved å tvinge dem til frem-og-tilbake som en annen jo-jo.

Det går an å ønske foreldresamtale OG et brukelig tidspunkt! Forøvrig er vel en av de to foreldresamtalene frivillig.

Samme hos oss. Og passer ingen av tidspunktene så finner vi noe som passer sammen.

Men foreldresamtaler er veldig greie å få med seg da :)

Skrevet

Hos oss har de det på kveldstid, dvs mellom kl 18-21. Synes det er praktisk siden vi er to, men kanskje ikke for de som er alene med barnet. Uansett kan man også velge samtaletid i bhg sin åpningstid!

Anonymous poster hash: 6e42d...0f6

Gjest Magdalene
Skrevet

Samme hos oss. Og passer ingen av tidspunktene så finner vi noe som passer sammen.

Men foreldresamtaler er veldig greie å få med seg da :)

Hos oss også.

Blir hengt opp liste i garderoben med mange forskjellige klokkeslett. Flest rundt levering- og hentetid, så kan man skrive seg opp på det som passer best.

Skrevet

Når jeg hadde barn i barnehage så skrev vi oss opp på en liste som var lagt frem. Da kunne vi velge tidspunkt som passet av de som var satt opp. Passet ingen så kunne vi si i fra så skulle vi komme til en enighet. Men ingen av tidspunktene var midt på dagen, det var enten på morgenen eller om ettermiddagen.

Synes det er rart om de tror at midt på dagen passer for alle. Ja det er to ganger i året, men det er ikke så lett for alle å få fri midt på dagen.

Anonymous poster hash: 34712...5b3
Skrevet

Jeg jobber som pedagog i barnehage og hsr ansvar for bl.a disse samtalene. I løpet sv en arb.uke har jeg 4 klokke timer jeg skal bruke tul planlegging, ,samtaler,rapportskriving, observasjoner, kontakt med foreldrene og andre samarbeidspartnere. Alt dette tsr mye tid og det er viktige ting vi gjør til barnets beste. Jeg jobber 8timer hver dag. I min kommune får jeg ikke overtid betalt om jeg f.eks har foreldresamtaler før/etter min arbeidstid. Jeg er pålagt fra min arbeidsgiver at bl.a foreldresamtaler skal foregå mens jeg er på jobb. Da er det vanskelig å ikke finne tider som kanskje ikke passer foreldrene. Jeg strekker meg langt for å finne tider-og jeg opplever at foreldre også gjør det da disse samtalene er viktig.

Anonymous poster hash: c3be6...34b

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har vært borti en utdanning man ikke kan få fri en times tid fra. Er sjelden obligatorisk oppmøte hver dag i høyere utdanning...

Skrevet

Grunnen til at samtalene ofte må være på dagen er jo fordi da er alle på jobb. Vaktene skal dekke opp fra 07.00-17.00, da er det 1-2 personer på jobb om morgenen og ettermiddagen hvor det ofte er litt færre barn, slik at de er fullt bemannet midt på dagen når det er flest barn tilstede. Mange foreldre skjønner ikke hvorfor de ikke kan ha samtale 07.30 eller 08.00 for eksempel, men da er det ofte bare en person på jobb, hva skal vi da gjøre med barna?? Har også fått spørsmål om samtale fra 08.00-08.30, "det måtte vi jo få til for da var vi faktisk to på jobb!". Joda, vi er to på jobb da, men skal en stå igjen alene med kanskje 15-20 barn da(alt ettersom hvor mange som kommer tidlig den dagen)? Hvor noen av disse spiser, noen krangler, noen skal tas i mot i gangen.. Samtalene settes opp ut ifra hva som er forsvarlig.

Hos oss begynner den første 08.45 på morgenen, og den siste er fra 14.45-15.15. Det vil jo si at man da må komme litt senere på jobb, eller dra litt tidligere fra jobb, men det er for at det skal være nok voksne til stede for barna :)

Anonymous poster hash: ae4fa...77b

Skrevet

Da jeg gikk på skole så hadde vi fast 2,5time møte i bhg en dag i uka pluss noen møter som ikke var faste. Gikk på møter i snitt 2dager i uka for å følge opp barnet mitt (gjør dette fortsatt, men går ikke på skole lengre).

For meg høres det ikke ut som noe særlig stress å ta seg fri 30min (pluss reisevei) for å følge opp barnet sitt. Med litt ekstra innsats i form av å lese hjemme så har du ikke gått glipp av noe som helst.

Jeg gikk ut av skolen med topp karakterer. Skal ikke si det var en dans på roser den tiden, men barnet mitt går selvfølgelig forran.

Forstår at du syns det er ork å dra fra skolen forså å dra tilbake, men det er én dag. Hva gjør du om barnet ditt er sykt eller du er kjempe syk? Da går du glipp av mer enn denne dagen du skal på møte i bhg

Skrevet

Når man har barn, må man "dessverre" ta seg fri til mye forskjellig. Foreldresamtaler, påskefrokoster, planleggingsdager, tannlegetimer, legetimer, sykt barn, osv. Dette er noe alle må gjøre, og alle har puslespill på jobb og skole som må gå opp. Ikke alle foreldre i barnehagen kan få foreldresamtale eller legetime etter jobb. De fleste arbeidsplasser (eller skoler) har forståelse for slikt. Du er ikke den eneste med barn. Jeg har 3 barn, og det blir mange av disse tingene i løpet av året. Jeg slutter tidligere på jobb, så da får jeg som regel ordnet legetimer og foreldresamtaler slik at jeg slipper å ta fri fra jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...