AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Heisann, jeg er ung jente som skal flytte på internat.. Jeg lurer på hvordan det er å bo på internat? Er det strenge innetider? Er de strenge generelt? Anonymous poster hash: 11206...a2b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Hvor strengt det er varierer fra internat til internat. Jeg har bodd på internat på videregående og på folkehøyskole, og det var som to forskjellige verdenen. Vi hadde mye mer frihet på folkehøyskolen. Jeg likte å bo på internat, det er sosialt og kjekt. Eneste ulempen er at det alltid er noen som roter. Anonymous poster hash: 309f4...b62
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Er det egentlig aldersgrense for å bo på internat? Kan f.eks småunger(ser på dem som småunger) være sammen med noen som er 18? Anonymous poster hash: 11206...a2b
Mulancholy Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Du kan sikkert få en oversikt over reglene som gjelder om du tar kontakt med internatet. Trur ikkje skolen kan nekte en 16 og 18 åring å være kjærester. Men dei kan ha innertider og dele opp internatet etter kjønn og alder. Kass type internat skal du gå på?
@Maja Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Er veldig forskjellige regler etter korleis internat du bur på. Kristne internatskuler har f.eks. ganske strenge innetider, ordensregler og ikkje minst regler om at jenter og gutter ikkje kan bu sammen. Men kan jo ikkje nekte dei å vere kjæreste... Andre internat har langt frå so strenge regler. Det kan vere veldig kjekt å bu på internat, særlig om du er litt sosial av deg. Har budd 3 år på internat, og likte det godt. Men 3 år var definitivt nok! Blir vanligvis veldig godt kjent med dei ein bur sammen med, på godt og vondt.
Minya Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Jeg bodde på internat på folkehøgskole. Vi hadde bare noen få regler når det gjaldt innetid og sånt noe. Generelt skulle det være stille på internatene etter klokka 23, selv om hver bolig gjerne gjorde seg opp egne husregler. Hadde vi vært på byen og drukket alkohol var det ikke lov å sette seg i fellesarealene, men man skulle gå rett til sin respektive bolig med det samme man kom hjem. Alkohol var ikke lov å ha med seg, oppbevare eller nyte på skolens område, med mindre det var i forbindelse med spesielle arrangementer, som feks nyttårsfesten og da skulle all alkohol oppbevares hos internatleder. Utenom det var det relativt lite restriktivt, men på andre folkehøgskoler eller internater kan det være helt andre regler som gjelder.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Må være stille til klokka 23, og får ikke ha besøk etter det. Heller ikke drikke alkohol. Anonymous poster hash: d25fa...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå