AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Hei! For snart en måned siden tok forholdet slutt etter fem år. Det siste året har det vært veldig fram og tilbake, så ingen sure miner eller deppestunder på noen av oss. Jeg er letta og har flyttet til et lite hus/anneks/hybel hos foreldrene mine som jeg leier av. Bor altså ikke i samme hus, men rett ved siden av. Det var ikke akkurat førstevalget mitt, men sånn er det nå! Får bo her billig og sparer mye. Singellivet er så langt helt greit, savner jo å ha noen å kose med etc om kveldene og sånt, men jeg sitter ikke her og depper. Snakker og flørter med et par gutter på datingsside og koser meg med det. Men jeg har ingenting å gå til om dagene. Og jeg føler at nå som jeg bor rett ved foreldrene mine, må jeg liksom vise at jeg også har noe å gå til om dagen. Føler jeg må stå opp tidlig og dra ut med bilen, bare for å få de til å tro at jeg gjør noe. De vet jo at jeg ikke har jobb og ikke går på skole, men likevel. Før kunne de ikke se hva jeg gjorde til enhver tid, men nå kan de det. Pappa kommenterte i stad "har du ikke kjørt rundt med bilen siden du flytta hit? Syns den står samme sted hele tiden" Og det har jeg jo, og jeg parkerer den samme sted igjen. Fikk jo beskjed om at jeg skulle parkere akkurat der. Jeg mottar aap til jeg får jobb. Har mine grunner til at jeg har litt ekstra vansker med å få jobb, men jeg søker rundt og har lyst til å gjøre noe. Skal snart på et møte med saksbehandleren min og høre om de kan hjelpe meg litt. Feks utplassering. Eller så har jeg sett på et kurs på nks nettstudier og har litt lyst til å prøve det, men siden det koster penger lurer jeg på om nav er villig til å støtte meg i det. Så det er jo ikke slik at jeg har valgt å bare gå hjemme, det er det at jeg syns det er veldig vanskelig å få jobb. Som sagt har jeg jo et par grunner til at jeg ikke har like gode sjanser som andre, men det betyr ikke at jeg ikke kan jobbe for det. Jeg går ikke på skole fordi jeg ikke kom inn på studiet jeg søkte på. Dumme meg søkte bare på èn studie... har også søkt på restplasser men de forsvant fort. Så jeg står på venteliste på det studiet jeg ikke kom inn på og håper jeg kommer inn på det neste år. Har selvflgelig tenkt å søke på andre studier også, i tilfelle. Jeg syns det er kjipt å måtte gå hjemme når alle andre jobber og går på skole. Og ekstra kjipt er det når det føltes som foreldrene mine ikke er stolte av mg... spesielt pappa. Jeg føler press i å imponere de. Og så er det kjedelig å ikke helt vite hva jeg skal si til de jg flørter og snakker med hva jeg gjør om dagen. Jeg nevner selvfølgelig ikke at jeg går på aap, og foreløpig har ingen spurt meg direkte hva jeg jobber med, så har sluppet å svare på det... så langt! *bank i bordet* Så det er ikke noe morsomt. Bare det ødelegger mye av dagen min og får meg i dårligere humør. Jeg prøver jo å utnytte dagene ordentlig. Trener, går lange turer med hunden, rydder og ordner, hjelper gjerne til hvis noen trenger hjelp osv. Flere som er i samme situasjon? Vær så snill å ikke døm meg fort. Føler meg allerede liten og dum... Anonymous poster hash: 1bccd...b45
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Jeg har bare en ting å si: Kom deg i arbeid!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Jeg har bare en ting å si: Kom deg i arbeid! Om det bare hadde vært så lett!!! jeez... Anonymous poster hash: 1bccd...b45 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Synes det er en til tider utrolig dårlig tone her inne på KG. Når folk skriver lange innlegg betyr det jo ofte at det er noe de virkelig sliter med, og da kan man holde seg for god for å respondere hvis man ikke har noe fornuftig å komme med!! Utblåsning over:) Jeg skjønner godt følelsen din. jeg har hatt liknende perioder i livet, men aldri vært uten deltidsarbeid i det minste. Men det å gå hjemme sånn kan jo ofte gjøre vondt verre. Er det ikke noe frivillig du kan ta deg til? Tror kanskje jeg ville gjort det mens jeg ventet på jobb. Og undersøkt studier, er sikkert noen halvårsstudier eller lignende du kan starte med? Jeg ville vært ærlig med flørtene mine, og bare sagt det som det var..Anonymous poster hash: be907...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Takk for et ordentlig svar Ja, jeg skulle gjerne hatt en deltidsjobb. Jeg søker alt mulig rart, men jeg har null jobberfaring og den eneste utdanningen jeg har er videregående. Har studiekompetanse. Planen var jo å studere i år, men kom som sagt ikke inn og da ble det plutselig ikke noe å gjøre... men jeg prøver mitt beste å finne en jobb. Har også prøvd å begynne å studere noe, men virker som det ikke går an å begynne nå. Syns alt går så mye vanskeligere for meg enn for andre... føltes sånn ihvertfall! Ingenting skal være lett. På hvilken måte er det den beste måten å søke jobb på? Sende elektroniske cver eller gå rundt i butikker og spørre? Finnes det andre måter også? Anonymous poster hash: 1bccd...b45
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 jeg har fått de fleste jobbene mine gjennom bekjente. Men jeg har også søkt på stillinger utlyst, og kommet på intervju og fått jobben slik. Tror det kan være bedre i noen tilfeller å dukke opp der du skal søke med cv o.l. Da virker du veldig interessert iallfall:) hva kunne du tenke deg å jobbe med?Anonymous poster hash: be907...2fc
Adhara Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Tråden er ryddet for hets. Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå